AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:59 #21 Skrevet onsdag kl. 22:59 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 22375 inn, 14700 ut, 950 fast sparing+evt det som er til overs ved slutten av mnd. Det kan være 0-1000. Anonymkode: 07ad5...a86 Må faktisk legge på en tusenlapp i utgifter. Kjøpte vaskemaskin på avbetaling forrige mnd. Anonymkode: 07ad5...a86
Runnah Skrevet onsdag kl. 23:09 #22 Skrevet onsdag kl. 23:09 Skrekkelig. Trygdede skal knapt ha mulighet til å spare. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:10 #23 Skrevet onsdag kl. 23:10 Null. Får 28 000 i måneden. 14 til bolig, 1-1500 til strøm, ca 200 for netflix og spotify (pga ungen), 600 til tlf til meg og ungen, 2000 i forsikringer, ca 1000-1500 i kommunale avgifter, 1500 for trening til ungen (turn 1000, styrketrening 500), 1500 for trening til meg (yoga, styrketrening, svømming), 800 i mat til hunden og katten, 1500 i nødvendige medisiner som ikke dekkes av frikortet, 8-10 000 i mat, månedskort 1250, så kommer klær, sko, behandlinger som ikke dekkes av frikort, bursdager, julegaver, sånne ting... Har heldigvis en bror som hjelper oss 🥺 Jeg skjønner ikke hvordan folk overlever med dagens utgiftsnivå. Anonymkode: 14ac8...f03 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:11 #24 Skrevet onsdag kl. 23:11 Ung ufør, 24k utbetalt. Faste utgifter på 13k. Sparer mellom 6-8k. Men de siste 2-3 mnd har jeg brukt rundt 5k på klær osv, så har ikke spart like mye (3k). Anonymkode: 07582...753
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:41 #25 Skrevet onsdag kl. 23:41 Ingenting. Bruker det jeg har til overs på reiser. Velger å reise nå mens kroppen enda fungerer noenlunde. Og jeg er også bedre når jeg er i varmen når det er vinter og kaldt her hjemme. Så kan jeg spare når jeg blir sittende hjemme i sofaen. Anonymkode: 8313f...c00 1
AnonymBruker Skrevet i går, 01:37 #26 Skrevet i går, 01:37 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er mer enn hva jeg med doktograd tjener infull stilling Anonymkode: 2f787...5ed Dette var med barnetillegg, barnetrygd, sikkert bidrag og ekstra stønader grunnet barn med spesielle behov. Anonymkode: 044b0...141 1 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 01:41 #27 Skrevet i går, 01:41 Jeg har 23 400. Boliglån 6300, Husleie 6200, telefon og strømmetjenester 1000 kr, strøm alt fra 1100 kr til 4000 kr, medisiner 600 kr. Så er det mat og forbruk som varierer. Sparer alt fra 0 kr til 4000 kr. Anonymkode: 044b0...141
Soft mann Skrevet 23 timer siden #28 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er mer enn hva jeg med doktograd tjener infull stilling Anonymkode: 2f787...5ed Ja eg ser de samme som du. Er ikke løye at folk heller velger å være uføretrygdede. Svært mange av de uføretrygdede vil gå ned i lønn ved å gå på arbeid mange er nok reelt syke. Men er nok mange som utnytter systemet og 1
Kålrota Skrevet 21 timer siden #29 Skrevet 21 timer siden Soft mann skrev (1 time siden): Ja eg ser de samme som du. Er ikke løye at folk heller velger å være uføretrygdede. Svært mange av de uføretrygdede vil gå ned i lønn ved å gå på arbeid mange er nok reelt syke. Men er nok mange som utnytter systemet og Dere må jo lese hvorfor vedkommende har så mye, det er ikke vanlig. Dette er med ekstra støtte pga barn med funksjonsnedsettelse. 2 1 2
Soft mann Skrevet 21 timer siden #30 Skrevet 21 timer siden Kålrota skrev (1 minutt siden): Dere må jo lese hvorfor vedkommende har så mye, det er ikke vanlig. Dette er med ekstra støtte pga barn med funksjonsnedsettelse. Ja eg ser de, men eg ser og svært mange har ca 30k uten så mange tillegg. Dvs st de har vel 250kr timen for å ikke gå på jobb. Eg har tenkt å ta ekstra jobb i helsevesen, der er lønnen 230kr/tim. 1
Kålrota Skrevet 21 timer siden #31 Skrevet 21 timer siden Ja, og da er det lønna i helsevesenet som er for lav. 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #32 Skrevet 21 timer siden Soft mann skrev (1 time siden): Ja eg ser de samme som du. Er ikke løye at folk heller velger å være uføretrygdede. Svært mange av de uføretrygdede vil gå ned i lønn ved å gå på arbeid mange er nok reelt syke. Men er nok mange som utnytter systemet og Tror mange utnytter det ja😌 Anonymkode: 04b5f...ead 1
