AnonymBruker Skrevet i går, 20:47 #101 Skrevet i går, 20:47 Det var en dame som ble advart av banken å gå med på et felles boligprosjekt med en daværende kjæreste. Hun trakk seg i siste liten og gikk senere inn i banken for å takke damen som advarte henne. De som jobber i banken er dyktige mennesker som ikke har noe følelser involvert og er helt objektive. Du gjør klokt i å lytte til de. Anonymkode: 3c2c3...3de 4 1
Carrot Skrevet i går, 20:54 #102 Skrevet i går, 20:54 som i alle underfundige tråder kommer informasjon som er viktig litt etterhvert og ikke med en gang, at dere har barn for eksempel er jo megavviktig! At dere har samboerkontrakt og testamente som tilgodeser osv er også viktig, da er man liksom ikke "bare samboere som skal låne penger for den andre parten" MEN man er ikke "bare samboere" man har større ansvar for felles fremtid og det er ennå mer merkelig at HAN tenker det er greit å be deg om dette uten noen form for sikkerhet for DIN del!! Nei, nei, nei, det blir bare verre i mine øyne.. 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 20:55 #103 Skrevet i går, 20:55 SÅ avhengig av å ha en kjæreste er du vel ikke? Du kan gjøre investeringen, tjene pengene han snakker om ( og han kan sitte og furte i hjørnet.) Anonymkode: ea452...336 2
AnonymBruker Skrevet i går, 21:04 #104 Skrevet i går, 21:04 Med barn inni bildet så burde man absolutt tenke seg om flere ganger. Går det dårlig så vil jo barna også lide under dette til slutt. Anonymkode: 54205...1c8 1 1
Trolltunge Skrevet i går, 21:11 #105 Skrevet i går, 21:11 Dette hadde ikke jeg sagt ja til angående ektemann i over 20 år, som jeg har to barn med, engang. Det er faktisk helt vanvittig at han mener du skal sitte med risikoen, mens han skal eie. Om du ikke skal eie i forhold til din investering er det bare å si nei. At han faktisk ber deg om dette og er ufin angående at du (naturligvis!!!!!) ikke ønsker dette er faktisk knallrøde flagg i seg selv. Det lukter planer om å svindle deg. 3 5
AnonymBruker Skrevet i går, 21:30 #106 Skrevet i går, 21:30 Det er flere røde flagg (og røde antrekk) med han sammenlagt enn i en parade i Handmaid's Tale. Anonymkode: 06cdb...905 4 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 21:45 #107 Skrevet i går, 21:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for alle råd og støtte! Jeg tenker fremdeles nei. Nå er det faktorer jeg ikke kan utdype for å bevare hans anonymitet. Men tenker også at jeg skal ta dette med en fortrolig venn eller familie, så håper jeg at han da legger bort skuffelsen han eventuelt har. Som sagt, aldri har han gjort noe for at jeg skal tvile på hans kredibilitet, og han tørr virkelig å satse for å få ekstra inntekt, som gangner våre barn. Vi har også samboerkontrakt og testament i orden, slikt at dersom noe skulle skje så klarer vi oss økonomisk. Men jeg har ingen trygghet hvis jeg tar denne økonomiske risken, og jeg tror faktisk at jeg ikke hadde merket noe til denne gjelden, for tror at det hadde gått bra. Men jeg kjenner inni meg at dette er feil for meg og at dette føles ut som er for stor byrde å ta på meg. Takker igjen for råd, ville bare se om jeg var helt på jordet eller ikke. Kanskje, hadde vi vært gift, så kunne det føltes rett i form av verdier han klarer å bygge seg opp ville vært en form for hjelp til meg også, men ikke nå. Anonymkode: 758e9...3fa Flott at dere har samboerkontrakt og testamente. Men situasjonen din vil være den samme - du tar opp lån som du er ansvarlig for, du får ingen eierandel for de 4 millionene du stiller med sikkerhet for. Jeg tviler svært sterkt på at samboerkontrakten deres har tatt høyde for dette scenariet - eller? Hvilke tanker gjør du deg rundt det at han manipulerer deg og faktisk truer deg ang. din fremtid, for å få deg til å i realiteten gi fra deg 4 millioner uten sikkerhet for å få noe tilbake? Stoler du på en mann som via manipulasjon og trusler viser at han ikke respekterer deg og ikke har omtanke for deg? Anonymkode: 59c9d...876 5 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #108 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Flott at dere har samboerkontrakt og testamente. Men situasjonen din vil være den samme - du tar opp lån som du er ansvarlig for, du får ingen eierandel for de 4 millionene du stiller med sikkerhet for. Jeg tviler svært sterkt på at samboerkontrakten deres har tatt høyde for dette scenariet - eller? Hvilke tanker gjør du deg rundt det at han manipulerer deg og faktisk truer deg ang. din fremtid, for å få deg til å i realiteten gi fra deg 4 millioner uten sikkerhet for å få noe tilbake? Stoler du på en mann som via manipulasjon og trusler viser at han ikke respekterer deg og ikke har omtanke for deg? Anonymkode: 59c9d...876 Enig. Og den samboerkontrakten.. jeg lurer på om de har skrevet under på felleseie, som om de var gifte. Mange tror at de er safe med samboerkontrakt, at de regnes nærmest som å være gifte, men i en samboerkontrakt kan man skrive akkurat hva en selv vil. Skal ikke forundre meg at kontrakten gjelder kun huset de bor i, mens hans verdier er HANS verdier. Og testamentet.. det er jo anonymt. Ingen kan ha garanti for at man er tilgodesett i et testamente. Barns pliktdelsarv kommer alltid først, TS må vite at det er verdier nok som tilgodesees henne for å betale seg fri gjelden. Men faktum er at hun aldri kan vite 100%. En samboer kan endre testamentet når enn hen vil. Uansett, det store spørsmålet er likevel: hvorfor ikke være med i eieskapet på disse investeringene??? Anonymkode: bea13...688 2 5
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #109 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Og den samboerkontrakten.. jeg lurer på om de har skrevet under på felleseie, som om de var gifte. Mange tror at de er safe med samboerkontrakt, at de regnes nærmest som å være gifte, men i en samboerkontrakt kan man skrive akkurat hva en selv vil. Skal ikke forundre meg at kontrakten gjelder kun huset de bor i, mens hans verdier er HANS verdier. Og testamentet.. det er jo anonymt. Ingen kan ha garanti for at man er tilgodesett i et testamente. Barns pliktdelsarv kommer alltid først, TS må vite at det er verdier nok som tilgodesees henne for å betale seg fri gjelden. Men faktum er at hun aldri kan vite 100%. En samboer kan endre testamentet når enn hen vil. Uansett, det store spørsmålet er likevel: hvorfor ikke være med i eieskapet på disse investeringene??? Anonymkode: bea13...688 Jeg er enig, det henger ikke på greip at han mener Ts skal stå for lånet, men ikke ha eierandeler. Enda mindre henger det på greip når han, etter at hun har sagt nei, begynner med sterk manipulering og det som må kalles for trusler for fremtiden. En mann som elsker kvinnen ville aldri oppført seg på denne måten! Så jeg tror han skjuler noe for Ts, det er det eneste som gir mening. Og Ts kan strengt tatt ikke vite om hun egentlig er sikret, ikke slik han holder på og slik han nå oppfører seg. Anonymkode: 59c9d...876 4 5
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #110 Skrevet 23 timer siden Men hvorfor kan ikke du stå som eier om du skal ha lån på eiendommen? For øvrig enig med alle de andre. Nei nei nei!!! Anonymkode: 9895e...a5f 3 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #111 Skrevet 23 timer siden Jeg tenker det er mer logisk at du da har en eierandel og at han heller kjøper deg ut når han har råd til det. Anonymkode: 1e20c...bfb 4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #112 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og grunnen til at jeg sier nei er at banken anbefalte meg å si nei. De ville gi han lån, men kunne ikke det uten at jeg på papiret står med han som medlåntaker. Og de hadde sett før at personer kunne havne i en skikkelig økonomisk skvis hvis det skar seg. Jeg blir jo kjempe usikker på om jeg er urimelig som sier nei. Han har flere eiendommer og har en del penger som han har i sikkerhet, så dette er hans argument for at dette ikke er risiko for meg… Anonymkode: 758e9...3fa Virker som du kommer til å si ja. Kom ikke her å klag etterpå. Vi har advart deg. Anonymkode: 339f7...90d
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #113 Skrevet 16 timer siden Hvorfor er dere ikke gift? Anonymkode: 339f7...90d 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #114 Skrevet 15 timer siden Hva er grunnen til at du ikke får være medeier i disse boligprosjektene? Om dette er noe han vil satse på så hvorfor ikke starte AS sammen så begge tjener på det? At han mener de 30 000 som et AS koster gjør at han tjener mindre penger tyder bare på at han tenker meget kortsiktig. Anonymkode: aa366...dff 8
Jadaomatte Skrevet 12 timer siden #115 Skrevet 12 timer siden Du skriver at han har god råd og kontroll, han har ikke det. Da hadde han kunne fått lån på de boenheten han allerede har. Har du sjekket selvmeldingen hans? For å se hva han har i gjeld og inntekt? Hva er argumentet hans for at du ikke får være deleier? 2 6
MizzVic Skrevet 11 timer siden #116 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Og grunnen til at jeg sier nei er at banken anbefalte meg å si nei. Anonymkode: 758e9...3fa Da ble det nei, og han burde gitt seg på første nei. 7
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #117 Skrevet 11 timer siden Dette er vel samme mann som ville bruke barnas penger? Han er skruppeløs og tar høye risikoen. Slik kan gå fint, til det går til helvete Du må passe på dine og barnas fremtid Anonymkode: a3051...4f6 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #118 Skrevet 11 timer siden At han i det hele tatt foreslår noe slikt ville vært et gigantisk rødt flagg for meg. At han blir sur når du ikke går med på det ville for meg betydd brudd. Anonymkode: 7d0e6...f9f 1 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #119 Skrevet 7 timer siden Hadde faktisk gjort det slutt. Han prøver å manipulere deg og høres absolutt ikke ut som en god partner. Anonymkode: e262b...867 1 5
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #120 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Og grunnen til at jeg sier nei er at banken anbefalte meg å si nei. De ville gi han lån, men kunne ikke det uten at jeg på papiret står med han som medlåntaker. Og de hadde sett før at personer kunne havne i en skikkelig økonomisk skvis hvis det skar seg. Jeg blir jo kjempe usikker på om jeg er urimelig som sier nei. Han har flere eiendommer og har en del penger som han har i sikkerhet, så dette er hans argument for at dette ikke er risiko for meg… Anonymkode: 758e9...3fa Så hvorfor kan han ikke bruke de andre eiendommene/en del penger han allerede har som sikkerhet uten å måtte trekke inn deg som medlånstaker uten at du får medeierskap. Syntes det er noe som skurrer her, han vil at du skal ta risiko sammen med han, men nekter deg eierskap i prosjektet. Det er et rødt flagg. Anonymkode: a5432...87d 3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå