AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Er interessert i en leilighet som det har vært røykt i, og siden det er dødsbo tenker jeg at den som har bodd der sikkert har røykt inne i årevis. Hvor lett/vanskelig er det å bli kvitt lukten? Anonymkode: 92fea...c10
Thyra Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Med mindre du er ekstra sensitiv blir det vel borte når leiligheten tømmes og vaskes, og når det ikke fylles på med ny lukt? Selv om boligen er innrøkt varer ikke lukten for alltid, liksom.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Det er i slike tilfeller folk bytter tak og vegger. Nikotin nytter det ikke å male over heller Anonymkode: 6d936...523 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Vi kjøpte et hus som stinka røyk. Måtte fjerne all tapet og male alle vegger. Nå er det 3 år siden vi kjøpte huset, og jeg kan fortsatt merke litt røyklukt når jeg kommer hjem etter å ha vært borte en stund. Tror vi må male taket for å få det helt bort. Anonymkode: 38f5a...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden Alle flater må vaskes, behandles og evt males. Stikkontakter og utvendige ledninger må vaskes, evt byttes ut. Anonymkode: 8a954...8fe
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Hva med ozon maskin? Ts Anonymkode: 92fea...c10
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Om det er så innrøkt at overflater er gule/brune må alt rives. Anonymkode: 3465c...b01
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden Du må nok male vegger og vaske tak... Anonymkode: b2c81...07b
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden I denne leiligheten som Jeg er interessert i er det et vaskerom/bod og et bad, og tenker at røyklukten sikkert har satt seg i veggene inne på disse rommene også. Hva er deres erfaring? Ts Anonymkode: 92fea...c10
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden Dere må fjerne tapet/strie/panel og male om. Legge nytt gulv og legge nytt listverk. Anonymkode: 4ed2a...a08 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Jeg syns det overdriver når folk sier man må skifte vegger,male osv .. verste lukta sitter ofte i møbler og når de fjernes og det taes en nedvask pleier det å ordne seg. Har erfaring. Anonymkode: f9c06...942 2
Ms. Steele Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg syns det overdriver når folk sier man må skifte vegger,male osv .. verste lukta sitter ofte i møbler og når de fjernes og det taes en nedvask pleier det å ordne seg. Har erfaring. Anonymkode: f9c06...942 De overdriver ikke altså. Jeg har selv kjøpt en leilighet som var totalt innrøkt. Det stinket da jeg overtok selv om alt tilsynelatende var vasket. Jeg vasket hele leiligheten med sterkt blandet husvask, malte det jeg kunne male veldig mange ganger, byttet gulv, skiftet ut alt av deksler til stikkontakter osv. Det var mye jobb, men leiligheten ble luktfri og fresh den 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg syns det overdriver når folk sier man må skifte vegger,male osv .. verste lukta sitter ofte i møbler og når de fjernes og det taes en nedvask pleier det å ordne seg. Har erfaring. Anonymkode: f9c06...942 Nei det sitter som f. Bytt vegger og gulv. Lister. Ta en rens av ventilasjonsanlegget. Mal vegger og tak. Anonymkode: 35ca9...55b
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden Vi skal tømme og selge hus til svigermor. Røyk og støvlukt. Først prøver vi nedvask (kommer ikke til å ta særlig tror jeg av røyklukten). Og for det leies det nok inn en ozonmaskin. Ikke så dyrt, og skal ta knekken på røyklukt. Om jeg skulle kjøpt selv så pleier en skikkelig grovvask samt sperregrunn før maling være nok. Etter det kan man evt ta inn ozonmaskin. Anonymkode: e508c...9e9
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om det er så innrøkt at overflater er gule/brune må alt rives. Anonymkode: 3465c...b01 Neida. Vi kjøpte leilighet hvor taket var gult av røyk. Riktige malingsprodukter fjernet all lukt. Anonymkode: e508c...9e9 1 1
Evot_i_skogen Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden Bruk ozon maskin, de er gulle god, men vask nøye etterpå. Ledninger og stikkontakter kan vaskes grundig med tannkost og tannkrem (det sliper vekk gulfargen og fjerner lukten). Deretter kan du ta en vurdering på hva som eventuelt må males. Som oftest vil komboen ozon maskin, ordentlig nedvask og maling av de verste flatene ta lukten helt. Det er ekstremt sjeldent at noe må rives, men det kan skje de steder hvor det er røyket mye og heftig i veldig lang tid..
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden Ms. Steele skrev (1 time siden): De overdriver ikke altså. Jeg har selv kjøpt en leilighet som var totalt innrøkt. Det stinket da jeg overtok selv om alt tilsynelatende var vasket. Jeg vasket hele leiligheten med sterkt blandet husvask, malte det jeg kunne male veldig mange ganger, byttet gulv, skiftet ut alt av deksler til stikkontakter osv. Det var mye jobb, men leiligheten ble luktfri og fresh den Det er unntaket ,ikke regelen AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det sitter som f. Bytt vegger og gulv. Lister. Ta en rens av ventilasjonsanlegget. Mal vegger og tak. Anonymkode: 35ca9...55b Som sagt,det er unntaket. Orker snart ikke mer generalisering! . Anonymkode: f9c06...942 1
Colourmaker Skrevet 8 timer siden #18 Skrevet 8 timer siden Fikk bra resultat her jeg bor. Tok nedvask to ganger, to-roms. Deretter grunning som har gode egenskaper rundt fjerning av nikotinlukt. Vanlig maling to strøk oppå der.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #19 Skrevet 8 timer siden Naboene våre flyttet etter å ha brukt to år og alle triks i boka for å bli kvitt røyklukt i et fullstendig innrøyket rekkehus de kjøpte. Ingenting av det dere lister opp her fungerte, dessverre. Paret som bodde der før hadde røyket 40 om dagen hver seg gjennom 25 år - så ganske ekstremt tilfelle. Anonymkode: 0036e...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #20 Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Naboene våre flyttet etter å ha brukt to år og alle triks i boka for å bli kvitt røyklukt i et fullstendig innrøyket rekkehus de kjøpte. Ingenting av det dere lister opp her fungerte, dessverre. Paret som bodde der før hadde røyket 40 om dagen hver seg gjennom 25 år - så ganske ekstremt tilfelle. Anonymkode: 0036e...4c6 Det kommer an på. Er vegger og tak i kun betong og gips pluss stenderverk i metall. Da trenger ikke røyklukt så godt inn. Så fjerner man alle lister i tak og gulv samt vindus- og dørkarmer. Bytt ut isolasjon der. Vask grundig med flugger nikotinvask. Helsparkle vegger hvor det er tapet eller strie. Mal minst to lag med sperremaling. Bytt gjerne ut alle stikkontakter. Kast kjøkkenventilator. Gjør rent rørkanaler Ozon er begrenset. Har ikke lov å gjøre det selv. Bor du i leilighet er det strenge grenser hvor mye ozon du har lov å bruke. Så røyklukten kommer tilbake. Meglere/eier gjør ofte dette før visning så alt lukter fresh til visning. Etter noen uker kommer røyklukten tilbake. Ozon er kun anbefalt for enebolig, da man kan pøse på med store mengder ozon. Anonymkode: 09e1d...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå