Gå til innhold

For oss kvinner med tynt og lite hår: Dele tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er noen flere her som har tynt / mistet hår og kunne tenke seg å utveksle litt tips og erfaringer mht styling m.m.?

Hva er dine beste frisyrer? Har du en god frisør som forstår seg på tynt hår? Har du noen gode tips til youtubevideoer eller lignende med stylingtips?

jeg har hatt tynt hår i mange år, og orker ikke være lei meg for det mer, så nå prøver jeg å gjøre det beste ut av det og heller være glad for det lille jeg har.

jeg bruker mest oppsatt hår, da det kamuflerer litt. Setter opp med spenner, strikk fremhever bare hvor tynt det er. 

Hårpudder for å få litt mer hold/volum. Av og til Toppik hvis jeg skal bort. Når jeg har kortere hår, krøller jeg med krølltang for volum når jeg skal bort. 

Har også mye virvler, så hodebunnen synes ekstra godt pga det. Synes det hjelper å lysne håret for å dempe kontrasten mellom hår og hodebunn. Kan ikke gå med håret løst uten å bruke svært mye tid på styling, det deler seg pga virvler, viser hodebunn og ser uansett ikke bra ut annet enn rett etter føning 😅

Tok permanent med største ruller en gang , da så håret tykkere ut, men det var ikke veldig kledelig og slet på håret, så har ikke gjentatt det. 

Jeg har prøvd minoxidil (inkl Belgravia-klinikken i London), uten merkbar effekt. Tar nå jern (tror det har hatt litt effekt før, det går litt opp og ned hvor ille det er med hårtap/tynnhet). Har prøvd tilskudd jod og sink, selen og b-vit tidligere, er usikker på om noe av det har hjulpet.

Har du noen gode erfaringer? 

❤️

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke jeg hårløse flekker, men svært tynt nordisk hår. 

Enig i at strikk får håret til å se enda tynnere ut.

Hos meg ble redningen faktisk å klippe det kort, da ser det mye fyldigere ut. Har fått masse komplimenter for det, men kjenner jo at det er litt mer styr enn å bare ha langt hår jeg setter opp i en litt rotete tull.  Overlever på tørrsjampo som gir litt volum de dagene jeg ikke orker å style ordentlig. 

Anonymkode: 0006a...bd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viss en av utfordringene dine er virvel som deler håret stygt bakover kan dette styles bort med litt innsats. 

Er håret ditt rett så er det enkleste hårføner og rundbørste. Finnes tutorials på YouTube for dette problemet.

Har du bølger/krøller er beste løsning en sånn mini klype som bruker til å samle håret og lede det vekk fra denne delingen. Jeg samler deler av det bakerste håret dytter det litt opp for volum også fester jeg det med denne mini klypen. Gjør dette før jeg føner håret og om natten mens jeg sover. Så rufser jeg lett til bak der og har ikke slik stygg deling grunnet lav verv. Bruker også litt tør shampoo i området for å få ekstra volum og fordi fett hår vil legge seg mer mot hodebunnen og fremheve slike skavanker.

Afro kam spesielt dobbel kan også brukes på fint tynt hår for å løfte det opp fra hodebunnen. 

Sett flere på YouTube som bruker ulike hårruller for å få fint volum. Erin Parson makeup har tynt rett kort hår men styler håret sitt i ulike vintage stiler og dette blir veldig kledelig.

Bare å søke navnet hennes og hair dukker alle hair videoene opp.

Alternativet kan være å kjøpe en closer i en sånn extension hår topp som fester med klippins kun på toppen av ditt eget hår.

Anonymkode: 929b5...e4d

• Liker 1
Skrevet

Takk for fine innspill! Jeg kom på at jeg bruker lusekam (!) for å få dekket jevnere over virvler og hodebunn, det skiller hår som sitter sammen.

Hvis noen andre leser denne tråden og har tips til en god frisør, er jeg veldig interessert. jeg har prøvd kort hår, men det var lite kledelig, har også veldig stritt hår, så det blir lett litt piggsveis-følelse 😁

God helg til dere!

AnonymBruker
Skrevet

Sideskill er et gammelt triks. Prøver å føne volum i håret men det krever litt tid til styling. 

Anonymkode: cbb56...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Bruker volumproukter, hairlust kapsler og Nioxin. Håper på fyldigere hår av dette.😅

Anonymkode: a3b89...cfd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke ha jernverdier under 70, da mister jeg mye hår. Men det er fortsatt langt igjen til hva som blir regnet som mangel på jern, så mange ser ikke sammenhengen på det. Hadde 50 før og sluket var kontant tett, så leste jeg om noen andre som hadde den erfaringen. Jeg tok aminojern, to hver kveld sammen med vitamin c. Enkelte kvelder i uka tar jeg tre, men ikke to dager etter hverandre. Nå er verdien på 78, og håret har endelig sluttet å falle ut etter et helt år. 

Anonymkode: af638...646

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Volumprodukter og topik hårpulver. Silkeskjerf om sommeren.

Anonymkode: 65ac1...50f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg kan ikke ha jernverdier under 70, da mister jeg mye hår. Men det er fortsatt langt igjen til hva som blir regnet som mangel på jern, så mange ser ikke sammenhengen på det. Hadde 50 før og sluket var kontant tett, så leste jeg om noen andre som hadde den erfaringen. Jeg tok aminojern, to hver kveld sammen med vitamin c. Enkelte kvelder i uka tar jeg tre, men ikke to dager etter hverandre. Nå er verdien på 78, og håret har endelig sluttet å falle ut etter et helt år. 

Anonymkode: af638...646

Jeg har 24 i jern. Mister masse hår, i sluket og overalt. Hadde 24 i jern i januar, vet ikke hvordan jeg ligger an nå. Legen bryr seg ikke og sier at jeg ligger i normalen på jern. 

Dette du har skrevet er svært nyttig så takk. Hvorfor tar du de på kvelden? Har også tatt Aminojern før, på formiddag ca.

Når merket du at håravfallet minsket? Hvor lang tid tok det før du merket bedring mens du gikk på jern?

Håper du svarer.♥️

Anonymkode: 631fc...4cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...