AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Ser det stadig vekk i sosiale medier. Er selv passert 40 år og får opp mødre og andre født i 1997/1998 etc som ser eldre ut eller på min alder. Helt hinsides. De som er eldst skal se eldst ut(kall meg dum her men står for det). De har mye botox og ser ut som de har levd mye lengre enn oss andre som er mye eldre. Veldig rart. Hva andre grunner enn kosmetiske,tror dere gjør dette? Anonymkode: 7dd83...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser det stadig vekk i sosiale medier. Er selv passert 40 år og får opp mødre og andre født i 1997/1998 etc som ser eldre ut eller på min alder. Helt hinsides. De som er eldst skal se eldst ut(kall meg dum her men står for det). De har mye botox og ser ut som de har levd mye lengre enn oss andre som er mye eldre. Veldig rart. Hva andre grunner enn kosmetiske,tror dere gjør dette? Anonymkode: 7dd83...ed2 Hvilke* Anonymkode: 7dd83...ed2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Folk i 20-årene kan se litt eldre ut med mye botox etc. Men ellers ser de aller fleste ut som sin alder. Ta dette fra en som møter veldig mange folk som viser sin legitimasjon. +-3 år på de aller fleste. Det er kun høflighet når folk tipper 10 år feil. Eller at de ikke ser hender og hals Anonymkode: 151b9...613 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Folk flest bruker ikke botox. Kanskje du skal treffe 20-årene ute i det virkelige liv? For meg fremstår det som du kun har sett influensere og realitystjerner, men de er ikke representative for folk flest. Anonymkode: 41e90...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Skrevet 8 timer siden Tror myr handler om at mange i midten/slutten av 20-årene kler seg veldig voksent også. Mye mer voksent enn når jeg selv var i den alderen. Damer i slutten av 20-årene nå har mye fint jeg selv kunne hatt også! Anonymkode: 99d6f...ffc 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Skrevet 8 timer siden Er egentlig ikke enig, men klesmoten er jo veldig annerledes fra da jeg var ung. Moten nå ser ut som sånn vi så ut når vi ikke gadd å bry oss. Vide, dassete klær, og i enkelte tilfeller sånne klær vi omtalte som kjerringklær da jeg var tenåring / i 20-årene. Er det kanskje litt derfor du synes folk ser eldre ut? Motene endrer seg, sånn er det bare. Anonymkode: f8a55...956
Nowayback Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser det stadig vekk i sosiale medier. Er selv passert 40 år og får opp mødre og andre født i 1997/1998 etc som ser eldre ut eller på min alder. Helt hinsides. De som er eldst skal se eldst ut(kall meg dum her men står for det). De har mye botox og ser ut som de har levd mye lengre enn oss andre som er mye eldre. Veldig rart. Hva andre grunner enn kosmetiske,tror dere gjør dette? Anonymkode: 7dd83...ed2 Tror det er ønsketekning fra din side. Og ganske ulogisk, med tanke på at gen Z er i sin storhetstid og vi millenials er ikke. Jeg syns dagens unge stort sett ser utrolig bra ut. Jeg er ikke så glad i holdningene deres, men bra ut ser dem. Botox og slikt er vel stort sett en greie damer gjør når de føler alderen har innhentet dem. De fleste under 30 bruker ikke slikt og ser naturlige ut. Syns 30-åringene så langt eldre ut for 30-40 år siden. Bare se på stilen og sveisene. Mange så ut som 45-50 år. Endret 5 timer siden av Nowayback
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Nowayback skrev (3 timer siden): Tror det er ønsketekning fra din side. Og ganske ulogisk, med tanke på at gen Z er i sin storhetstid og vi millenials er ikke. Jeg syns dagens unge stort sett ser utrolig bra ut. Jeg er ikke så glad i holdningene deres, men bra ut ser dem. Botox og slikt er vel stort sett en greie damer gjør når de føler alderen har innhentet dem. De fleste under 30 bruker ikke slikt og ser naturlige ut. Syns 30-åringene så langt eldre ut for 30-40 år siden. Bare se på stilen og sveisene. Mange så ut som 45-50 år. Absolutt ingen ønsketenkning. Anonymkode: 7dd83...ed2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Du kan ikke skrive det her ts, da er det bare ønsketenkning at du ser ung ut. Jeg viser legg på polet, jeg er 42 år. Folk får sjokk når de får høre hvor lenge jeg har vært i yrke mitt, eller at jeg er mamma til en på 21 år. Min venninne som er 10 år yngre ser eldre ut enn meg, hun er også eldre i "hode". Anonymkode: 62298...787
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Tror ikke dine observasjoner er representative. Jeg er 27 og de fleste jeg kjenner på min alder ser ungdommelige ut. Anonymkode: ca5ca...463 1 1
Nowayback Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke dine observasjoner er representative. Jeg er 27 og de fleste jeg kjenner på min alder ser ungdommelige ut. Anonymkode: ca5ca...463 Helt enig. Jeg syns det ofte er lett å se når noen er 40 pluss. Man kan være så trent og "fit" som bare det, men er bare noe med hudens aldring. Solskadet hud/flekker f.eks.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Det har alltid vært en trend blant deler av befolkningen å søke å se eldre ut enn de er. Litt uavhengig av alder, egentlig. Tidlig 2000-tall hadde moten der unge kvinner (primært, mulig menn drev med det også) farget håret grålig, feks. Du har granny-core fra noen år tilbake. Og så videre. Trender er ikke ment å være «så pene som mulig». De er estetiske utfoldelser. Så har deler av den yngre gen z adoptert sminketrenden (og en del av moten) fra tidlig 2000-tall. Det er den klassiske «foundation to til tre toner for mørk, påført i tykt lag og med markante skillelinjer mot hals og hårfeste». Og den vil elde enhver. Den eldet millenials, sist den var inn. Jeg aner ikke hva formålet er - det er åpenbart ikke å se klassisk pen ut (man ligner jo, om noe, mest på Donald Trump). Men igjen - det var ikke pent sist det var inn heller. Men de som følger slike trender er jo *mindre deler* av befolkningen. Folk flest gidder ikke. Og la oss være ærlige: de fleste du møter på gata vet du ikke alderen på. Er de 36 eller 54? Hvem vet? Er de 17 eller 29? Ingen anelse. De du kjenner alderen til fremstår visuelt ulike - fra gråhårede 28-åringer til muskuløse 67-åringer. De aller fleste du kjenner alderen til ville du ha tippet feil alder på. Fordi alder er ulik visuell aldring. Google bare Kåre Willoch. En mann som så 65 ut i omtrent 40 år av livet. Anonymkode: b5afa...e9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå