AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Her kan du lett se dagens strømpriser, uten strømstøtte, med strømstøtte og med Norgespris. https://www.vg.no/stromprisen/kommune/oslo/ Anonymkode: f4e32...a33
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Hva vanskelig å forstå? 50 kr pr kwt. Men det er uten alle avgifter så i praksis minst 1,5-2 kr totalt noe som er vannvittig dyrt uansett. Anonymkode: dffc7...a05 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva vanskelig å forstå? 50 kr pr kwt. Men det er uten alle avgifter så i praksis minst 1,5-2 kr totalt noe som er vannvittig dyrt uansett. Anonymkode: dffc7...a05 Fortsatt ofte billigere enn spotpris. Anonymkode: e31e1...a23 1
TBL12 Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva vanskelig å forstå? 50 kr pr kwt. Men det er uten alle avgifter så i praksis minst 1,5-2 kr totalt noe som er vannvittig dyrt uansett. Anonymkode: dffc7...a05 Jeg har regnet ut gjennomsnittspris for strøm, nettleie inkludert alle avgifter i mange år. Noen utvalgte måneder: Oktober 2025 1,14 kr pr kWh (uten Norgespris / strømstøtte 1,39 kr) November 2024 1,56 kr kWh Desember 2022 1,96 kr pr kWh August 2022 2,38 kr pr kWh eneste måned over 2 kr pr kWh) Område NO1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden TBL12 skrev (58 minutter siden): Jeg har regnet ut gjennomsnittspris for strøm, nettleie inkludert alle avgifter i mange år. Noen utvalgte måneder: Oktober 2025 1,14 kr pr kWh (uten Norgespris / strømstøtte 1,39 kr) November 2024 1,56 kr kWh Desember 2022 1,96 kr pr kWh August 2022 2,38 kr pr kWh eneste måned over 2 kr pr kWh) Område NO1 Dette er basert på din egen faktura? Så det er altså din oppnådde pris, ikke gjennomsnittspris gjennom døgnet? Anonymkode: 82328...5bc
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er basert på din egen faktura? Så det er altså din oppnådde pris, ikke gjennomsnittspris gjennom døgnet? Anonymkode: 82328...5bc Det stemmer. Enkelt å regne ut. Anonymkode: 1055f...ee2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva vanskelig å forstå? 50 kr pr kwt. Men det er uten alle avgifter så i praksis minst 1,5-2 kr totalt noe som er vannvittig dyrt uansett. Anonymkode: dffc7...a05 Ja men det har det jo vært uansett. Ikke noe nytt med nettleien. Merkelig hvordan folk henger seg opp i den nå plutselig. Anonymkode: d8b13...18d 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Slik ser det ut akkurat NÅ. Hva spotprisen er, hva prisen er med strømstøtte og hva prisen er med Norgespris. Anonymkode: d8b13...18d 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Til nå har det vert to dager hvor vi ikke har spart på å ha norgespris, to dager siden 1 oktober. Anonymkode: 8a0d9...e77 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Midtnorge har vert prisgitt lave strømpriser i mange år samanlignet med bl.a sørlandspriser, men det er nok historie nå som sognefjord spennet er tatt i bruk, og frå nyttår øker nettleien som allerede er over dobbelt så dyr som strømprisene. Anonymkode: cf4d4...f8a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Vi hadde 500 kroner billigere strømregning enn vi hadde i september denne måneden, og vi har brukt mer strøm. Tror norgespris lønner seg for oss. Ja, dyrt er det uansett, men hadde vært dyrere uten. Anonymkode: a5bf6...234 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Vi regna på det, så langt ville vi spart ca 21kr på Norgespris. I følge kalkulatoren vil det være ca 400kr året å spare for vår del med norgespris om det følger fjordårets priser. Forskjellen er at i år er vi borte i 2 mnd på vinteren der vi bruker minimalt med strøm (bor i blokk). Vi binder oss ikke til norgespris med den utsikten. Bor i Oslo. Anonymkode: f1e8b...6fa
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi regna på det, så langt ville vi spart ca 21kr på Norgespris. I følge kalkulatoren vil det være ca 400kr året å spare for vår del med norgespris om det følger fjordårets priser. Forskjellen er at i år er vi borte i 2 mnd på vinteren der vi bruker minimalt med strøm (bor i blokk). Vi binder oss ikke til norgespris med den utsikten. Bor i Oslo. Anonymkode: f1e8b...6fa Jeg har spart 500 hittil. Bor også i blokk ett par mil fra deg. Anonymkode: a24be...c22
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Men er det ikke kjipt med norgespris når prisen på strøm i noen perioder er på 0 kroner? Anonymkode: 770af...569
Daria Skrevet 2 timer siden #15 Skrevet 2 timer siden Jeg har forstått nok til å se at jeg, basert på fjorårets forbruk, vil spare noen hundrelapper i året. Det utgjør en ikke merkbar forskjell i min økonomi og gjør det ikke verdt å binde meg til en uprøvd ordning.
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er det ikke kjipt med norgespris når prisen på strøm i noen perioder er på 0 kroner? Anonymkode: 770af...569 Ikke når noen måneder er slik som i dag med 3 kroner. Må jo se hva som lønner seg gjennom året, ikke bare måned for måned Anonymkode: a5bf6...234
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #17 Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har spart 500 hittil. Bor også i blokk ett par mil fra deg. Anonymkode: a24be...c22 Du må jo ha et vanvittig strømforbruk smmenligna med oss. Den innsparinga siden oktober er jo villt, det er mer enn vi vil spare på norgespris på et helt år. Vi er to voksne, bor på 110 kvm. Har jevne 21 grader i leiligheten uavhengig av årstid. Varmepumpe, dusjer idiotofte, vasker alt for mye klær og lager mat tre ganger daglig mens begge tvne og alt av lys står på konstant. Ingen vettuge tiltak for strømsparing mao. Anonymkode: f1e8b...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå