AnonymBruker Skrevet i går, 08:04 #1 Skrevet i går, 08:04 Stoppet julen for ca 15år siden, enda møter jeg store øyne hos andre når jeg takker nei til julefeiring. Synes det er godt å slippe jaget, mange går jo helt av skaftet pga julen. Spyr ut penger på gaver. Setter pris 2 ekstra fridager da 😊 Anonymkode: ba0f1...a18 4
AnonymBruker Skrevet i går, 08:09 #2 Skrevet i går, 08:09 Og når du snakker om jag, gå av skaftet og å spy ut penger så har jo du like lite forståelse andre veien. Går opp i opp☺️ Anonymkode: ccf43...6dc 10
AnonymBruker Skrevet i går, 08:13 #3 Skrevet i går, 08:13 Jeg respekterer de som ikke feirer jul, men jeg har litt problemer med de som sier at de ikke feirer jul/jôl, men som likevel gjør det. (Jeg har noen venner som er slik) De "feirer ikke jul", men samtidig vil de ha fri fra jobb på juledagene, de pynter ("vinterpynt"), baker ("det er jo godt selv om jeg ikke feirer jul"), tar i mot julegaver, og gjør nøyaktig det samme som alle andre, bortsett fra å gi julegaver til andre. Det har jeg problemer med å respektere. Anonymkode: 461c0...98d 2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 08:16 #4 Skrevet i går, 08:16 Man trenger jo ikke "jage" selvom man feirer jul. Man kan gjøre det koselig, ikke stress. Jeg koser meg veldig med det. Anonymkode: 3cfd7...1f1 4
AnonymBruker Skrevet i går, 08:16 #5 Skrevet i går, 08:16 Ok... det er vel ikke sånn direkte uutholdelig å stå i at andre synes valget ditt er aparte. Anonymkode: 1890c...e03
AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #6 Skrevet i går, 08:19 Du sier de ikke forstår deg, men samtidig snakked du ned det de gjør. Logisk nok 😛 Anonymkode: e0d60...4bd 1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:37 #7 Skrevet i går, 08:37 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det har jeg problemer med å respektere. Anonymkode: 461c0...98d Skjønner ikke problemet (for deg) med det du beskrev? Hva er forskjellen på om du 'respekterer' det eller ikke? Anonymkode: 0b429...dae 1
Brukerano Skrevet i går, 08:49 #8 Skrevet i går, 08:49 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Man trenger jo ikke "jage" selvom man feirer jul. Man kan gjøre det koselig, ikke stress. Jeg koser meg veldig med det. Anonymkode: 3cfd7...1f1 Dette prøver jeg hvert år, men funker aldri. Desverre blir jeg veldig påvirket av andre sitt stress. Og er allerede sliten og lei jul i år. Jeg er lei all masket, klagingen osv.
AnonymBruker Skrevet i går, 08:55 #9 Skrevet i går, 08:55 Å ikke ønske "jaget" betyr ikke at man ikke kan feire jul med familien. Anonymkode: f33f0...559 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Skjønner ikke problemet (for deg) med det du beskrev? Hva er forskjellen på om du 'respekterer' det eller ikke? Anonymkode: 0b429...dae Jeg respekterer det ikke fordi det går ut over andre. De er 4 stykker. Foreldrene ( enker/enkemenn) blir sittende alene i julen på grunn av deres prinsipper. De kan ikke engang spise middag sammen med foreldene på julaften fordi de "ikke feirer jul". (Men de har fri fra jobb, og lager seg et riktig godt måltid sammen med de andre vennene som heller ikke "feirer jul") De forventer at andre oppfører seg som om de feirer jul (for eksempel sender julekort til dem), fordi "du feirer jo jul, og da er det naturlig at du er inkluderende", men de skal ikke gi det samme tilbake, for DE feirer jo ikke jul. Hvis noen for eksempel inviterer dem til en før-julssamling takker de nei fordi de "feirer ikke jul", men hvis de ikke blir invitert til den samme før-julssamlingen blir de såret fordi "selv om jeg ikke feirer jul setter jeg jo pris på å bli inkludert". Og som sagt, de pynter, baker, tar i mot julegaver - de gjør alt som alle andre gjør, men de "feirer ikke" i følge dem selv. Hadde de bare latt være å feire uten å gjøre noe mer ut av det hadde jeg ikke sagt noe, men det gjør de ikke. Beklager, men slik dobbeltmoral som de utviser respekterer jeg ikke. Du spør om hva som er forskjellen på om jeg "respekterer det eller ikke". Hadde jeg resptektert det de gjør, og måten de gjør det på, hadde jeg ikke sagt noe/kritisert dem, men siden jeg ikke respekterer det de gjør sier jeg meningen min. Jeg forteller for eksempel at jeg synes det er dårlig gjort at foreldrene sitter ensomme hele julen bare av prinsipp, fordi de "ikke feirer jul". Kunne de ikke i det minste spist middag sammen med dem, det behøver ikke engang være julemat! De må da tåle å oppholde seg i et julepyntet hus i noen timer bare for å glede foreldrene sine, så kan vennegjengen heller møtes litt utpå kvelden for å "ikke feire". Anonymkode: 461c0...98d 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg respekterer det ikke fordi det går ut over andre. De er 4 stykker. Foreldrene ( enker/enkemenn) blir sittende alene i julen på grunn av deres prinsipper. De kan ikke engang spise middag sammen med foreldene på julaften fordi de "ikke feirer jul". (Men de har fri fra jobb, og lager seg et riktig godt måltid sammen med de andre vennene som heller ikke "feirer jul") De forventer at andre oppfører seg som om de feirer jul (for eksempel sender julekort til dem), fordi "du feirer jo jul, og da er det naturlig at du er inkluderende", men de skal ikke gi det samme tilbake, for DE feirer jo ikke jul. Hvis noen for eksempel inviterer dem til en før-julssamling takker de nei fordi de "feirer ikke jul", men hvis de ikke blir invitert til den samme før-julssamlingen blir de såret fordi "selv om jeg ikke feirer jul setter jeg jo pris på å bli inkludert". Og som sagt, de pynter, baker, tar i mot julegaver - de gjør alt som alle andre gjør, men de "feirer ikke" i følge dem selv. Hadde de bare latt være å feire uten å gjøre noe mer ut av det hadde jeg ikke sagt noe, men det gjør de ikke. Beklager, men slik dobbeltmoral som de utviser respekterer jeg ikke. Du spør om hva som er forskjellen på om jeg "respekterer det eller ikke". Hadde jeg resptektert det de gjør, og måten de gjør det på, hadde jeg ikke sagt noe/kritisert dem, men siden jeg ikke respekterer det de gjør sier jeg meningen min. Jeg forteller for eksempel at jeg synes det er dårlig gjort at foreldrene sitter ensomme hele julen bare av prinsipp, fordi de "ikke feirer jul". Kunne de ikke i det minste spist middag sammen med dem, det behøver ikke engang være julemat! De må da tåle å oppholde seg i et julepyntet hus i noen timer bare for å glede foreldrene sine, så kan vennegjengen heller møtes litt utpå kvelden for å "ikke feire". Anonymkode: 461c0...98d Takk for utdypning. Det er noe av det rareste jeg lenge har hørt. Anonymkode: 0b429...dae 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå