AnonymBruker Skrevet 19. november #1 Skrevet 19. november Hei Jeg skal kanskje overta en hund på 1,5 år som er tiltenkt avl. Det viser seg nå at hunden ikke er forsikret. Det er en veldig frisk rase med veldig god helse generelt, og per nå er hunden frisk og oppdretter tenker jo å bruke den i avl. Men for meg er det et ganske rødt flagg - overdriver jeg? Hunden har vært hos en forvert som ikke behandlet hunden så bra og derfor omplasseres den nå, så det kan jo være noe der som vi ikke vet om også. Slik jeg forstår det vil hunden i all hovedsak kun være forsikret mot plutselige skader, og ikke sykdommer eller tannproblemer, hvis jeg skulle opprette forsikring nå (som ikke er et alternativ å ikke gjøre)... Anonymkode: 10581...452
AnonymBruker Skrevet 20. november #2 Skrevet 20. november Jeg overtok nylig en 3 år gammel omplasseringshund, som også var uforsikret. Jeg har selvsagt forsikret henne nå, og ser ingen begrensninger i vilkårene for hva som dekkes. Anonymkode: ff54c...d7d 1
tankebobla Skrevet 20. november #3 Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei Jeg skal kanskje overta en hund på 1,5 år som er tiltenkt avl. Det viser seg nå at hunden ikke er forsikret. Det er en veldig frisk rase med veldig god helse generelt, og per nå er hunden frisk og oppdretter tenker jo å bruke den i avl. Men for meg er det et ganske rødt flagg - overdriver jeg? Hunden har vært hos en forvert som ikke behandlet hunden så bra og derfor omplasseres den nå, så det kan jo være noe der som vi ikke vet om også. Slik jeg forstår det vil hunden i all hovedsak kun være forsikret mot plutselige skader, og ikke sykdommer eller tannproblemer, hvis jeg skulle opprette forsikring nå (som ikke er et alternativ å ikke gjøre)... Anonymkode: 10581...452 Så vidt jeg vet og som jeg fikk beskjed om selv da jeg overtok voksen hund er at det er kun de første 21 dagene som er akutt skader/ sykdom men etter det er det vanlig. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november #4 Skrevet 20. november Jeg har Agria på min som jeg tok over da han var 10mnd. Han var ikke forsikret fra før. Er noen rasebetingende sykdommer og skader som ikke dekkes, men de hadde ikke vært dekket om han var forsikret fra oppdrettere og videreført til meg uansett. Forrige som jeg tok over når han var 5år måtte på en kort helsesjekk før forsikringen tredde i kraft, og der dekket de da ikke ting som hadde med hudproblemer å gjøre da han slet med det fra før. Akutt sykdom og annen sykdom/ skade ble dekket etter 21 dager. Tenner er sjelden dekket uansett forsikring så lenge det ikke er snakk om en skade. Som brukket tann f.eks. Anonymkode: 31b34...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 21. november #5 Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg overtok nylig en 3 år gammel omplasseringshund, som også var uforsikret. Jeg har selvsagt forsikret henne nå, og ser ingen begrensninger i vilkårene for hva som dekkes. Anonymkode: ff54c...d7d De fleste har unntak/begrensninger for hofter, rygg, tenner og lignende samt 12 mnds karantene for diverse når hunden blir forsikret som voksen. Forsikringen dekker stort sett bare plutselig ytre skader og smittsomme sykdommer de første 12 mnd. Hvor har du forsikring? Anonymkode: 10581...452
AnonymBruker Skrevet 21. november #6 Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De fleste har unntak/begrensninger for hofter, rygg, tenner og lignende samt 12 mnds karantene for diverse når hunden blir forsikret som voksen. Forsikringen dekker stort sett bare plutselig ytre skader og smittsomme sykdommer de første 12 mnd. Hvor har du forsikring? Anonymkode: 10581...452 Agria. Anonymkode: ff54c...d7d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå