AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:01 #21 Skrevet onsdag kl. 17:01 Hvem passet barnet mens han hadde permisjon da? Anbefaler deg å melde det inn Anonymkode: 5b360...663
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:08 #22 Skrevet onsdag kl. 17:08 Man melder ikke inn sånt, det kan føre til noe du kommer til å angre på. Tysting, vil jeg kalle det og sånt gjør man ikke i min verden i hvert fall. Anonymkode: d2146...000 1
Rotemor Skrevet onsdag kl. 17:09 #23 Skrevet onsdag kl. 17:09 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er overhode ikke med på det. Jeg har vært misfornøyd med det hele veien for jeg har bedt far om å legge av permisjon slik at vi har noe til gode. Noe han sa han skulle. Nu når jeg ber om at han skal bruke av permisjon som vi skulle ha til gode sier han at han har brukt opp alt. Far vil ikke rette opp i dette. Det er nå 3-4 mnd siden permisjon hans var ferdig. Er det forseint å melde nå eller ? TS Anonymkode: 8d46c...9af Man er «med på det», i den forstand at man vet det foregår noenuøovlig og samtidig drar nytte av det. For hvem passet vel barnet mens hans var i full jobb som permittert? 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:12 #24 Skrevet onsdag kl. 17:12 Hva er trygdesvindelen i opplegget, mener dere? Han "mister" permisjonen sin fordi han jobber, men han har jo krav på permisjon. Anonymkode: 5f10a...2ee 2
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl. 17:15 #25 Skrevet onsdag kl. 17:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er trygdesvindelen i opplegget, mener dere? Han "mister" permisjonen sin fordi han jobber, men han har jo krav på permisjon. Anonymkode: 5f10a...2ee Han får jo betalt for å ta seg av barnet, uten å faktisk gjøre det ham får betalt for.... Er ikke det definisjonen av svindel omtrent? 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:20 #26 Skrevet onsdag kl. 17:20 Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Han får jo betalt for å ta seg av barnet, uten å faktisk gjøre det ham får betalt for.... Er ikke det definisjonen av svindel omtrent? Nei, det er ikke definisjon på svindel. Står det i loven at man i permisjon skal bruke alle døgnets timer på å passe barnet? Anonymkode: 5f10a...2ee
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl. 17:24 #27 Skrevet onsdag kl. 17:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke definisjon på svindel. Står det i loven at man i permisjon skal bruke alle døgnets timer på å passe barnet? Anonymkode: 5f10a...2ee Det står jo at når man permuteres fra jobb, skal man ikke være på jobb... Er det ikke det som er definisjonen på permisjon? 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:30 #28 Skrevet onsdag kl. 17:30 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, det er ikke definisjon på svindel. Står det i loven at man i permisjon skal bruke alle døgnets timer på å passe barnet? Anonymkode: 5f10a...2ee Nei, men man ikke arbeide når man har betalt permisjon. Jeg skjønner ikke hvordan arbeidsgiver gjør dette. Rent teknisk kan de vente med å rapportere de arbeidede timene til han er tilbake etter permisjon. Anonymkode: 087b0...cab 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:33 #29 Skrevet onsdag kl. 17:33 Pippi Lotta skrev (4 minutter siden): Det står jo at når man permuteres fra jobb, skal man ikke være på jobb... Er det ikke det som er definisjonen på permisjon? Han har rett til foreldrepenger og kunne hatt fri, men kaster bort betalt fritid på å jobbe. Ts må gjerne melde det, for da må han kanskje ta ut permisjon på et annet tidspunkt i stedet for. Anonymkode: 5f10a...2ee
Pippi Lotta Skrevet onsdag kl. 18:12 #30 Skrevet onsdag kl. 18:12 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Han har rett til foreldrepenger og kunne hatt fri, men kaster bort betalt fritid på å jobbe. Ts må gjerne melde det, for da må han kanskje ta ut permisjon på et annet tidspunkt i stedet for. Anonymkode: 5f10a...2ee Nei, han har ikke rett på fri men rett til å ta vare på barne sitt. Og nei nav gir deg ikke bare "fri på ny", om du motar stønad på feil grunlag! Han risikerer bøter eller annen straf her. Trygde svindel strafes hardt! 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:30 #31 Skrevet onsdag kl. 18:30 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er overhode ikke med på det. Jeg har vært misfornøyd med det hele veien for jeg har bedt far om å legge av permisjon slik at vi har noe til gode. Noe han sa han skulle. Nu når jeg ber om at han skal bruke av permisjon som vi skulle ha til gode sier han at han har brukt opp alt. Far vil ikke rette opp i dette. Det er nå 3-4 mnd siden permisjon hans var ferdig. Er det forseint å melde nå eller ? TS Anonymkode: 8d46c...9af Trygdesvindel er forkastelig, men her ville jeg på det personlige planet vært mer opptatt av og ikke minst sint og bekymret over at han lyver deg opp i ansiktet og bruker opp permisjonstiden i hemmelighet, på helt andre ting enn familie og ansvar for barn. Er dette et menneske du ellers har det godt sammen med og føler at du kan stole på? Anonymkode: 8657c...2d1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:35 #32 Skrevet onsdag kl. 18:35 Pippi Lotta skrev (20 minutter siden): Nei, han har ikke rett på fri men rett til å ta vare på barne sitt. Og nei nav gir deg ikke bare "fri på ny", om du motar stønad på feil grunlag! Han risikerer bøter eller annen straf her. Trygde svindel strafes hardt! Har han ikke rett til fri? Da skjønner jeg virkelig ikke hva som er trygdesvindel i saken 🤔 Anonymkode: 5f10a...2ee
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:36 #33 Skrevet onsdag kl. 18:36 Min eks ble tatt for å under-rapportere antall faktisk arbeidet timer. "Heldigvis" for han gikk det over to år og ikke alt i samme året ellers hadde det blitt fengsel på han. Istedet ble det "bare" en klekkelig bot som jeg (som da var gift med han) måtte få betalt ned (ektefeller har forsørgerplikt overfor hverandre og hans gjeld ble min gjeld). Jeg ante ingenting før kravet kom i posten. Anonymkode: bd2e8...ed6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:12 #34 Skrevet i går, 09:12 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har han ikke rett til fri? Da skjønner jeg virkelig ikke hva som er trygdesvindel i saken 🤔 Anonymkode: 5f10a...2ee Man har ikke lov å jobbe i det hele tatt om man tar ut 100% foreldrepenger. Da skal man ha permisjon fulltid fra jobben. Om man jobber så mye som en time under permisjonen skal dette meldes til NAV og den timen skal trekkes fra utbetalingen av foreldrepenger. Ergo er dette denne mannen driver med trygdesvindel. Han rapporterer ikke inn arbeidede timer = han får utbetalt for mye foreldrepenger fordi NAV tror han ikke jobber = svindel. Anonymkode: c95e9...490 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:21 #35 Skrevet i går, 09:21 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man har ikke lov å jobbe i det hele tatt om man tar ut 100% foreldrepenger. Da skal man ha permisjon fulltid fra jobben. Om man jobber så mye som en time under permisjonen skal dette meldes til NAV og den timen skal trekkes fra utbetalingen av foreldrepenger. Ergo er dette denne mannen driver med trygdesvindel. Han rapporterer ikke inn arbeidede timer = han får utbetalt for mye foreldrepenger fordi NAV tror han ikke jobber = svindel. Anonymkode: c95e9...490 Men da har han jo rett til fri 🤔? Anonymkode: 5f10a...2ee
AnonymBruker Skrevet i går, 11:45 #36 Skrevet i går, 11:45 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da har han jo rett til fri 🤔? Anonymkode: 5f10a...2ee Ja han har rett til fri - men han tar ikke fri, han jobber "i hemmelighet". Så han mottar både foreldrepenger og lønn (i form av nedbetaling av gjeld) - noe som ikke er lov. Anonymkode: c95e9...490 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:47 #37 Skrevet i går, 11:47 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja han har rett til fri - men han tar ikke fri, han jobber "i hemmelighet". Så han mottar både foreldrepenger og lønn (i form av nedbetaling av gjeld) - noe som ikke er lov. Anonymkode: c95e9...490 Jeg siterte en som skrev at han ikke hadde rett på fri. Anonymkode: 5f10a...2ee
AnonymBruker Skrevet i går, 11:56 #39 Skrevet i går, 11:56 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da har han jo rett til fri 🤔? Anonymkode: 5f10a...2ee Han har vel kanskje (?) krav på fri, men vil ikke få lønn (siden han ikke jobber) eller permisjonspenger (som han allerede har tatt ut). Det blir altså 4 mnd uten inntekt. Som høres litt vrient ut om han sliter med gjeld. Anonymkode: f5a1e...070
Comfy Pysjamas Skrevet i går, 12:00 #40 Skrevet i går, 12:00 Aldri lurt å svindle nav. Når du svindler staten kommer det alltid straff. Du vet om en svindel, da er du indirekte medskyldig hvis du ikke melder fra om det. Samtidig forstår jeg jo veldig godt det følelsesmessige dilemmaet med å melde inn sin egen mann. Han har løyet grovt til deg da ang å bruke opp all pensjonen bak ryggen din. For en sviker!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå