AnonymBruker Skrevet i går, 21:05 #161 Skrevet i går, 21:05 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, du får ikke 140 kr mindre fra NAV. Om du får det har du passert 52000 i inntekt før dette. Det er også penger. Anonymkode: 1cf18...62c Tja.. Det blir jo riktig slik du sier det i regnskapet, men i realiteten er det ikke sånn at man tenker på de 52K man tjente første halvdel av året, som kanskje allerede er brukt opp, for å vurdere om man kan jobbe noe mer neste halvår, som man ikke tjener noe mer på å gjøre. Anonymkode: 5a342...39e
Abra Skrevet i går, 21:07 #162 Skrevet i går, 21:07 Tobias001 skrev (4 minutter siden): Hvis en uføretrygdet har penger til å spare, så utbetaler NAV alt for mye penger! Oi så kontroversiell 1
AnonymBruker Skrevet i går, 21:09 #163 Skrevet i går, 21:09 Tobias001 skrev (6 minutter siden): Hvis en uføretrygdet har penger til å spare, så utbetaler NAV alt for mye penger! Mange har flere inntektskilder. Også uføre. Det kommer altså ikke bare fra NAV. Selv fikk jeg 57K netto denne måneden. Det sier seg selv at ikke alt det er fra NAV. Anonymkode: 5a342...39e
AnonymBruker Skrevet i går, 21:10 #164 Skrevet i går, 21:10 Soft mann skrev (8 timer siden): Det stemmer at de svindles mye med aap og enslig forsørger, men en må ikke tro at når ca 7000 mellom 20-24 blir uføretrygdet hver år , at de virkelig er så mange alvorlig syke ungdommer Det er mange som er uføretrygdet fordi at de ikke har inntekstevne, det betyr ikke at de ikke har restarbeidsevne eller er alvorlig syke. Men skal uføretrygdede kunne leve og betale regninger, må de jo ha en stabil og forutsigbar inntekt - selv om helsen er uforutsigbar. Uføretrygd er den nye AAP. NAV ønsker en stønad mellom AAP og uføretrygd. Uføretrygd trenger ikke å være en permanent tilstand. Forstår ikke hvor vanskelig det skal være å forstå det. Anonymkode: 07582...753
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #165 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tja.. Det blir jo riktig slik du sier det i regnskapet, men i realiteten er det ikke sånn at man tenker på de 52K man tjente første halvdel av året, som kanskje allerede er brukt opp, for å vurdere om man kan jobbe noe mer neste halvår, som man ikke tjener noe mer på å gjøre. Anonymkode: 5a342...39e Da må folk realitetsorientere seg en del bedre. Anonymkode: 1cf18...62c
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #166 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da må folk realitetsorientere seg en del bedre. Anonymkode: 1cf18...62c 😅😅 Anonymkode: 5a342...39e
Soft mann Skrevet 15 timer siden #167 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er mange som er uføretrygdet fordi at de ikke har inntekstevne, det betyr ikke at de ikke har restarbeidsevne eller er alvorlig syke. Men skal uføretrygdede kunne leve og betale regninger, må de jo ha en stabil og forutsigbar inntekt - selv om helsen er uforutsigbar. Uføretrygd er den nye AAP. NAV ønsker en stønad mellom AAP og uføretrygd. Uføretrygd trenger ikke å være en permanent tilstand. Forstår ikke hvor vanskelig det skal være å forstå det. Anonymkode: 07582...753 Eg har ingen problemer med å forstå de. De eg ikke forstår er st så mage er har mindre eller store defekter i verdens beste land, med verdens mest hms eller er pga verdens beste velferdsystem
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #168 Skrevet 14 timer siden Soft mann skrev (45 minutter siden): Eg har ingen problemer med å forstå de. De eg ikke forstår er st så mage er har mindre eller store defekter i verdens beste land, med verdens mest hms eller er pga verdens beste velferdsystem Norge er ikke verdens beste land på endel helseproblematikk. Mine helseproblemer har de vært veldig dårlig på forebygging (ble ikke tatt på alvor) og behandling. Derfor ble jeg nok så syk som jeg ble, tross drømmejobben. Anonymkode: 5a342...39e
Soft mann Skrevet 14 timer siden #169 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Norge er ikke verdens beste land på endel helseproblematikk. Mine helseproblemer har de vært veldig dårlig på forebygging (ble ikke tatt på alvor) og behandling. Derfor ble jeg nok så syk som jeg ble, tross drømmejobben. Anonymkode: 5a342...39e Alle de verdensbeste som eg nevnte er ment som ironi. Men politikere innbiller jo de Norske folket dette. Pappa døde av elendig helsevesen. X kona ble skadet for resten av livet grunnet dårlig helsevesen. Eg har elendige tenner grunnet dyrt helsevesen. Eg . må betale dyrt for min medisiner siden de ikke er på blå resept. Eg kunne skrevet mage sider om verdensbeste helsvesen. Men mange tror vi har det, og vil argumentere for at vi har da. de eneste vi har er verdens dyreste helsevesen
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #170 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, du får ikke 140 kr mindre fra NAV. Om du får det har du passert 52000 i inntekt før dette. Det er også penger. Anonymkode: 1cf18...62c Regnestykket gjelder de som allerede har tjent fribeløpet, ja, og viser at det ikke alltid lønner seg å jobbe mer enn fribeløpet. Påstanden var jo at man alltid sitter igjen med mer hvis man jobber mer, men det stemmer ikke. Anonymkode: 4c5bb...ca1
Goodtimes Skrevet 12 timer siden #171 Skrevet 12 timer siden Soft mann skrev (På 20.11.2025 den 7.48): Eg jobber som senior Engineer så en kan si at den lærlingen din har mer utbetalt en svært mange seniorer . En lærling i industrien har under 30 k utbetalt, de aller aller fleste. 49k utbetalt……….dvs ca 75000kr i mnd brutto……… ca 460kr/timen. dette høres jo litt vilt ut da Enig, det høres ganske vilt ut. Nå står det vel ingenting om hvor denne personen jobber (men vil anta en oljerigg med den lønna der?) 1
erok Skrevet 12 timer siden #172 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.11.2025 den 23.35): Det er mer enn hva jeg med doktograd tjener infull stilling Anonymkode: 2f787...5ed 43 tusen inn i uføre trygd? 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #173 Skrevet 7 timer siden erok skrev (4 timer siden): 43 tusen inn i uføre trygd? At en ufør får inn 43K netto er ikke det samme som at man får 43K i uføretrygd. Anonymkode: 5a342...39e 1 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #174 Skrevet 7 timer siden erok skrev (4 timer siden): 43 tusen inn i uføre trygd? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At en ufør får inn 43K netto er ikke det samme som at man får 43K i uføretrygd. Anonymkode: 5a342...39e Nettopp. Trygden er 24K. Resten er hjelpestønad, utvidet barnetrygd, barnebidrag og forsikringer. Anonymkode: b094f...869
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #175 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Regnestykket gjelder de som allerede har tjent fribeløpet, ja, og viser at det ikke alltid lønner seg å jobbe mer enn fribeløpet. Påstanden var jo at man alltid sitter igjen med mer hvis man jobber mer, men det stemmer ikke. Anonymkode: 4c5bb...ca1 Ja best å se bort fra fribeløpet. At man har tjent 52000 allerede, er ikke så farlig. Anonymkode: 1cf18...62c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #176 Skrevet 5 timer siden Mange uføre jobber også svart, typisk folk som tidligere har vært snekkere, rørleggere, elektrikere osv. Da lever man fett med gratis penger fra NAV og svarte penger fra den hemmelige jobben. Anonymkode: 6ce3f...515 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #177 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange uføre jobber også svart, typisk folk som tidligere har vært snekkere, rørleggere, elektrikere osv. Da lever man fett med gratis penger fra NAV og svarte penger fra den hemmelige jobben. Anonymkode: 6ce3f...515 Det er utrolig hvor mye arbeidskapasitet enkelte av dem har også Anonymkode: 30fd5...d2b
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #178 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja best å se bort fra fribeløpet. At man har tjent 52000 allerede, er ikke så farlig. Anonymkode: 1cf18...62c Selvfølgelig ser man ikke bort fra de 52 000. Poenget mitt var at det ikke nødvendigvis lønner seg å jobbe utover de 52 000, det skjønte du nok. Anonymkode: 4c5bb...ca1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #179 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja best å se bort fra fribeløpet. At man har tjent 52000 allerede, er ikke så farlig. Anonymkode: 1cf18...62c Hvis man tar på seg vakter så regner man jo ut om den aktuelle vakten lønner seg. Eks: blir spurt om å jobbe 2 timer på onsdag.. Transport koster mer enn hva man sitter igjen med, så man må betale for å jobbe, man får kanskje også økte symptomer fordi man har en dårlig periode.. Da takker man jo nei til den vakta. Anonymkode: 5a342...39e
Coachshinny Skrevet 4 timer siden #180 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 19.11.2025 den 14.29): 43K inn. Anonymkode: b094f...869 43k i uføretrygd er sabla bra uføretrygd, eller tar jeg feil?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå