AnonymBruker Skrevet i går, 11:50 #1 Skrevet i går, 11:50 Mitt barn feiret bursdag nylig og til tross for at jeg inviterte den næreste familien som bor maks 15 -30 min min gange herfra så dukket de ikke opp-de ga ikke engang beskjed om at de ikke kom. Barnet mitt ble lei seg og jeg var forbannet i flere dager etterpå fordi de ikke gadd å stille opp i to timer, spise god mat jeg hadde brukt timevis på å forberede i tilfelle de kom allikevel. Vi ser dem ikke ellers i året heller så det er forsåvidt ikke overraskende, og dette er jo en veldig tydelig markering fra deres side at de ikke er interessert i å ha kontakt med oss. Dersom jeg dropper å gi dem julegaver utgjør det en stor besparelse for meg som jeg heller kan bruke på meg selv og barnet. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det-bare la vær å gi dem gaver, slik de bare lot være å komme i bursdagen? Eller bør jeg si noe til dem? I år reiser jeg og barnet til Syden i juletiden så det er kanskje naturlig å bare si at vi gir ikke julegaver i år pga reise? Anonymkode: fe9c0...147 1 3
BobbySocks Skrevet i går, 12:01 #2 Skrevet i går, 12:01 Bare la være å gi. Skulle de være frekke nok til å etterlyse svar med å spør hvor de ble av i bursdagen. 8 6
AnonymBruker Skrevet i går, 12:13 #3 Skrevet i går, 12:13 Hvis du får gaver fra dem så bør du si fra. Det blir ikke riktig om de gir til deg og du ikke til dem. Da kan du heller si at du ønsker å droppe julegaver siden dere ikke har kontakt ellers. Anonymkode: 49f98...318 6
AnonymBruker Skrevet i går, 12:15 #4 Skrevet i går, 12:15 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mitt barn feiret bursdag nylig og til tross for at jeg inviterte den næreste familien som bor maks 15 -30 min min gange herfra så dukket de ikke opp-de ga ikke engang beskjed om at de ikke kom. Barnet mitt ble lei seg og jeg var forbannet i flere dager etterpå fordi de ikke gadd å stille opp i to timer, spise god mat jeg hadde brukt timevis på å forberede i tilfelle de kom allikevel. Vi ser dem ikke ellers i året heller så det er forsåvidt ikke overraskende, og dette er jo en veldig tydelig markering fra deres side at de ikke er interessert i å ha kontakt med oss. Dersom jeg dropper å gi dem julegaver utgjør det en stor besparelse for meg som jeg heller kan bruke på meg selv og barnet. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det-bare la vær å gi dem gaver, slik de bare lot være å komme i bursdagen? Eller bør jeg si noe til dem? I år reiser jeg og barnet til Syden i juletiden så det er kanskje naturlig å bare si at vi gir ikke julegaver i år pga reise? Anonymkode: fe9c0...147 Gi de gjerne beskjed da så de slipper å kjøpe noe til dine.. Har mange ganger kjøpt gaver til noen i familien som er glad i å få men ikke flink å gi tilbake(selv om vi har avtale om å kjøpe til hverandre og en sum). Så leverer julegaver/bursdagsgaver og ikke noe tilbake til mine barn. Anonymkode: f319b...030 2
Pås Skrevet i går, 12:16 #5 Skrevet i går, 12:16 Absolutt! Dropp gaver til folk som behandler barna dine slik 6 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:16 #6 Skrevet i går, 12:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gi de gjerne beskjed da så de slipper å kjøpe noe til dine.. Har mange ganger kjøpt gaver til noen i familien som er glad i å få men ikke flink å gi tilbake(selv om vi har avtale om å kjøpe til hverandre og en sum). Så leverer julegaver/bursdagsgaver og ikke noe tilbake til mine barn. Anonymkode: f319b...030 Jeg har 2 barn, de har 5.. Så.stor utgift for oss. Anonymkode: f319b...030 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:18 #7 Skrevet i går, 12:18 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): så dukket de ikke opp-de ga ikke engang beskjed om at de ikke kom. Hadde aldri i livet brukt penger på gave til noen av disse. Bare send en melding om at dere reiser bort i julen og alt av julegaver utgår. Anonymkode: 3b2a4...5ff 3 5
AnonymBruker Skrevet i går, 12:20 #8 Skrevet i går, 12:20 Gaver skal være gjensidige. Disse menneskene gir ikke noe til deg og barnet ditt – da trenger ikke dere å gi noe tilbake. Bruk heller pengene på noe fint til barnet ditt. Anonymkode: 91939...57e 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 12:28 #9 Skrevet i går, 12:28 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Mitt barn feiret bursdag nylig og til tross for at jeg inviterte den næreste familien som bor maks 15 -30 min min gange herfra så dukket de ikke opp-de ga ikke engang beskjed om at de ikke kom. Barnet mitt ble lei seg og jeg var forbannet i flere dager etterpå fordi de ikke gadd å stille opp i to timer, spise god mat jeg hadde brukt timevis på å forberede i tilfelle de kom allikevel. Anonymkode: fe9c0...147 Du hadde null tilmeldinger til bursdagen, og lot likevel barnet sitte og vente på om noen kom? Anonymkode: 4dff9...7b4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du hadde null tilmeldinger til bursdagen, og lot likevel barnet sitte og vente på om noen kom? Anonymkode: 4dff9...7b4 Jeg hadde også invitert et par av barnets venner, samt min mor kom med kjæresten hennes. Men barnet ble skuffet ja og jeg også. Jeg inviterte dem over en uke i forveien via messenger, og jeg så jo at alle fikk med seg invitasjonen. Men ingen svarte. En av de spurte sent på kvelden før bursdagen, da jeg var lagt meg, om hen kunne komme på restefest en dag senere. Men jeg sa da at bursdagsfeiringen var jo neste dag. Så da kom de ikke i det hele tatt. Enige med de her som skriver at jeg ikke gir noe til dem. Anonymkode: fe9c0...147 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde aldri i livet brukt penger på gave til noen av disse. Bare send en melding om at dere reiser bort i julen og alt av julegaver utgår. Anonymkode: 3b2a4...5ff Takk ❤️ Anonymkode: fe9c0...147
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gaver skal være gjensidige. Disse menneskene gir ikke noe til deg og barnet ditt – da trenger ikke dere å gi noe tilbake. Bruk heller pengene på noe fint til barnet ditt. Anonymkode: 91939...57e Ja det skal jeg gjøre ❤️ Anonymkode: fe9c0...147
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Skrevet 23 timer siden Hadde gitt en felles donasjon på 50 kr pr person til en veldedighet i julegave, og sendt de takkekortet pent innpakket i en stor eske med noe skrammel inni😁 Anonymkode: 5699d...df3 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden Jeg hadde nok aldri «straffet» tantebarna mine, for foreldrenes valg og oppførsel. De er vel helt uskyldige i dette. Jeg hadde nok kjøpt til tantebarna mine, uavhengig av forholdet mitt til mine søsken. Det trenger ikke å være dyre gaver, er jo tanken som teller? 200-250kr per tantebarn. Anonymkode: f5e43...602 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg hadde også invitert et par av barnets venner, samt min mor kom med kjæresten hennes. Men barnet ble skuffet ja og jeg også. Jeg inviterte dem over en uke i forveien via messenger, og jeg så jo at alle fikk med seg invitasjonen. Men ingen svarte. En av de spurte sent på kvelden før bursdagen, da jeg var lagt meg, om hen kunne komme på restefest en dag senere. Men jeg sa da at bursdagsfeiringen var jo neste dag. Så da kom de ikke i det hele tatt. Enige med de her som skriver at jeg ikke gir noe til dem. Anonymkode: fe9c0...147 Når det kommer til familie må du invitere mer enn en uke før og det er lov å purre og det er lov å ringe å spørre hvis de ikke svarer… her var du slapp Anonymkode: 202be...c10 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det kommer til familie må du invitere mer enn en uke før og det er lov å purre og det er lov å ringe å spørre hvis de ikke svarer… her var du slapp Anonymkode: 202be...c10 Jeg purret på svar, og jeg så de fulgte med i chatten da jeg spurte om å endre datoer (som jeg heller ikke fikk svar på). Ingen slapphet her du! Kun empatiløse drittfolk Anonymkode: fe9c0...147 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden Mine har aldri fått bursdag gaver fra mine 3 helsøsken. Til jul opp og ned. Ingen av dem har vært i bursdagen dems, når mine foreldre levde var de 1 gang i ungenes bursdag da var de 1 år. Så vi har sluttet nå i fjord å gi de gave Anonymkode: eacb8...e81 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mitt barn feiret bursdag nylig og til tross for at jeg inviterte den næreste familien som bor maks 15 -30 min min gange herfra så dukket de ikke opp-de ga ikke engang beskjed om at de ikke kom. Barnet mitt ble lei seg og jeg var forbannet i flere dager etterpå fordi de ikke gadd å stille opp i to timer, spise god mat jeg hadde brukt timevis på å forberede i tilfelle de kom allikevel. Vi ser dem ikke ellers i året heller så det er forsåvidt ikke overraskende, og dette er jo en veldig tydelig markering fra deres side at de ikke er interessert i å ha kontakt med oss. Dersom jeg dropper å gi dem julegaver utgjør det en stor besparelse for meg som jeg heller kan bruke på meg selv og barnet. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det-bare la vær å gi dem gaver, slik de bare lot være å komme i bursdagen? Eller bør jeg si noe til dem? I år reiser jeg og barnet til Syden i juletiden så det er kanskje naturlig å bare si at vi gir ikke julegaver i år pga reise? Anonymkode: fe9c0...147 Dropp julegaver og aldri inviterer de på noe som helst. Kutt de helt ut. Anonymkode: c1151...268 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde nok aldri «straffet» tantebarna mine, for foreldrenes valg og oppførsel. De er vel helt uskyldige i dette. Jeg hadde nok kjøpt til tantebarna mine, uavhengig av forholdet mitt til mine søsken. Det trenger ikke å være dyre gaver, er jo tanken som teller? 200-250kr per tantebarn. Anonymkode: f5e43...602 TS straffer ikke barna derimot tar TS foreldrenes valg til seg, om noen straffer barna er det jo deres egne foreldre i så fall.. Anonymkode: 426d5...14c 1
lepetitmerdeux Skrevet 8 timer siden #20 Skrevet 8 timer siden (endret) Jeg synes ikke det er urimelig at du ikke gir julegaver, men da setter du også standarden for framtidige år. Barna dine vil få færre gaver under treet også. Det er jo en vurdering å gjøre. Men jeg skjønner deg. Er i en liknende situasjon selv med mitt søsken… Gjør det som føles riktig for deg. Endret 8 timer siden av lepetitmerdeux 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå