Gå til innhold

Kan noen anbefale et avføringsmiddel som IKKE gir diare?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Laxoberal kan være et alternativ. 

Anonymkode: efafc...0ec

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og mot intuisjonen - men om tarmen din nå går veldig sakte pga medisiner, så kan det være at du må spise MINDRE fiber.

Selv om det er rådet en alltid får, spis mer fiber så magen får noe å jobbe med.

Men når magen min jobber dårlig og går treigt så må jeg være veldig forsiktig med fiber, og passe på å få i meg mindre av spesielt grove fibre. Ellers stopper det opp. Så har grovbrød, mellomgrovt brød og loff liggende i fryseren, alt etter hvor godt/dårlig magen min funker.

Spiser jeg fiber så er det godt kokt og helst moste grønnsaker, type supper, lapskaus, puré 

Anonymkode: 8c901...102

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dadler med smak gjør samme susen som svisker.

Anonymkode: ab088...4eb

Finnes det dadler uten smak?

Anonymkode: 031f4...ce4

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med «Frukt og Fiber»-tabletter? Brukte det i en periode selv, samtidig som jeg drakk mer vann og de gjorde jobben. Får, som deg, veldig magevondt av avføringsmidler.

Anonymkode: ea66b...78f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får diaré av Duphalac er det fordi du tar for mye, bare å redusere mengden.

Anonymkode: 2045b...7cb

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

spør på apoteket 

Anonymkode: e2a90...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler også veldig lite av sånne preparater, men drypper kun noen dråper med Laktulose/Duphalac i vannglasset jeg drikker om kvelden, da går det bra. Sover godt hele natten, og så får jeg gått på do om morgenen. 

Anonymkode: d9492...5ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dulcolax, Duphalac og Movicol har jeg prøvd mot forstoppelse pga medisin, disse nevnte gir eksplosiv diare og magevondt.

Til den grad at jeg ikke kan gå på jobb!

Jeg vil ikke høre om chia, linsefrø eller andre frø som skal hjelpe, det er uinteressant.

Hvilke produkter på APOTEKET har dere prøvd, som jeg kan bruke som bare gjør avføringen myk (ikke vanndiare), men myk så den kommer ut? Gjerne fibertabletter eller noe?

Har trodd jeg spiser nok fiber, men gjør nok antagelig ikke det. Skal prøve Wasa Fiber Balance, gulrøtter og drikker mer biola. Har sett på andre matvarer, men det meste av de med mye fiber liker jeg ikke.

Anonymkode: e0375...369

Kjøp deg en pakke med svisker. 

Anonymkode: 94f10...18a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøp deg en pakke med svisker. 

Sunsweet-sviskene er jo gode? Ellers er det sviske-yoghurt. Delicious! 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Funker det like greit om det er de sviskene med ulike smak på (som er så i vinden nå)? Er ikke så glad i svisker, men kan spise dem med smak.

Anonymkode: e0375...369

Du skal jo ikke spise det for nytelse, men for å løse et helseproblem.

Anonymkode: 28387...2cf

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt kontakt med legen, kan like gjerne være at du tar for lav dose. Vi fikk oppfølging av spesialist da barnet vårt var plaget, og han fikk forskrevet en (i mine øyne) skyhøy startdose. Over flere måneder trappet vi ned til vanlig dose, og etter hvert kunne vi stoppe helt.

Ikke uvanlig med diaré ved forstoppelse, kroppen vil prøve å kvitte seg med dritten og er det en skikkelig propp der, så er eneste mulighet å få noe ut ved å gjøre det flytende.

Anonymkode: ce385...b6c

AnonymBruker
Skrevet

🥝🥝to hele kiwi redder alltid meg.

Anonymkode: b9a88...d98

AnonymBruker
Skrevet

Toilax

Den fungerer nederst i enden av tykktarmen/endetarmen

Ta en tablett før du legger deg så kommer hele proppen ut om morningen. Ca 1t etter det igjen kan du oppleve litt grøtaktig avføring. 

Anonymkode: 1ceaa...322

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

6-8 svisker morgen og kveld daglig. Et rent mirakelprodukt

Anonymkode: 031f4...ce4

Iblandet aprikos m/oppkok. Romtemperer og drikk all saften.. Dette kalles populært TURBO-syltetøy😱

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...