Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2006 #1 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg vil farge håret, og har noen spørsmål. hvis jeg farger håret selv hjemme med fargen lys brun, blir det likt resultat som å farge med lys brun hos frisøren? (kan det bli mørkere f.eks.?) Er lys brun en kald farge uten noe som helst gyllen i? Hva er forskjellen på lys gyldenbrun og lys kastanjebrun? hvis jeg har en farge under med litt gyllent skjær og farger med lys brun over, vil da den lysebrune bli mer gyllen enn den hadde blitt ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2006 #2 Del Skrevet 1. april 2006 Fargen lys brun er veldig mørk brun i virkeligheten, så ikke kjøp den hvis du ikke vil ha hår like mørkt som espresso. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2006 #3 Del Skrevet 1. april 2006 Fargen lys brun er veldig mørk brun i virkeligheten, så ikke kjøp den hvis du ikke vil ha hår like mørkt som espresso. ← Det vil jeg jo ikke :o men jeg så på farger hos frisøren, og den så ikke så mørk ut!? den så lys brun ut, sånn som jeg vil ha... jeg var hos frisøren for 3 dager siden og farga det med denne mixen: blond, gyllent og lys brun. men det ser helt jævlig ut!! Kjeeeedelig og ganske mørk farge. etter å ha prøvd å få lysere brun enn lys brun (som er bekmørk) i et halvt år nå kan jeg bare konkludere med at alt blir mørkt og kjedelig, derfor vurderer jeg bare å kline i lysebrun for å få det litt mer spennende i hvert fall. så får jeg heller tåle at det blir mørkt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2006 #4 Del Skrevet 1. april 2006 Hadde ikke du ganske fin farge sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. april 2006 #5 Del Skrevet 1. april 2006 Hadde ikke du ganske fin farge sist? ← neh... eller mener du den i januar? det var lys gyldenbrun som jeg kjøpte i matbutikken og som hadde gått ut litt (tok den i desember...) jeg synes den ble fin etter 1 mnd jeg. hvorfor pokker er det ingen farge som blir sånn som den blir eller 1-2 mnd, altså lysebrun?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #6 Del Skrevet 1. april 2006 Alle sammen.. Grunn til at folk ofte får helt feil resultat når de farger håret hjemme er fordi at her i Norge så oppgis fargenavnet helt feil . Et eksempel: jeg skulle farge håret mitt lys brunt og studerte hjemmesiden til Nutrisse. Plukket meg ut en farge som het Acorn, Light brown , fargenr 6.0 Da jeg kom i butikken for å se etter fargen så så jeg at den samme var oppgitt til Mørk Blond her i Norge... her oppgir de altså fargenr 6 (som er lys brun ellers) til mørk blond. Jeg ble veldig usikker og vurderte faktisk å kjøpe den som stod oppgitt til lysbrun (5.0) Er veldig glad jeg stolte på hjemmesiden til nutrisse og valgte 6.0 for den ble lys brun. Hadde jeg valgt 5.0 hadde jeg fått mørk brun. Så bare vær klar over dette og gå ned en farge. Vil du ha mørk brun så velger du den som står oppgitt til lys brun osv... Studer også FARGEKARTET i butikken, ikke se på fargenavnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2006 #7 Del Skrevet 1. april 2006 neh... eller mener du den i januar? det var lys gyldenbrun som jeg kjøpte i matbutikken og som hadde gått ut litt (tok den i desember...) jeg synes den ble fin etter 1 mnd jeg. hvorfor pokker er det ingen farge som blir sånn som den blir eller 1-2 mnd, altså lysebrun?? ← så hvis du vil ha en lys gyldenbrun råder jeg deg til å velge den som er oppgitt til mørk gyldenblond, da den blir lys gyldenbrun i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. april 2006 #8 Del Skrevet 2. april 2006 så hvis du vil ha en lys gyldenbrun råder jeg deg til å velge den som er oppgitt til mørk gyldenblond, da den blir lys gyldenbrun i virkeligheten. ← seriøst? :o men jeg har farga det mørk gyldenblond hos frisøren nå, og jeg liker ikke fargen. det er jo ikke brun i det hele tatt, bare mørk kommune medl itt gyllent i. blir kanskje annerledes når man kjøper mørk gyldenblond i butikken og gjør det selv da ellers? for jeg har nemlig prøvd det 2 ganger hos frisøren og mørk blond har ingenting med fargen brunt å gjøre i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #9 Del Skrevet 2. april 2006 seriøst? :o men jeg har farga det mørk gyldenblond hos frisøren nå, og jeg liker ikke fargen. det er jo ikke brun i det hele tatt, bare mørk kommune medl itt gyllent i. blir kanskje annerledes når man kjøper mørk gyldenblond i butikken og gjør det selv da ellers? for jeg har nemlig prøvd det 2 ganger hos frisøren og mørk blond har ingenting med fargen brunt å gjøre i mine øyne. ← Leste du ikke det jeg skrev? en farge som feks heter lys gyldenbrun i utlandet vil hete mørk gyldenblond når den kommer på feks VITA i Norge. Ikke vet jeg hvorfor, men slik er det. Jeg snakket ikke om frisørfarger, de har rett navn på rett farge. Så da har du fått gylden medium blond hos frisøren. Men som sagt velger du gylden medium blond fra butikk blir den lys brun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2006 #10 Del Skrevet 2. april 2006 Leste du ikke det jeg skrev? en farge som feks heter lys gyldenbrun i utlandet vil hete mørk gyldenblond når den kommer på feks VITA i Norge. Ikke vet jeg hvorfor, men slik er det. Jeg snakket ikke om frisørfarger, de har rett navn på rett farge. Så da har du fått gylden medium blond hos frisøren. Men som sagt velger du gylden medium blond fra butikk blir den lys brun. ← uff jeg er trøtt idag. Jeg mente mørk blond ikke medium blond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2006 #11 Del Skrevet 3. april 2006 ok, men jeg har fortsatt ikke fått svar på: Er lys brun en kald farge uten noe som helst gyllen i? Hva er forskjellen på lys gyldenbrun og lys kastanjebrun? hvis jeg har en farge under med litt gyllent skjær og farger med lys brun over, vil da den lysebrune bli mer gyllen enn den hadde blitt ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #12 Del Skrevet 4. april 2006 ok, men jeg har fortsatt ikke fått svar på: Er lys brun en kald farge uten noe som helst gyllen i? Hva er forskjellen på lys gyldenbrun og lys kastanjebrun? hvis jeg har en farge under med litt gyllent skjær og farger med lys brun over, vil da den lysebrune bli mer gyllen enn den hadde blitt ellers? ← Du må se hvilket tall som står bak hovedtallet. Fargen 6.0 for eksempel er en lys naturlig brunfarge, verken ask, rødlig eller gyllen. Ikke spes kald eller spes varm altså, bare helt normal. En som heter lys gylden brun vil ha gult i seg feks..og har ikke 0 bak men etellerannet tall (jeg husker ikke som sagt hvilket tall, men det står oppgitt i en tråd her ettellerannet sted) En lys askebrun vil ha blått i seg og blir kald. Er ikke sikker på om den lyse naturbrune vil bli mer gyllen fordi du har gyllen hårfarge fra før, men jeg tror det. Kastanjebrun tror jeg er en rødlig brunfarge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå