AnonymBruker Skrevet 20. november #21 Skrevet 20. november Jeg bærer ofte ene hunden på armen, og nå har jeg gått til anskaffelse av en barnevogn til han også. Han er 15 år, men vil jo selvsagt fremdeles være med ut! Han orker bare ikke gå så langt. Hvorfor er det latterlig? Burde jeg heller "behandlet han som en hund" og tvunget han til å holde følge i steden? Anonymkode: 5e704...a31 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. november #22 Skrevet 21. november Ved sykdom, alderdom eller skade så ser jeg ingen problem med å trille de eller bære de. Eller hvis man går en tur som ikke er helt beregnet for hunden, men som man gjerne vil ha den med på. Men å trille de rundt / bære de rundt som vesker bare fordi er ikke greit. Anonymkode: ae209...3d1 2
emlilua Skrevet 21. november #23 Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg bærer ofte ene hunden på armen, og nå har jeg gått til anskaffelse av en barnevogn til han også. Han er 15 år, men vil jo selvsagt fremdeles være med ut! Han orker bare ikke gå så langt. Hvorfor er det latterlig? Burde jeg heller "behandlet han som en hund" og tvunget han til å holde følge i steden? Anonymkode: 5e704...a31 Tror nok TS mente hunder som fint klarer å gå selv, ikke eldre hunder 1
Maleficenta Skrevet 21. november #24 Skrevet 21. november Rødstrupa skrev (På 19.11.2025 den 18.05): Ser det ofte. Helt latterlig. En hund trenger mosjon og ikke bli behandlet som et lite nurk.😂 Greit å bære små hunder om de er slitne av å gå. Spesielt på vinters dag om det er mye snø.... Barnevogn var litt sært kanskje
AnonymBruker Skrevet 21. november #25 Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ved sykdom, alderdom eller skade så ser jeg ingen problem med å trille de eller bære de. Eller hvis man går en tur som ikke er helt beregnet for hunden, men som man gjerne vil ha den med på. Men å trille de rundt / bære de rundt som vesker bare fordi er ikke greit. Anonymkode: ae209...3d1 Er det noen som gjør det da? emlilua skrev (26 minutter siden): Tror nok TS mente hunder som fint klarer å gå selv, ikke eldre hunder TS vet jo ikke hvorfor hunden sitter i vogn. Anonymkode: ae88c...5c3 3
AnonymBruker Skrevet 21. november #26 Skrevet 21. november emlilua skrev (25 minutter siden): Tror nok TS mente hunder som fint klarer å gå selv, ikke eldre hunder Men hvordan vet TS at alle hundene de ser i vogn fint klarer å gå selv? Min gamle hund ser ikke ut som om han er 15. Da hunden min røk en sene i bakbeinet kunne man ikke se det på den heller. En hund med gikt eller ryggproblemer - hvordan ser du det egentlig, når den sitter der i vogna? Jeg tenker at man ikke bør dømme andres handlinger som latterlige. Det er som regel en grunn bak. Anonymkode: 5e704...a31 2
Maleficenta Skrevet 21. november #27 Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men hvordan vet TS at alle hundene de ser i vogn fint klarer å gå selv? Min gamle hund ser ikke ut som om han er 15. Da hunden min røk en sene i bakbeinet kunne man ikke se det på den heller. En hund med gikt eller ryggproblemer - hvordan ser du det egentlig, når den sitter der i vogna? Jeg tenker at man ikke bør dømme andres handlinger som latterlige. Det er som regel en grunn bak. Anonymkode: 5e704...a31 Men hvor fikk du vogna fra? Var det en barnevogn du hadde stående eller fins det spesialvogner til hund?
AnonymBruker Skrevet 21. november #28 Skrevet 21. november emlilua skrev (1 time siden): Tror nok TS mente hunder som fint klarer å gå selv, ikke eldre hunder Min var rundt året da den rev over en muskel i bakbeinet og ikke klarte å gå langt, men jeg måtte jo ut å gå med den andre. Valget var mellom å la den stresse hjemme alene, tvinge den til å gå med smerter eller ta den med i vogn. Så det gjelder jo ikke bare eldre hunder, og hvordan vet ts hvilke hunder som er eldre, skadd osv? Anonymkode: 8a8ea...e24
Honey Dew Skrevet 21. november #29 Skrevet 21. november Ja, hvis hunden har helseproblem er det greit. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november #30 Skrevet 21. november Hvis du vet om hundeeiere som konsekvent frarøver hunden sin mulighet til bevegelse og annen normal adferd som utforsking med luktesansen, så er jo det soleklar dyremishandling og burde meldes fra om. Anonymkode: ae641...90d
AnonymBruker Skrevet 21. november #31 Skrevet 21. november Min klarer fint å gå selv, helst løpe om den kan. Jeg har skade i ett bein jeg trener opp og må foreløpig helst sykle og ikke gå så derfor har jeg hunden i kurven på sykkelen så vi kan komme til hundeparken den kan være løs og løpe fra seg uten at jeg ødelegger foten igjen. Anonymkode: 3f1c6...5b3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå