Gå til innhold

Behandlinger som fungerer.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte at det kunne være greit med en tråd med behandlinger og reseptfrie medisiner som faktisk fungerer overaskende bra på vanlige plager så folk kan få noen referanser til når det brenner på dass og de virkelig trenger det.

Jeg kan starte med noen:

• OralMedic: Når du har munnsår/munnskold/afer er dette det eneste som fungerer. Det svir noe inni h*** i 5-10 sekunder også blir det en hvit hinne på såret også er alt helt bra etter det. Ikke noe mer smerter. Det var en stund hvor det var tomt over alt for et eller to år siden, og jeg måtte jakte etter apotek som hadde igjen for å skaffe meg et lager i tilfelle det var tatt helt av markedet, men det virker som at det har kommet tilbake på lager de fleste steder nå.
  • Skjære bort liktorn: Liktorn plaster med salisylsyre eller andre midler fungerer ikke etter min erfaring. Men å få de skjært bort hos en privat fotlege (offentlige fastleger vil ikke gjøre det etter min erfaring) fungerer umiddlbart og man blir smertefri med en gang. Det er ikke noe særlig vondt å skjære de bort heller. De kommer tilbake som regel etter noen måneder, men det er jo helt himmelsk å slippe smertene i disse månedene, også får man de bare fjernet igjen når de kommer tilbake og blir plagsomme.
  • Fryse vorter med flytende nitrogen: Igjen de reseptfrie midlene man får på apotek fungerer ikke etter min erfaring, og igjen vil ikke offentlige fastleger fryse de bort etter min erfaring, men private spesialist leger gjør det, og det har fungert helt utmerket etter min erfaring. Frøys bort flere vorter når jeg var liten og de har aldri kommet tilbake. Slik frysespray man får på apotek tror jeg heller ikke fungerer, da jeg ikke tror det blir kaldt nok slik som flytende nitrogen blir.
  • Øyeskyll flaske med veggfeste: Ha dette i beredskap i din bolig, i kjeller og arbeidsrom, osv. i tilfelle du får noe i øyet. Må være de store 500 ml flaskene med øyekopp da de små som man brekker av tuppen på ikke fungerer tilfredsstillende.
  • Neseskyllesprøyte og 1 liters saltvannsflasker: Neseskyllesprøyte fungerer mye bedre enn nesehorn, eller liknende. Også får man kjøpt 1 liters flasker med ferdigblandet saltvann til neseskylling veldig billig på apotek som fungerer mye bedre enn å prøve å blande det til selv. Er veldig fint å ha hjemme når man plutselig får behov for det, også slipper man å ta avhengighetsskapende og ødeleggende middler som otrivin med mindre det er helt nødvendig.

Anonymkode: 83b88...53d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...