AnonymBruker Skrevet 19. november #1 Skrevet 19. november Har en mistanke om at jeg kan være kommet i perimenopause og har en del plager som kan være knyttet til dette. Har vært hos gynekolog hvor håpet var å få prøve ut hormonbehandling. Gynekologen kunne ikke bekrefte min mistanke, men var enig at det kan være perimenopause. Ettersom jeg ikke har mistet blødningene, fikk jeg ikke hormonbehandling beregnet for perimenopause, men kunne få p-piller for å se om det kunne ha effekt. Hun gir ikke annen behandling før blødningene er stoppet. Mulig jeg har misforstått, men jeg trodde det var blitt vanligere å gi hormonbehandling også før menstruasjonen er stoppet opp? Vil det ha noen hensikt å oppsøke en privat gynekolog? Anonymkode: d05a1...ba9
AnonymBruker Skrevet 19. november #2 Skrevet 19. november Gå til en annen. Det er utdatert kunnskap hun formidler Anonymkode: 2a80d...dbc 2
AnonymBruker Skrevet 19. november #3 Skrevet 19. november Jeg har fått det av fastlegen. Jeg sa at jeg har plager. Menstruerer stort sett som normalt. Men er 47 år. han sa: det kan vi prøve og så fikk jeg spray og piller som skal tas samtidig. Han sa også at vi merker det fort hvis det ikke hjelper. Anonymkode: 957e5...970
AnonymBruker Skrevet 19. november #4 Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har fått det av fastlegen. Jeg sa at jeg har plager. Menstruerer stort sett som normalt. Men er 47 år. han sa: det kan vi prøve og så fikk jeg spray og piller som skal tas samtidig. Han sa også at vi merker det fort hvis det ikke hjelper. Anonymkode: 957e5...970 Hvilke plager har du? Anonymkode: c1396...48b
AnonymBruker Skrevet 19. november #5 Skrevet 19. november Gå til en med uttalt ekspertise på feltet. Jeg betalte for privat gynekolog og fikk god veiledning. Mine blodprøver og eggbeholdning beviser ingenting, kun symptomer, startet likevel på behandling og det har hjulpet mye! Privat Gyn ble en engangsutgift, oppfølging får jeg hos fastlegen. Anonymkode: ccba1...f99
AnonymBruker Skrevet 19. november #6 Skrevet 19. november Det viktigste symptomet er hetetokter. De øvrige som søvnvansker og utmattelse og sånn kan være andre ting men det at jeg har hetetokter er mest sannsynlig perimenopause. Anonymkode: 957e5...970
AnonymBruker Skrevet 19. november #7 Skrevet 19. november Takk for svar. Er det noen som kan anbefale en privat gynekolog, som gjennomfører konsultasjon digitalt? TS Anonymkode: d05a1...ba9
AnonymBruker Skrevet 19. november #8 Skrevet 19. november Tar gynekologer mot pasienter digitalt? Aleris og Volvat har landsdekkende tjenester? I Osloområdet er det mange andre mindre aktører i tillegg til de store. Google disse, det er ganske mange og mange av de er aktive på sosiale medier og podcaster og - her kan du få ett inntrykk av de Anonymkode: ccba1...f99
AnonymBruker Skrevet 19. november #9 Skrevet 19. november AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tar gynekologer mot pasienter digitalt? Aleris og Volvat har landsdekkende tjenester? I Osloområdet er det mange andre mindre aktører i tillegg til de store. Google disse, det er ganske mange og mange av de er aktive på sosiale medier og podcaster og - her kan du få ett inntrykk av de Anonymkode: ccba1...f99 Aner ikke om det er noen som gjør det, håper det. Bor i Finnmark, så hvis jeg ikke kan ta det digitalt må jeg reise i flere timer. TS Anonymkode: d05a1...ba9
AnonymBruker Skrevet 20. november #10 Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (På 19.11.2025 den 11.02): Takk for svar. Er det noen som kan anbefale en privat gynekolog, som gjennomfører konsultasjon digitalt? TS Anonymkode: d05a1...ba9 Vibeke Rognan ,viro gyn i Asker. Har telefonkonsultasjoner og er pro HRT for alle fra 40 år Anonymkode: 64717...ee8
AnonymBruker Skrevet 20. november #11 Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (På 19.11.2025 den 11.02): Takk for svar. Er det noen som kan anbefale en privat gynekolog, som gjennomfører konsultasjon digitalt? TS Anonymkode: d05a1...ba9 Nei, det har jeg etterspurt pga sykdom. Finnes ikke. Anonymkode: 758ac...26d
AnonymBruker Skrevet 20. november #12 Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vibeke Rognan ,viro gyn i Asker. Har telefonkonsultasjoner og er pro HRT for alle fra 40 år Anonymkode: 64717...ee8 Oj 😅 Der fant vi en. Og jo forresten - Chammas tror jeg gir digitale timer. Ganske kostbart. Anonymkode: 758ac...26d
AnonymBruker Skrevet 20. november #13 Skrevet 20. november Har landet på å gi p-pillene jeg har fått resept på en sjanse. Hvis det ikke har noen virkning skal jeg prøve om fastlegen kan gi meg hormonbehandling. ts Anonymkode: d05a1...ba9
AnonymBruker Skrevet 20. november #14 Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har landet på å gi p-pillene jeg har fått resept på en sjanse. Hvis det ikke har noen virkning skal jeg prøve om fastlegen kan gi meg hormonbehandling. ts Anonymkode: d05a1...ba9 Kan jeg spørre hvilke p-piller? Anonymkode: afd55...770
AnonymBruker Skrevet 21. november #15 Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan jeg spørre hvilke p-piller? Anonymkode: afd55...770 Zoely ts Anonymkode: d05a1...ba9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå