AnonymBruker Skrevet i går, 19:00 #81 Skrevet i går, 19:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han har god økonomi, og vi eier huset sammen. Han har flere utleieboliger, og disse går bra. Ene kan han i verstefall selge sier han om ikke det nye prosjektet går bra. Hvis han skal ta lån alene, må han opprette AS og da vil han tjene mindre på boligen. Derfor vil han h med meg, så han slipper det. Anonymkode: 758e9...3fa Men hva tenker du selv da, om han? Når han ønsker at du skal ta en stor risiko slik at han skal slippe å tkene litt mindre. Samtidig skal du ikke få lov å være medeier og få utbytte. Er det greit at han skal bruke deg på denne måten? Du må se din egen verdi og kreve at han tar din verdi på alvor. Hvorfor kan du ikke være medeier i dette og tjene på det? Anonymkode: f0f1a...dde 2 2
AprilLudgate Skrevet i går, 19:13 #83 Skrevet i går, 19:13 😳😳😳😳😳😳😳 Denne mannen vil deg IKKE noe godt. Kom deg bort fra ham. 6 4
AnonymBruker Skrevet i går, 19:22 #84 Skrevet i går, 19:22 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg får ingen eierandel i prosjektet, kun ansvaret og den økte risikoen. Når jeg uttrykker at jeg er usikker, blir han sur og sier at jeg ikke stoler på ham. så sier jeg nei, og da begynner han å si ting som «du kan jo glemme hjelp fra meg i fremtiden», og «du får bare jobbe som det du er frem til du blir pensjonist og leve av det». Anonymkode: 758e9...3fa Du får bare jobbe til du er pensjonist, hvis du ikke sier ja til å finansiere hans pensjon? Hæ? Din egenkapital i boligen din er en del av din pensjonssparing. Nå ønsker han at du skal stille din pensjonssparing som sikkerhet for hans pensjonssparing, slik at du risikerer miste absolutt alt du eier? Hadde han vært interessert i at du skulle pensjonere deg tidlig, så hadde han tilbudt deg eierandel i prosjektet i den størrelsen du går inn med sikkerhet. Anonymkode: 0db9d...7c3 3 2
enda1anonymbruker Skrevet i går, 19:25 #85 Skrevet i går, 19:25 Til og med svindlere lover deg gull og grønne skoger, utbytte etc. Eg er litt nyskjerrig på hva grunnlaget hans er at du ikke skal eie 50%, men ta all risiko. Det høres nærmest ut som han allerede har tenkt å stikke. Det burde jo være i hans interesse at dere begge har en bra ekstrainntekt ellers så høres det ut som han er meget eie syk. Du må definitivt si nei og det lureste er nok å ha minst mulig med denne karen å gjøre både i fortetning, forhold og ellers. 6 2
Ekko jenta Skrevet i går, 19:49 #86 Skrevet i går, 19:49 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og grunnen til at jeg sier nei er at banken anbefalte meg å si nei. De ville gi han lån, men kunne ikke det uten at jeg på papiret står med han som medlåntaker. Og de hadde sett før at personer kunne havne i en skikkelig økonomisk skvis hvis det skar seg. Jeg blir jo kjempe usikker på om jeg er urimelig som sier nei. Han har flere eiendommer og har en del penger som han har i sikkerhet, så dette er hans argument for at dette ikke er risiko for meg… Anonymkode: 758e9...3fa din økonomi er som din egen kropp og sjel. Sannheten er så enkelt at hvis det ikke var noen risiko, så hadde ikke han trengt å spurt deg i det hele tatt og banken ville ikke ha kontaktet deg i det hele tatt. ikke gjør dette om ikke du selv vil stå får det du risikere å tape. å investere i noe risikabelt så har du kun deg selv å takke om det går bra eller dårlig. Satser du på en fortjeneste som du ikke har noe med å gjøre (har ikke restslig første sikkerhet/erstatning på) så er det som å trille en terning med x antall sider du ikke vet har, men du satser på en 5'er. 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:52 #87 Skrevet i går, 19:52 Ts jeg håper du hører på de rådene du får her inne. Anonymkode: 54205...1c8 3
AnonymBruker Skrevet i går, 19:57 #89 Skrevet i går, 19:57 Dette er på høyde med forslaget om at Norge skal garantere for Ukrainas Euro-lån med Oljefondet vårt. Anonymkode: fd1a1...755 3
AnonymBruker Skrevet i går, 20:01 #90 Skrevet i går, 20:01 Nei. Nei. Nei. Du skal ikke ta lån på noe du ikke eier. Og det at han truer deg når du sier nei er et mega 🚩 og dumpe grunn. En gentleman hadde aldri behandlet deg som dette. Han hadde sørget for at du er sørget for. Og respektert et nei. Anonymkode: 3c2c3...3de 2 4
AnonymBruker Skrevet i går, 20:04 #91 Skrevet i går, 20:04 En mann som er glad i deg presser deg aldri til ting du ikke vil. Anonymkode: 3c2c3...3de 3 3
AnonymBruker Skrevet i går, 20:06 #92 Skrevet i går, 20:06 Men vær så snill å heller ikke høre på alle de som sier at dette er greit hvis du får en eierandel. Svaret må fortsatt være nei. Uleieprosjekter er høyrisiko og ikke noe du skal låne penger til, spesielt ikke uten å ha gjort en grundig analyse av økonomi, yield, risiko, markedet osv. Det høres ikke ut som du har. (Du vet at eiendomsselskaper selger ut leiligheter fordi det omtrent er umulig å tjene på innleie om dagen?) Anonymkode: 809fb...4d1 4 6
AnonymBruker Skrevet i går, 20:13 #93 Skrevet i går, 20:13 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og grunnen til at jeg sier nei er at banken anbefalte meg å si nei. De ville gi han lån, men kunne ikke det uten at jeg på papiret står med han som medlåntaker. Og de hadde sett før at personer kunne havne i en skikkelig økonomisk skvis hvis det skar seg. Jeg blir jo kjempe usikker på om jeg er urimelig som sier nei. Han har flere eiendommer og har en del penger som han har i sikkerhet, så dette er hans argument for at dette ikke er risiko for meg… Anonymkode: 758e9...3fa Han kunne jo brukt disse eiendommene som sikkerhet selv da ovenfor banken, hvis det var reelt, men det er det ikke når du må være medlåntaker. Han lurer deg. Han vil at du skal ta all risikoen og ikke få noen ting igjen for det. Ingen sier ja til noe sånt, det er jo absurd. Hvis man skal ta risiko og låne masse penger til et prosjekt, så skal det være fordi man gjør en investering (EIER EN DEL AV DET) og kan få del av fortjenesten i fremtida. Du får ingenting. Det du får er trusler fra en type som liksom skal være glad i deg. Hør på banken din. Anonymkode: 91e5d...705 2 5
AnonymBruker Skrevet i går, 20:16 #94 Skrevet i går, 20:16 Grøss, hva menn får seg til å kreve av kjærestene sine… 😣 Anonymkode: 8b2b0...70c 3
AnonymBruker Skrevet i går, 20:17 #95 Skrevet i går, 20:17 Nei fy søren. Du er ikke urimelig! For en dritt som prøver å manipulere deg inn i å ta hans risiko 😳 Anonymkode: 9f705...1d7 5
AnonymBruker Skrevet i går, 20:17 #96 Skrevet i går, 20:17 Hva tenker du å gjøre, etter alle svarene du har fått, TS? Anonymkode: 59c9d...876
AnonymBruker Skrevet i går, 20:30 #97 Skrevet i går, 20:30 Takk for alle råd og støtte! Jeg tenker fremdeles nei. Nå er det faktorer jeg ikke kan utdype for å bevare hans anonymitet. Men tenker også at jeg skal ta dette med en fortrolig venn eller familie, så håper jeg at han da legger bort skuffelsen han eventuelt har. Som sagt, aldri har han gjort noe for at jeg skal tvile på hans kredibilitet, og han tørr virkelig å satse for å få ekstra inntekt, som gangner våre barn. Vi har også samboerkontrakt og testament i orden, slikt at dersom noe skulle skje så klarer vi oss økonomisk. Men jeg har ingen trygghet hvis jeg tar denne økonomiske risken, og jeg tror faktisk at jeg ikke hadde merket noe til denne gjelden, for tror at det hadde gått bra. Men jeg kjenner inni meg at dette er feil for meg og at dette føles ut som er for stor byrde å ta på meg. Takker igjen for råd, ville bare se om jeg var helt på jordet eller ikke. Kanskje, hadde vi vært gift, så kunne det føltes rett i form av verdier han klarer å bygge seg opp ville vært en form for hjelp til meg også, men ikke nå. Anonymkode: 758e9...3fa 3
AnonymBruker Skrevet i går, 20:35 #98 Skrevet i går, 20:35 Fighter83 skrev (4 timer siden): Hadde sagt at jeg kunne vært kausjonist, ikke noe annet. Det er da ikke bedre. Anonymkode: 3c2c3...3de 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:41 #99 Skrevet i går, 20:41 Så vidt jeg ser er det ikke en eneste person i denne tråden som ville sagt ja. Det er vanskelig å finne en tråd med så mye enighet. Dersom du skal ta en risiko skal du også tjene på dette. Så da må det være et felles prosjekt som begge investerer i. at han syntes du er urimelig sier mer om han. Anonymkode: 0476f...5e5 4
AnonymBruker Skrevet i går, 20:45 #100 Skrevet i går, 20:45 Det er ikke bare et spørsmål om du stoler på ham men om du tør satse på at han lykkes. Det er ikke gitt. Det er veldig mange veldig skikkelige mennesker som ikke har lykkes Anonymkode: 456a9...13e 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå