AnonymBruker Skrevet i går, 18:14 #1 Skrevet i går, 18:14 Når vi har snakket om at vi begge kunne tenkt oss å flytte sammen på et senere tidspunkt, så tenker jeg at dette kan bli et fremtidig problem for meg. Jeg drikker ikke alkohol selv, og har særdeles dårlige minner fra et familiemedlem som drakk store mengder alkohol hver eneste helg. Kjæresten min er ikke alkoholiker, men jeg synes det er mye å drikke en flaske vin, fast en gang i uken, i løpet av en time. Jeg har lest at dette tilsvarer «binge drinking», og er også bekymret hva dette kan eventuelt gjøre med helsen hans. Han veier ikke så mye, 70 kg. Har noen et forslag til hvordan vi kan løse dette? Han har hatt denne vanen i mange år. Anonymkode: ad794...6b6
AnonymBruker Skrevet i går, 18:16 #2 Skrevet i går, 18:16 Hvis han har hatt den vanen i mange år så virker det jo ikke som om alkoholforbruket hans øker. En flaske vin i uka er ikke veldig mye, så her tenker jeg at du må nesten bare akseptere at det er en vane han har og vil fortsette å kose seg med. Anonymkode: 05517...276 8
AnonymBruker Skrevet i går, 18:17 #3 Skrevet i går, 18:17 Høres ut som helgealkoholiker og periodedranker for min del… Han ville nok fått diagnosen av helsepersonell. Anonymkode: adc3b...3d4 3 1
Tobias001 Skrevet i går, 18:17 #4 Skrevet i går, 18:17 Hvis du synes en flaske vin i uken er problematisk, så anbefaler jeg at du heller tar en tur i kirken å finner deg en som er avholds. 8 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 18:19 #5 Skrevet i går, 18:19 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis han har hatt den vanen i mange år så virker det jo ikke som om alkoholforbruket hans øker. En flaske vin i uka er ikke veldig mye, så her tenker jeg at du må nesten bare akseptere at det er en vane han har og vil fortsette å kose seg med. Anonymkode: 05517...276 Jeg hadde ikke hatt problemer med en flaske vin fordelt i løpet av en uke, men jeg har problemer med en flaske vin på en time. Ts Anonymkode: ad794...6b6 4 5
AnonymBruker Skrevet i går, 18:20 #6 Skrevet i går, 18:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke hatt problemer med en flaske vin fordelt i løpet av en uke, men jeg har problemer med en flaske vin på en time. Ts Anonymkode: ad794...6b6 Men det er ditt problem, ikke hans. Anonymkode: 05517...276 4
Tobias001 Skrevet i går, 18:21 #7 Skrevet i går, 18:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke hatt problemer med en flaske vin fordelt i løpet av en uke, men jeg har problemer med en flaske vin på en time. Ts Anonymkode: ad794...6b6 Du bør avslutte forholdet. Du virker som ett maktmenneske som skal styre å herske over andre. Ikke legg deg opp i hva han drikker! 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:25 #8 Skrevet i går, 18:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er ditt problem, ikke hans. Anonymkode: 05517...276 Det er jeg enig i, men samtidig så har jeg inngått et ganske stort kompromiss for hans skyld, og er vant til at det går begge veier i et forhold, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal snakke med ham om dette, om han eventuelt er villig til å spre alkoholforbruket i løpet av uken. Ts Anonymkode: ad794...6b6
AnonymBruker Skrevet i går, 18:26 #9 Skrevet i går, 18:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jeg enig i, men samtidig så har jeg inngått et ganske stort kompromiss for hans skyld, og er vant til at det går begge veier i et forhold, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal snakke med ham om dette, om han eventuelt er villig til å spre alkoholforbruket i løpet av uken. Ts Anonymkode: ad794...6b6 Det synes jeg ikke du kan be ham om. La ham få den timen og kose seg. Det er en vane han har hatt i mange år, han eskalerer ikke alkoholforbruket og drikker ikke ekstremt mye. La ham nå få ha dette. Kompromiss skal gå begge veier, men ikke på absolutt alt. Her synes jeg du er urimelig. Anonymkode: 05517...276 5
AnonymBruker Skrevet i går, 18:29 #10 Skrevet i går, 18:29 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jeg enig i, men samtidig så har jeg inngått et ganske stort kompromiss for hans skyld, og er vant til at det går begge veier i et forhold, men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal snakke med ham om dette, om han eventuelt er villig til å spre alkoholforbruket i løpet av uken. Ts Anonymkode: ad794...6b6 Hvilket kompromiss har du inngått tenker du? At han får lov til å drikke? Det er ikke et kompromiss. Du drikker ikke, han drikker det han pleier. Det må dere tolerere, eller innse at dere ikke er kompatible. Skulle dere inngått et kompromiss her ville det blitt at han drikker litt mindre og du drikker litt mer. At du tillater at han drikker i det hele tatt er ikke et kompromiss. Anonymkode: 608b7...b9a 7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:30 #11 Skrevet i går, 18:30 Mange liker å ruse seg når de har fri, men virker som han klarer å holde det til helgene, foreløpig. Anonymkode: f3502...8bc 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:32 #12 Skrevet i går, 18:32 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det synes jeg ikke du kan be ham om. La ham få den timen og kose seg. Det er en vane han har hatt i mange år, han eskalerer ikke alkoholforbruket og drikker ikke ekstremt mye. La ham nå få ha dette. Kompromiss skal gå begge veier, men ikke på absolutt alt. Her synes jeg du er urimelig. Anonymkode: 05517...276 Det betyr dog at hver helg, og ferie, kommer til å være preget av alkohol, og de bivirkningene det fører med seg. Det beste hun kan gjøre er nok å finne en som ikke er hekta på rus. Anonymkode: f3502...8bc 1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 18:33 #13 Skrevet i går, 18:33 Skjønner deg jeg. Vi har to barn og det er selvfølgelig helt uaktuelt for begge to å drikke hver helg. Ikke noe mine barn skal måtte behøve å forholde seg til. Å drikke hver eneste helg er altfor ofte syns jeg. Anonymkode: c1494...33e 4 1
Perfume Skrevet i går, 18:33 #14 Skrevet i går, 18:33 Når du sier han drikker en flaske vin på én time, en dag i uken... Dette er alt han drikker totalt? Kun den ene flasken? 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:35 #15 Skrevet i går, 18:35 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det synes jeg ikke du kan be ham om. La ham få den timen og kose seg. Det er en vane han har hatt i mange år, han eskalerer ikke alkoholforbruket og drikker ikke ekstremt mye. La ham nå få ha dette. Kompromiss skal gå begge veier, men ikke på absolutt alt. Her synes jeg du er urimelig. Anonymkode: 05517...276 Ok. Jeg er kanskje det, det er derfor jeg spør om andre synspunkter. Tar til meg det dere sier. Men jeg har faktisk ikke bedt han inngå kompromiss enda, men jeg har måttet legge om en stor del av livet mitt pga ham. Men, det er ikke noe han skylder meg å gjøre, selvfølgelig er det ikke det. Ts Anonymkode: ad794...6b6
AnonymBruker Skrevet i går, 18:36 #16 Skrevet i går, 18:36 Jeg syns heller det ikke er for mye. Er 3 glass i en flaske vin. At du sliter med dette må du jobbe med. Jeg har selv vokst opp med far som var periodedranker i helgene. Der snakker vi 1 liter Vodka om dagen. Så jeg syns din kjæreste drikker helt normalt. Anonymkode: 4af19...e6d 1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 18:42 #17 Skrevet i går, 18:42 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvilket kompromiss har du inngått tenker du? At han får lov til å drikke? Det er ikke et kompromiss. Du drikker ikke, han drikker det han pleier. Det må dere tolerere, eller innse at dere ikke er kompatible. Skulle dere inngått et kompromiss her ville det blitt at han drikker litt mindre og du drikker litt mer. At du tillater at han drikker i det hele tatt er ikke et kompromiss. Anonymkode: 608b7...b9a Det har jeg ikke sagt. Jeg lurte bare på om han kunne spre drikkemønsteret sitt, så det ikke ble så mye på kort tid. Jeg har endret en del av meg selv for ham. Kan ikke utdype mer, vil ikke bli gjenkjent. Noe som var en slags hobby, en viktig del av meg siden jeg var barn. Han likte det ikke, derfor sluttet jeg. Ts Anonymkode: ad794...6b6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:45 #18 Skrevet i går, 18:45 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg syns heller det ikke er for mye. Er 3 glass i en flaske vin. At du sliter med dette må du jobbe med. Jeg har selv vokst opp med far som var periodedranker i helgene. Der snakker vi 1 liter Vodka om dagen. Så jeg syns din kjæreste drikker helt normalt. Anonymkode: 4af19...e6d 3? Det er ca 5 glass i en flaske vin. Jeg er ferdig med terapien min fra barndommen. Ts Anonymkode: ad794...6b6 3
AnonymBruker Skrevet i går, 18:45 #19 Skrevet i går, 18:45 I følge deg så drikker personen 1 flaske vin i uken, og den drikker han på 1 time? Det høres ut som om du er er en tegneseriefigur Anonymkode: d6cec...111 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:51 #20 Skrevet i går, 18:51 Dette må du nesten bare kjenne på hva som føles rett for DEG. Jeg er kvinne og drikker gjerne noen glass whiskey på kvelden i helger. Og kan fint drikke en flaske vin. Ok, kanskje ikke på en time, men ikke langt unna. Jeg blir ikke full eller endrer personlighet. Folk har forskjellig tålegrense på alkohol. Forloveden derimot kan bli brisen på et par øl. Han er mye større og tyngre enn meg. Men jeg har ikke et traumatisk forhold til alkohol. Hadde min partner krevd at jeg skulle slutte å drikke alkohol når jeg ikke blir full eller det påvirker meg og oss på en negativ måte så hadde jeg sagt takk og farvel. Da bør du finne en avholds partner. Anonymkode: cf4a0...266 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå