Gå til innhold

Er det innafor å trille bikkja si i barnevogn? Eller bære den på armen som en veske?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser det ofte. Helt latterlig. En hund trenger mosjon og ikke bli behandlet som et lite nurk.😂

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så hvis hunden blir sliten eller skadet, så skal eier etterlevne han å gå hjem alene, i stedet for å være så latterlig at de bærer han? 

Hvis noen skal til/fra veterinæren og hunden ikke kan gå hele distansen, så ler du høyt av hvor latterlig de er som bærer han? 

Selv om du synes det er underholdende å latterliggjøre andre, så kan det være mange gode grunner til at noen gjør det du ler av... 

Anonymkode: bb5b9...6b2

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bikkja mi veier 60 kg. Tror ikke jeg skal prøve å hverken bære rundt på han eller ha han i noe barnevogn

Anonymkode: 9f4c0...54d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være mange grunner til å bruke vogn. Noen hunder takler ikke folkemengder og trengsel, så da kan det for eksempel være fint for de å sitte i vogn til man har kommet ut av trappeoppgangen og heisen og t-banen, og så gå tur når man har kommet til en park eller mer egna sted. Hunder kan også være skada. En gang brukte jeg vogn for å få min 20 kilos hund hjem fra dyrlegen etter tannrens hvor han hadde vært sedert.

Man skal ikke være så ivrig etter å dømme, man vet jo egentlig ingenting om de man ser på gata

Anonymkode: 3397f...b4d

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan være til stor hjelp. Gamlehunden fikk sitte i vogn det siste året han levde. Han klarte ikke å gå så langt, og da fikk han mulighet til å bli med på tur allikevel. 

Anonymkode: c104f...185

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være mange grunner til å bruke vogn. Noen hunder takler ikke folkemengder og trengsel, så da kan det for eksempel være fint for de å sitte i vogn til man har kommet ut av trappeoppgangen og heisen og t-banen, og så gå tur når man har kommet til en park eller mer egna sted. Hunder kan også være skada. En gang brukte jeg vogn for å få min 20 kilos hund hjem fra dyrlegen etter tannrens hvor han hadde vært sedert.

Man skal ikke være så ivrig etter å dømme, man vet jo egentlig ingenting om de man ser på gata

Anonymkode: 3397f...b4d

Du  føler  deg tydeligvis truffet/krenget. Det fremstår som litt komisk når man av og til ser det. Og det må være lov å si.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det kan være til stor hjelp. Gamlehunden fikk sitte i vogn det siste året han levde. Han klarte ikke å gå så langt, og da fikk han mulighet til å bli med på tur allikevel. 

Anonymkode: c104f...185

Ja, det blir noe annet. Det er jo selvsagt. Alt er relativt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bikkja mi veier 60 kg. Tror ikke jeg skal prøve å hverken bære rundt på han eller ha han i noe barnevogn

Anonymkode: 9f4c0...54d

Nei, da trenger den mosjon!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hittil aldri møtt på noen som har bært eller kjørt hunden sin uten god grunn. Stort sett er det skade, sykdom eller  andre praktiske ting som er årsaken men hos noen få handler det om sikkerhet. Feks hunder som er redde, en redd hund er en farlig hund uansett størrelse og om den da trygges med bæring eller vogn til den er trygg så er det også veldig bra.

Min senior satt i sykkelvogn når det ble veldig varmt om sommeren de siste par åra av livet sitt, da sykla jeg han til skogsområder der han fikk mosjon, så slapp han asfalt og greide slik mye mer enn om han skulle tråkka 1-2 km på asfalt først.

Anonymkode: 75fd3...8f1

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 time siden):

Indirekte at hunder trenger god og jevnlig mosjon og ikke skal bæres på armen som en veske. Ei generelt ikke trilles rundt i trillebag eller vogn. Da bør man heller skaffe seg en hobby. Det må være lov å bruke litt humor i et og annet tilfelle av det synet.

Skjønner godt hvor du vil hen, og vi ser det stadig vekk. En hundeeier med falske øyenvipper og duckface og miniatyrhundens hode stikkende opp fra Gucci veska. Eller var det Louise Vuitton?

• Liker 2
Skrevet

Er det rart barn mobber hverandre?

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (5 timer siden):

Ser det ofte. Helt latterlig. En hund trenger mosjon og ikke bli behandlet som et lite nurk.😂

Det som er morsomt er mennesker som tror de vet alt og ikke klarer å tenke lenger enn egen nesetipp. Ja det finnes de som overhodet ikke burde ha hunder, men det kan være flere grunner til at folk triller hunden sin i barnevogn. Jeg måtte for eksempel bruke barnevogn etter at min hund hadde hatt hofteoperasjon og vi måtte derfor begrense aktiviteten, men det betyr ikke at hunden fremdeles ikke hadde behov for frisk luft og andre inntrykk enn det hun fikk innenfor huset fire vegger.

Anonymkode: f2ad3...5df

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

De eneste hundene jeg har vært borti som har vært i vogn har vært på grunn av alderdom, skade eller sykdom

Anonymkode: e7362...da8

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ledd av dem i alle år, men så kom karma 😅

Nå har vi en hyper hund som helst vil være med alle veier, og en eldre som liker rolige dager og ikke kan presses pga litt stiv rygg og begynnende hjertesvikt. Når valget står mellom å gå fra ham på alle lengre turer enn 30 min, så virker plutselig en sånn vogn ikke så dum likevel 😂

Han får oppleve ting og være med, men sitter behagelig og sliter seg ikke ut. 

Til friske hunder- et stort nei!

Anonymkode: cfbf9...647

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (16 timer siden):

Latterlig at syke eller skadde hunder får komme seg ut av huset? "Da blir det noe annet", sier du. Men du vet jo ikke at hunden min har en skadet skulder som hun rehabiliteres for. Du ser bare at hun trilles rundt i vogn og tenker at det er latterlig. 

Anonymkode: ae88c...5c3

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er svært sjeldent jeg ser hunder blir trillet eller båret. At noen bærer en bitteliten hund på armen på steder der det er stor trengsel, på buss eller lignende har jeg ikke vanskeligheter med å forstå, ei heller at noen bruker vogn dersom hunden er syk, gammel eller skadet. Når min blir gammel planlegger jeg å skaffe meg vogn til sykkelen slik at vi kan sykle til favorittstedene hennes. 

Anonymkode: 90f97...9c5

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Rødstrupa skrev (17 timer siden):

Tror ikke man skal være så dømmende før man VET hvorfor hunden bæres eller sitter i vogn. Kan være  noe leddsmerter, gammel hund osv. Så kanskje bruke energien sin på noe som er mer viktig. Hundene får nok strekt på seg. Vet det var noen i området rundt hvor jeg bor som hadde hunden i vogn de siste 2 årene hun levde.  Syntes det var corny selv, men så fikk jeg mer forståelse for at det faktisk var en grunn. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stroller til hund er en genial oppfinnelse. Når hunden er sliten, skadet og trenger en trygg plass å hvile. Den minste hunden min blir sliten når vi går på fjellet, da får han sitte i sekken et stykke😄 samme når vi er på skitur eller går lange turer. Gjør det meg til en dårlig hundeeier? Tvert i mot, jeg tar hensyn til hva hunden trenger. 

Anonymkode: 6b9b3...022

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (19 timer siden):

Nei det er ikke helt latterlig. Du har ikke selv hund og gjør deg opp fordommer og lite konstruktive tanker om hundehold og istedenfor å spørre på en normal måte om ting du ikke vet noe om så latterliggjør du noe du opplagt ikke har forståelse for.

Jeg har jobbet på et dyresykehus og vi anbefalte ofte hundeeiere om en stroller. 

Ja det er forskjell på hund og mennesker men når hunder kommer ut av operasjon er det den samme rehabiliteringen som er nødvendig. Mennesker som tvinger hunden sin til å gå på tur etter f.eks en operasjon eller skader vil jeg gå så langt som å si defineres som dyremishandlere. 

Det kan være så mange grunner til at en trenger en stroller til hunder men du går rett på latterliggjøring og mobbing. Om du oppriktig er nysgjerrig og ønsker å lære så gjør du klokt i å ikke gulpe opp noe så ekkelt som det du gjør i denne tråden.

Anonymkode: efcd9...a95

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (19 timer siden):

Mange av de du ser er eldre eller syke og trenger derfor en pause fra gåinga. 

Men ellers helt enig i at folk ikke bør anskaffe seg dyr fordi den hunden passer jakka.

Anonymkode: 0f599...4eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...