Gå til innhold

Er dere opptatt av å handle lokalt og i sentrumsbutikker? Hvorfor?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🤣🤣🤣 Skatteinntektene følger lønnsmottakeren. 

Anonymkode: 21ab9...3b2

Lønnsmottakerne skattes ikke for overskuddet i bedriften 🤦‍♀️

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du lever altså i en alternativ verden der fakta ikke betyr noe. 😂

Hva fabler du om? Hvilke fakta snakker du om?

Sliter du alltid med leseforståelsen?

• Liker 1
Skrevet

Hjemme handler jeg alltid der det er billigst. Men er jeg på reise på småsteder er jeg mer bevisst på å støtte små, lokale butikker.

Anonymkode: fb046...72f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg handler sjeldent i nærbutikker, selv om jeg bor i en stor by. Bestiller på internett, og henter pakker i pakkeboks utenfor døra. Selv om jeg har både matbutikk og apotek rett over veien (2 min å gå). Men jeg blir stressa av masse folk og butikker. Så når jeg handler dagligvarer så handler jeg enten grytidlig om morgenen (kl 7-8) eller på kvelden (kl 21-22).

Apotekvarer med unntak av medisiner på resept handler jeg for eksempel på Apotera.no, lyn rask levering og mye billigere enn på fysisk apotek. Klær, hudpleie og sminke handler jeg også på internett. Sjeldent det blir bomkjøp, har bare opplevd det med sko - men da sender jeg bare de inn igjen.

Anonymkode: c1823...001

Jeg skjønner godt at du benytter deg av nettapotek,men selv er jeg ikke så intressert i å måtte betale 39 kroner ekstra for en pakke Paracet eller en pakke bandasjer. Eller å få gratis frakt når en bruker over 199 kroner. Så her blir det nok ennå benyttet ordinært apotek.

Anonymkode: 78efc...1fb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis folk ønsker seg fysiske butikker må de handle der nå, ellers blir de borte. 

Mange klarer ikke å se lenger frem i tid, det er derfor arbeidsgiver automatisk sparer pensjon for oss folk klarer ikke å se at det er noe de må gjøre selv. Noen klarer det og mange "har ikke råd", og slik er det med svært mange ting.

jeg ønsker meg et sentrum med fysiske butikker og synes det er trist at det blir flere og flere butiukker med kun ræl, les Normal og andre billigbutikker med dårlig kvalitet. Gågaten her fylles opp av disse.

Anonymkode: aa4bd...305

Folk er ikke så dumme. 

Jeg sparer privat til pensjon, da dagens ordning forutsetter at du står i jobb til minst 70, og betalingen også er for lav.

Jeg bryr meg ikke om det er butikker i sentrum, så gidder heller ikke gjøre en innsats for å beholde de. 

Anonymkode: c07fb...27d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så det finnes kun sentrumsbutikker der du bor? Ikke større kjøpesentre, varehus og svære lagre på industriområder? Det tror jeg nesten ikke på. De sistnevnte genererer mye større skatteinntekter enn en liten sentrumsbutikk.

Det er da ikke alle kommuner som har store varehus, kjøpesentre eller industri områder? Ikke alle bor i Oslo....

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk er ikke så dumme. 

Jeg sparer privat til pensjon, da dagens ordning forutsetter at du står i jobb til minst 70, og betalingen også er for lav.

Jeg bryr meg ikke om det er butikker i sentrum, så gidder heller ikke gjøre en innsats for å beholde de. 

Anonymkode: c07fb...27d

Og det er fint for deg, svært mange sparer ikke privat fordi de "ikke har råd"

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 time siden):

Så frekk har det aldri falt meg inn å være.

Min faste hudpleier forteller at folk kommer dit og spør og graver om informasjon om produkter fra henne som er fagperson. De har altså ikke time der men spør i skranken om hva de trenger av produkter. Så går de hjem og bestiller på nett.

Skrevet

Handler i fysiske butikker. Handler aldri fysiske varer på nett.

Men er på kjøpesenter jeg handler, bor og jobber i Bærum så da er det for alle praktiske formål kjøpesentre det går i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Min faste hudpleier forteller at folk kommer dit og spør og graver om informasjon om produkter fra henne som er fagperson. De har altså ikke time der men spør i skranken om hva de trenger av produkter. Så går de hjem og bestiller på nett.

Jeg skjønner ikke at folk kan være så frekke. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ønsker ett levende sentrum. 

Jeg synes det er koselig å tusle rundt på sommeren, å se på folk, titte litt i butikker og ta en kopp kaffe eller en is. 
Eller til jul, når julelysene er kommet opp og det er lett snødryss. 

Jeg ønsker ikke ett sentrum kun fylt opp av utesteder og turist-sjapper. 

Hvis alle butikkene forsvinner, og sentrum dør, så er det heller ikke liv laget for julemarked med hest og slede, bondens marked, sommerlige aktiviteter og slikt. 

Anonymkode: e3cac...454

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg ønsker ett levende sentrum. 

Jeg synes det er koselig å tusle rundt på sommeren, å se på folk, titte litt i butikker og ta en kopp kaffe eller en is. 
Eller til jul, når julelysene er kommet opp og det er lett snødryss. 

Jeg ønsker ikke ett sentrum kun fylt opp av utesteder og turist-sjapper. 

Hvis alle butikkene forsvinner, og sentrum dør, så er det heller ikke liv laget for julemarked med hest og slede, bondens marked, sommerlige aktiviteter og slikt. 

Anonymkode: e3cac...454

Bor på landet og handler aldri i noe sentrum. Har blitt altfor mye "må ha" i dag av unødvendige og ubrukelige varer.

Anonymkode: 239eb...a8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så veldig opptatt av dette. I den tiden vi lever i så sier det seg nesten selv at en undersøker hvor en kan kjøpe ting billigst. En skal være økonomisk imbisil om en handler dyrere i sentrum bare for å handle i en fysisk butikk, og jeg mener det overhode ikke er frekt å undersøke hvor en kan få ting billigst. 

Dernest. I byen jeg bor i har det blitt ekstremt upraktisk å bruke sentrum. Parkeringsplasser fjernes, det er veiarbeid og kronglete å bruke sentrum.

Ønsker politikere og sentrum at det skal brukes så har en et ansvar for å legge til rette for at det. Å betale sinnsyke mengder i bompenger, ha 3 skamdyre Parkeringshus som alltid er stappfulle er dårlig reklame for "et levende sentrum"

Vi har mye større kjøpesentere med mer utvalg utenfor sentrum: ja takk (om jeg først skal handle i fysisk butikker).

Men jeg handler stortsett på nettet. Der kan jeg sitte i fred og ro i min egen sofa når jeg ønsker 24/7, undersøke priser og samtidig ha bedre utvalg. 

Netthandelen har heldigvis kommet for å bli. Og jeg betaler heller moms, toll og frakt fra utenlandske butikker hvir jeg får ting jeg liker enn et såpass kjedelig utvalg her hjemme hvor alle butikker så og si har make utvalg.  

• Liker 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (15 minutter siden):

Jeg er ikke så veldig opptatt av dette. I den tiden vi lever i så sier det seg nesten selv at en undersøker hvor en kan kjøpe ting billigst. En skal være økonomisk imbisil om en handler dyrere i sentrum bare for å handle i en fysisk butikk, og jeg mener det overhode ikke er frekt å undersøke hvor en kan få ting billigst. 

Dernest. I byen jeg bor i har det blitt ekstremt upraktisk å bruke sentrum. Parkeringsplasser fjernes, det er veiarbeid og kronglete å bruke sentrum.

Ønsker politikere og sentrum at det skal brukes så har en et ansvar for å legge til rette for at det. Å betale sinnsyke mengder i bompenger, ha 3 skamdyre Parkeringshus som alltid er stappfulle er dårlig reklame for "et levende sentrum"

Vi har mye større kjøpesentere med mer utvalg utenfor sentrum: ja takk (om jeg først skal handle i fysisk butikker).

Men jeg handler stortsett på nettet. Der kan jeg sitte i fred og ro i min egen sofa når jeg ønsker 24/7, undersøke priser og samtidig ha bedre utvalg. 

Netthandelen har heldigvis kommet for å bli. Og jeg betaler heller moms, toll og frakt fra utenlandske butikker hvir jeg får ting jeg liker enn et såpass kjedelig utvalg her hjemme hvor alle butikker så og si har make utvalg.  

Er det noen som mener det er frekt å undersøke hvor man kjøpt ting billigst?

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Er det noen som mener det er frekt å undersøke hvor man kjøpt ting billigst?

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg går til fysisk butikk for å prøve klær og sko. Og så bestiller jeg på nett. Som regel 20 % billigere eller mer. Føler meg som en snylter ja..

Anonymkode: 28210...149

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Med god grunn!

Anonymkode: ee06b...afa

F.eks. fullstendig tåpelig svar. Selvfølgelig undersøker en og er økonomisk bevisst i dagens samfunn. 

Skrevet

Jeg har vært i noen byer der sentrum har blitt påvirket av at handelen flytter til et kjøpesenter. Haugesund, f.eks., som har Amanda kjøpesenter som spiser kunder. Sånne bysentrum er noe av det stusseligste som finnes, så jeg skyr kjøpesenter som pesten og kjøper alt jeg kan i sentrum. 

Anonymkode: a4b7a...542

• Nyttig 2
Skrevet

Handler på lokale gårdsbutikker for å få best mulig, og renest mulig mat. Den ene er blitt godkjent av dyrevernsalliansen, noe som er viktig for oss. 

Anonymkode: df0ab...a2f

• Liker 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (12 minutter siden):

F.eks. fullstendig tåpelig svar. Selvfølgelig undersøker en og er økonomisk bevisst i dagens samfunn. 

Vedkommende har ikke skrevet at det er frekt å undersøke om hvor det er billigst. Det er frekt å utnytte servicen til lokale butikker når man ikke har tenkt å handle der.

Hvis man har tenkt å kjøpe på nett er det frekt å gå i lokal butikk for å prøve klærne først!!

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Grønnsaksvaffel skrev (4 minutter siden):

Vedkommende har ikke skrevet at det er frekt å undersøke om hvor det er billigst. Det er frekt å utnytte servicen til lokale butikker når man ikke har tenkt å handle der.

Hvis man har tenkt å kjøpe på nett er det frekt å gå i lokal butikk for å prøve klærne først!!

Nei selvfølgelig er ikke det frekt, en undersøker hva som passer og kjøper billigere andre plasser. Alle står fritt både til å undersøke priser, størrelse, utvalg osv overalt. Vedkommende hadde sikkert kjøpt varene i butikken om de var billigst, det var de ikke og da står en helt fritt til å bruke pengene andre steder hvor en får mer igjen for det. 

Vi har da ikke kjøpeplikt noen steder selv om en prøver noe. Vi har et marked hvor forbrukere selv bestemmer hvor og hva de skal kjøpe.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg støtter de garnbutikkene jeg liker. Handler der selv om det er litt dyrere, slik at jeg har mulighet til hjelp og å kjenne på garnene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...