Gå til innhold

Far jobber under foreldrepermisjon uten å varsle nav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Far har permisjon, men har laget avtale med jobben om at han kan jobbe for å få nedbetalt gjeld han har. Kan jeg bli medskyldig i dette om det oppdages? Hvilken straff kan far få? Og kan nav «ta han» når det er gjort en privat avtale om nedbetaling av gjeld?

Anonymkode: 8d46c...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Far har permisjon, men har laget avtale med jobben om at han kan jobbe for å få nedbetalt gjeld han har. Kan jeg bli medskyldig i dette om det oppdages? Hvilken straff kan far få? Og kan nav «ta han» når det er gjort en privat avtale om nedbetaling av gjeld?

Hvis han blir dømt for trygdesvindel så risikerer han tilbakebetalingskrav og fengselsstraff.

Man kan vel ta ut permisjonen stykkevis og delt frem til barnet fyller 3 år så da burde dere vel heller gjøre det?

Anonymkode: 03ddc...090

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis han blir dømt for trygdesvindel så risikerer han tilbakebetalingskrav og fengselsstraff.

Man kan vel ta ut permisjonen stykkevis og delt frem til barnet fyller 3 år så da burde dere vel heller gjøre det?

Vel jeg kan ikke styre det. Far har valgt å bruke opp all permisjon for å jobbe ved siden av.

TS

Skrevet

Du kan si fra til ham at dette ikke er greit, at du ikke aksepterer at han bruker pappapermen for å snylte.

Jeg hadde mistet all respekt for mannen og hadde sagt at om han gjennomfører dette så er forholdet og familien over.

Du kan også tipse skattemyndighetene og Nav anonymt!

Anonymkode: d85b5...2eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan si fra til ham at dette ikke er greit, at du ikke aksepterer at han bruker pappapermen for å snylte.

Jeg hadde mistet all respekt for mannen og hadde sagt at om han gjennomfører dette så er forholdet og familien over.

Du kan også tipse skattemyndighetene og Nav anonymt!

Anonymkode: d85b5...2eb

Hvordan kan jeg tipse de anonymt? Og trur de at kan finne han skyldig ? Tenker på hvis arbeidsgiver er klar over at han har permisjon og allikavel har gått med på en privat avtale?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan jeg tipse de anonymt? Og trur de at kan finne han skyldig ? Tenker på hvis arbeidsgiver er klar over at han har permisjon og allikavel har gått med på en privat avtale?

TS

Her

Lykke til med samarbeidet de neste +/- 20 årene!

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vel jeg kan ikke styre det. Far har valgt å bruke opp all permisjon for å jobbe ved siden av.

TS

Dette er ren trygdesvindel. Du kan ikke pakke det inn i «gjeld». Ja, du kan absolutt bli dømt som medskyldig.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS

Arbeidsgiver vil også få konsekvenser, men det fratar ikke du og samboeren din noe ansvar.

Det er helt forkastelig, og du er med på det.

• Liker 1
Skrevet
Rotemor skrev (2 minutter siden):

Dette er ren trygdesvindel. Du kan ikke pakke det inn i «gjeld». Ja, du kan absolutt bli dømt som medskyldig.

Her virker det som at de ikke bor sammen, og at dette er noe hun har oppdaget i ettertid. 

Hvis hun har trodd at barnet har vært sammen med eksen så blir hun ikke «medskyldig»

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Rotemor skrev (8 minutter siden):

Arbeidsgiver vil også få konsekvenser, men det fratar ikke du og samboeren din noe ansvar.

Det er helt forkastelig, og du er med på det.

Jeg er overhode ikke med på det. Jeg har vært misfornøyd med det hele veien for jeg har bedt far om å legge av permisjon slik at vi har noe til gode. Noe han sa han skulle. Nu når jeg ber om at han skal bruke av permisjon som vi skulle ha til gode sier han at han har brukt opp alt. Far vil ikke rette opp i dette. Det er nå 3-4 mnd siden permisjon hans var ferdig. Er det forseint å melde nå eller ? 

TS

• Hjerte 1
Skrevet

Men så er det jo far som har gitt uriktige opplysninger til nav i saken, ikke jeg. Hvordan kan jeg finnes skyldig når jeg ikke har gått med på det?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men så er det jo far som har gitt uriktige opplysninger til nav i saken, ikke jeg. Hvordan kan jeg finnes skyldig når jeg ikke har gått med på det?

Hadde tatt det helt med ro.

Anonymkode: e6875...923

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt samvittighet eller helse til å holde kjeft. 

Anonymkode: 440b2...a0c

Skrevet

Hvem har passet babyen mens far har vært i «permisjon» da?

Anonymkode: 34abc...011

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud folkens. Slapp av a! Bare glem det og gå videre med livet...Dere skriver forkastelig? Jesus

Anonymkode: 54bac...493

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde ikke hatt samvittighet eller helse til å holde kjeft. 

Anonymkode: 440b2...a0c

Ta de lettleste.

Anonymkode: e6875...923

Skrevet

Gikk barnet i barnehage mens han hadde permisjon? 

Anonymkode: fbc6f...5e0

Skrevet

En arbeidsgiver som legger til rette for trygdesvindel er jo verre enn at en gjeldstynget privatperson gjør det. 

Lar de langtidssykemeldte jobbe mens de mottar sykelønn fra NAV også?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her virker det som at de ikke bor sammen, og at dette er noe hun har oppdaget i ettertid. 

Hvis hun har trodd at barnet har vært sammen med eksen så blir hun ikke «medskyldig»

Hvorfor synes du det virker som det???

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor er barnet oppi dette?

Anonymkode: 7c160...3ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...