Soft mann Skrevet 21 timer siden #33 Skrevet 21 timer siden Kålrota skrev (8 minutter siden): Ja, og da er det lønna i helsevesenet som er for lav. Nei de kan en ikke si. Helt ufaglært og 230kr/tim, er jo bedre en en butikkansatt som har jobbet mange år har. å være ufør i Norge er faktisk luksus i forhold til å arbeide, beklageligvis 1 1
Soft mann Skrevet 21 timer siden #34 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror mange utnytter det ja😌 Anonymkode: 04b5f...ead Ja dessverre er de nok det. Noe som går på bekostning av de som har behov for slike ordninger
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #35 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er " heldig". Barn med spesielle behov og hjelpestønad pluss godt barnebidrag. Med heldig mener jeg at jeg får ekstra pga barnet, men hadde vært foruten de Det forsvinner når ungen er ferdig på VGS. Men eier hus gjennom Husbanken som jeg kan sitte med om jeg ønsker. Og gifter meg neste år med en nydelig mann som tjener veldig godt og har god formue. Sammen har vi det veldig godt økonomisk og han vet at om ca 8 år frem i tid så vil inntekten min gå ned betraktelig. Han skal kjøpe seg inn i huset, noe som vil redusere lånet mitt betraktelig. I tillegg betaler vi prosentvis av alt utenom faste kostnader. Anonymkode: b094f...869 Vet at mens du fortsatt er i sus og dus, så er ikke dette noe du vil høre, men husk at du ikke sikkert får mulighet til å låne penger for å kjøpe tilbake hans del, om dere går fra hverandre. For det er som du sier at inntekten din går ned betraktelig om noen år. Da kan du finne deg selv i en situasjon der han beholder huset ditt, og du må leie. De fleste forhold går til Dundas. Din heldige situasjon kan snus ekstremt fort, og med lite ressurser vil du ikke klarer å reversere den. Da blir din alderdom stusselig. I din situasjon hadde jeg aldri vært noe annet en særboer. Eller lei ut og kjøpe noe sammen nå mens du fortsatt har høyere inntekt Anonymkode: 55f2d...685 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #36 Skrevet 21 timer siden Som så mange andre uføre, var jeg i jobb i over 20 år før jeg ble syk. Nesten nedbetalt enebolig, mann som tjener godt osv. Utbetalt 25000 i mnd. Kjøper alt jeg vil. Blir likevel noen tusen igjen hver mnd. Og har et par mill i banken pga arv og sparing. Det er mange uføre i min situasjon, så det blir litt feil å anta at alle uføre er fattige. De aller fleste har vært mange år i jobb, og har rukket å få alt på plass i livet. Når det er sagt, så syns jeg synd på de som blir uføre unge, og med et par småbarn, og som kanskje er alene og ikke har en mann i full jobb. Det må være tøft ❤️ Anonymkode: 614ce...894 1
Kålrota Skrevet 21 timer siden #37 Skrevet 21 timer siden Soft mann skrev (9 minutter siden): Nei de kan en ikke si. Helt ufaglært og 230kr/tim, er jo bedre en en butikkansatt som har jobbet mange år har. å være ufør i Norge er faktisk luksus i forhold til å arbeide, beklageligvis Poenget er jo at uføre ikke kan jobbe, så det er ikke et alternativ. 2 1
Memorangen Skrevet 21 timer siden #38 Skrevet 21 timer siden Helsike hvordan greier folk å spare så mye. Jeg har 40-45 k inn alt etter som hvor mye nattevakter jeg tar. Alt går ut igjen. Sparer rundt 1000 i mnd til meg og barna.
Soft mann Skrevet 21 timer siden #39 Skrevet 21 timer siden Kålrota skrev (9 minutter siden): Poenget er jo at uføre ikke kan jobbe, så det er ikke et alternativ. Poenget er at svært mange utnytter systemet 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #40 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Vet at mens du fortsatt er i sus og dus, så er ikke dette noe du vil høre, men husk at du ikke sikkert får mulighet til å låne penger for å kjøpe tilbake hans del, om dere går fra hverandre. For det er som du sier at inntekten din går ned betraktelig om noen år. Da kan du finne deg selv i en situasjon der han beholder huset ditt, og du må leie. De fleste forhold går til Dundas. Din heldige situasjon kan snus ekstremt fort, og med lite ressurser vil du ikke klarer å reversere den. Da blir din alderdom stusselig. I din situasjon hadde jeg aldri vært noe annet en særboer. Eller lei ut og kjøpe noe sammen nå mens du fortsatt har høyere inntekt Anonymkode: 55f2d...685 Vi har vanntette samboer kontrakter og testamenter i orden. Jeg er ufør, ikke naiv. Anonymkode: b094f...869 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå