AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #41 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har spurt om hun kan måke snø siden jeg jobber og hun er hjemme. Får beskjed om at jeg er lat, at jeg kan gjøre det selv. flink datter du har❤️ ts Anonymkode: 965a7...05a Det at hun tillater seg å snakke til deg på den måten tilsier jo at hun ikke er oppdratt overhodet. Fullstendig utenkelig å snakke til mine egne foreldre på den måten. Man kan jo ikke begynne oppdragelsen når «barnet» er blitt 17. Jeg tror du må snakke med en profesjonell om hvordan du snur dette. Anonymkode: 2bc54...117 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #42 Skrevet 8 timer siden Du bør ikke spørre på kg, her er selvsagt alle fantastiske eksemplarer Anonymkode: 91acf...58b 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #43 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er så flaut med dagens foreldre. Jeg vasket mine egne klær fra jeg var 12, gikk med søpla hver dag og matet katten hver dag. Lagde middag en gang i uka og ryddet selvfølgelig mitt eget rom og skiftet på min egen seng. Vasket også badet fast. Hadde sommerjobb fra jeg var 13 og flyttet ut som 16, da fikk jeg fast jobb. Anonymkode: 8421b...d82 Å jeg gjorde ingenting av det , så nei det er ikke dagens foreldre .. Anonymkode: 91acf...58b 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #44 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva babler du om? Hvor tar jeg feil? Er det ikke viktig å lære ungene sine det jeg skriver? Jeg dømmer ikke så veldig mange, men dette er rett og slett noe jeg ser daglig, med egne øyne. Er så lei av foreldre som klager over ungene sine fordi de selv har sviktet. Sier da ikke at alle er sånn, følte du deg truffet? Anonymkode: 5839e...d3e Klart du dømmer Anonymkode: 91acf...58b
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #45 Skrevet 6 timer siden For meg virker det som om flere av dere glemmer at barna har egen vilje. Jeg har flere barn å ingen av de er slik. Ingen av de snakker slik til meg å de hjelper til hjemme. Har ingen ting med at jeg har feilet i oppdragelsen, føler jeg selv, men at hu tar seg frihet til å være stygg med meg. jeg spør om tips og råd å vil ha det, ikke nedlatende om alle foreldre i dag å alle feiler (foruten dere selv selvsagt!) ts Anonymkode: 965a7...05a
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #46 Skrevet 6 timer siden Min 17-åring går andre året på studiespes. Han jobber i tillegg en dag i uka + annenhver helg. Jeg krever ikke at han gjør husarbeid, annet enn at han rydder opp etter seg selv på kjøkken og bad, han holder rommet sitt i orden og han leverer skittentøy til vask. Skifter på egen seng og legger på plass egne klær og eget sengetøy. Alt annet gjør jeg. Han sitter barnevakt for yngre søsken hvis jeg ber om det, han drikker ikke og han ber aldri om ekstra penger. Det jeg er mest opptatt av, er at han har tid og energi til skole, samt at han er et godt forbilde for yngre søsken. Så lenge han gjør det orker jeg ikke å mase om at jeg jo skulle ønske at han shinet kjøkkenet innimellom. Jeg har en 17 år gammel gutt som gjerne spiller brettspill en fredagskveld eller ser film med familien, og det vet jeg jo at svært mange unge på hans alder aldri gjør. Så da får jeg vaska kjøkkenet mitt selv da 😊 Anonymkode: 359e5...dbb
Eneri Skrevet 2 timer siden #47 Skrevet 2 timer siden Nå er yngste barnet 21 år, men da ungene var tenåringer hadde de faste plikter som vi reforhandlet hvert halvår. Å holde rommet sitt rent/skifte på senga/rydde rom/ta opp matboks/gymtøy var fast hele tida. Så hadde de 1- 2 faste dager i uka de laget middag og ryddet kjøkkenet etter maten. I tillegg hadde de ett fellesrom de skulle vaske hver uke. Kjøkkenet inkl støvtørk og vasking av skapfronter. Stue støvtørk+gulvvask+ støvsuging av sofa og varmepumpefilter, badet. Yttergang vasking inkl rydding og rengjøring speil fronter skap. Vi byttet hvert halvår hvilket rom de hadde ansvar for, slik at når de flyttet hjemmefra skulle de vite hvordan de godt rengjorde ulike rom. Mer sporadisk plikt når det gjaldt klesvask. Begrenset seg ofte til å henge opp ferdig maskin jeg hadde sortert og satt på, evt vask av eget arbeidstøy når de fikk helgejobb/sommerjobb. Ta eget rent og tørt tøy fra stativet og legge det i skapet. Alle tre gikk videregående og hadde lekser i tillegg. 2 av dem hadde litt jobb ved siden av skolen (annenhver helg+ noe i ferier). Jeg tenker NOE bør dattera di klare å gjøre hjemme. Det handler også om å øve seg så man er klar til et verdig og godt voksenliv. Du er heller ingen hushjelp. Hvis hun har varierende jobbuker, kan hun selv plukke ut to dager hver uke der hun lager middagen utfra hvordan uka hennes ser ut.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #48 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du bør ikke spørre på kg, her er selvsagt alle fantastiske eksemplarer Anonymkode: 91acf...58b Er vel ikke med at en har fantastisk eksemplarer. Men alle er forskjellige. Noe klarer å ha er grunnlag, andre ikke. Så har en mye med hvor en bor, hva slags miljø ungdommen er i osv. Og hvilke tempremang ungdommen har og hvordan foreldre er. Mine har bidratt med ting fra de var små, tok små jobber fra de var 13 hjalp til på gården osv. Bor du eks i byen får en jo ikke den muligheten å hjelpe til på den måten, sier seg jo selv. Anonymkode: 015da...033
AnonymBruker Skrevet 6 minutter siden #49 Skrevet 6 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er vel ikke med at en har fantastisk eksemplarer. Men alle er forskjellige. Noe klarer å ha er grunnlag, andre ikke. Så har en mye med hvor en bor, hva slags miljø ungdommen er i osv. Og hvilke tempremang ungdommen har og hvordan foreldre er. Mine har bidratt med ting fra de var små, tok små jobber fra de var 13 hjalp til på gården osv. Bor du eks i byen får en jo ikke den muligheten å hjelpe til på den måten, sier seg jo selv. Anonymkode: 015da...033 Jo selvsagt , jeg tror ikke noe på at alle på kg har så eksemplariske ungdommer når mangel i rl sliter Anonymkode: 91acf...58b
AnonymBruker Skrevet 2 minutter siden #50 Skrevet 2 minutter siden Gutt på 17. Oppvaskmaskin, rydde kjøkkenet og tømme søppel annenhver dag. Gjør en del klesvask. Legger sammen egne klær. Rydder og vasker eget rom. Vasker det ene badet, men ikke fast. Anonymkode: 6e58a...cd7
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #51 Skrevet akkurat nå AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gutt på 17. Oppvaskmaskin, rydde kjøkkenet og tømme søppel annenhver dag. Gjør en del klesvask. Legger sammen egne klær. Rydder og vasker eget rom. Vasker det ene badet, men ikke fast. Anonymkode: 6e58a...cd7 Går vg2 (studiespes). Anonymkode: 6e58a...cd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå