AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:48 #1 Skrevet tirsdag kl. 22:48 Hei! Kunne noen gode sjeler hjelpe meg å rydde i tankene og tolke en samtale? Håper på konstruktive tilbakemelding (dvs. ikke av typen «du må være idiot» etc). Tidligere i høst matchet jeg med en kollega (vi er hundrevis på jobb). Vi møttes et par ganger, og jeg ble litt betatt – han er en flott mann, selv om vi har noen forskjeller. Likevel fikk jeg panikk over at vi jobber samme sted. Etter første date var han ivrig på å møtes igjen, men etter andre ble det bare et «sov godt», som virket kjøligere. Det, kombinert med jobbsituasjonen, gjorde at jeg skrev at vi nok passer best som kolleger. Han svarte litt tvetydig: at jeg er veldig fin og at han er ny på dating. Jeg lot være å følge opp. Jeg angret raskt og holdt meg i to dager før jeg skrev til ham at jeg fikk litt panikk, og håpet han ikke oppfattet meg som kald. Jeg la til at jeg tenkte på ham, og regnet med at han tok hintet selv om jeg ikke spurte direkte om han ville sees igjen. Han svarte at han koste seg masse med meg, men samtidig syntes det føltes rart – «Jeg blir ekstra nervøs. Det blir jo nærmere. På deg også». Jeg tolket det som en avvisning og svarte at det var forståelig, uten å fortsette samtalen. Siden har vi hilst høflig på jobb, men har ikke vært rom for å ta opp noe mer. Dette har ført til at jeg har overtenkt mye, ikke klart å date andre, og lurer nå på om det er verdt å teste stemningen for å en prat?Asså, jeg skjønner at jeg har lullet meg inn i noe delulu greier her, og synes det er så vanskelig at jeg ikke tør å spørre venninner om råd. Var det riktig av meg å ta det som en avvisning? Hvordan hadde dere (kvinner) tolket dette? Anonymkode: 58061...152
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:00 #2 Skrevet tirsdag kl. 23:00 Dere begge er for usikre. Spør om han vil bli med på en ny date, kino e.l. Anonymkode: 6e369...507 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:08 #3 Skrevet tirsdag kl. 23:08 Jeg skjønner ikke hvorfor du tok det som en avvisning? På meg virker det som dere begge er nervøse og usikre, at han i utgangspunktet ønsket date videre. Anonymkode: 2bd9d...b76 8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:13 #4 Skrevet tirsdag kl. 23:13 Du avviste. Anonymkode: 24e03...2fa 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:20 #6 Skrevet tirsdag kl. 23:20 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du tok det som en avvisning? På meg virker det som dere begge er nervøse og usikre, at han i utgangspunktet ønsket date videre. Anonymkode: 2bd9d...b76 Takk for svar. Hm. Kanskje jeg mistolket. Fint å se andres synspunkter. Takk! makkapakka skrev (2 minutter siden): Det ordner seg på julebordet. Det var ikke så konstruktivt. Vi skal ikke på julebord sammen heller. TS Anonymkode: 58061...152
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:55 #7 Skrevet onsdag kl. 09:55 Den meldingen du skrev… Den at du angret og at du håpet han ikke oppfattet deg som kald… den hadde ikke jeg likt. For kald ble du, og du sier samtidig at du ikke ble det - at jeg ville tatt feil om jeg oppfattet deg som kald. Med andre ord, jeg ville oppfattet deg som fortsatt kald. At du la ansvaret over på meg, enda det var du som trakk deg unna. Som om du ønsket å bli «jaktet». Ville med andre ord blitt fullstendig useriøst for min del, og jeg hadde hatt lett for å se meg om andre plasser Anonymkode: d2f09...ef8 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:57 #8 Skrevet onsdag kl. 09:57 Dere begge vil, men ingen tør. Anonymkode: d15e0...704 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:18 #9 Skrevet onsdag kl. 15:18 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den meldingen du skrev… Den at du angret og at du håpet han ikke oppfattet deg som kald… den hadde ikke jeg likt. For kald ble du, og du sier samtidig at du ikke ble det - at jeg ville tatt feil om jeg oppfattet deg som kald. Med andre ord, jeg ville oppfattet deg som fortsatt kald. At du la ansvaret over på meg, enda det var du som trakk deg unna. Som om du ønsket å bli «jaktet». Ville med andre ord blitt fullstendig useriøst for min del, og jeg hadde hatt lett for å se meg om andre plasser Anonymkode: d2f09...ef8 Takk for tilbakemelding! Tolker du hans svar slikt eller er dette din oppfatning om du var han? TS Anonymkode: 58061...152
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:03 #10 Skrevet onsdag kl. 16:03 "Jeg la til at jeg tenkte på ham". Og han svarte "På deg også". Dette tok du som en avvisning, mens det egentlig er du som avviser han. Anonymkode: 5c376...44b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:58 #11 Skrevet onsdag kl. 16:58 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): "Jeg la til at jeg tenkte på ham". Og han svarte "På deg også". Dette tok du som en avvisning, mens det egentlig er du som avviser han. Anonymkode: 5c376...44b Nå følte jeg meg veldig dum egentlig. Leste ikke meldingen slik i det hele tatt, men ser det nå. Takk.. selv om det er vondt å tenke på at jeg dummet meg ut. TS Anonymkode: 58061...152
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:11 #12 Skrevet onsdag kl. 17:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for tilbakemelding! Tolker du hans svar slikt eller er dette din oppfatning om du var han? TS Anonymkode: 58061...152 Dette er slik jeg ville oppfattet deg om jeg var han. Jeg tolker han som en som liker en som har avvist ham. Han beskytter seg for mer siden du ikke kommer med noe konkret. Ballen er hos deg fremdeles, selv om du selv tror du har spilt ballen til han. Det du har gjort er å invitere han til å jage etter deg - og det er ufattelig uinteressant for de fleste sunne og trygge menn. Anonymkode: d2f09...ef8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:16 #13 Skrevet onsdag kl. 17:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er slik jeg ville oppfattet deg om jeg var han. Jeg tolker han som en som liker en som har avvist ham. Han beskytter seg for mer siden du ikke kommer med noe konkret. Ballen er hos deg fremdeles, selv om du selv tror du har spilt ballen til han. Det du har gjort er å invitere han til å jage etter deg - og det er ufattelig uinteressant for de fleste sunne og trygge menn. Anonymkode: d2f09...ef8 Jeg skjønner. Det har på ingen måte vært min intensjon, og jeg håper virkelig han ikke har opplevd det slik. Jeg har jo heller ikke bevisst invitert noen til å «jage meg». Men jeg har formulert meg klønete. Takk igjen:) TS Anonymkode: 58061...152 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Flere som vil tolke?🙈 Og: bør jeg kontakte han igjen? TS Anonymkode: 58061...152
Spiren Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden Dere virker begge feige. Og 2 dates er lite for å finne ut om det er følelser der eller bare spenning som gjør arbeidsdagen kjekkere. Dersom han ba deg ut på date begge gangene, burde du ta initiativ nå til å be han med på noe. Da finner du også raskt ut om han er interessert eller ikke. Men før du gjør det må du nesten finne ut hvor interessert du er selv. Dette spillet (som kan oppfattes som hvertfall), blir useriøst. Og hvis dere ikke jobber tett på men bare er på hils og single- hva er risikoen her egentlig?
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden Spiren skrev (7 minutter siden): Dere virker begge feige. Og 2 dates er lite for å finne ut om det er følelser der eller bare spenning som gjør arbeidsdagen kjekkere. Dersom han ba deg ut på date begge gangene, burde du ta initiativ nå til å be han med på noe. Da finner du også raskt ut om han er interessert eller ikke. Men før du gjør det må du nesten finne ut hvor interessert du er selv. Dette spillet (som kan oppfattes som hvertfall), blir useriøst. Og hvis dere ikke jobber tett på men bare er på hils og single- hva er risikoen her egentlig? Man bør være klar over risikoen ved å date en kollega, også selv om man ikke jobber tett sammen. Roller kan endres underveis, og det kan hende man jobber tettere sammen om en stund. Det kan potensielt bli veldig kleint hvis det ikke fungerer, eller man slår opp og det blir et vondt brudd og man fortsetter å jobbe samme sted. Aldri blande privatliv og jobb, det er en god gammel regel. Anonymkode: 9f2c0...127 1 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Spiren skrev (8 minutter siden): Dere virker begge feige. Og 2 dates er lite for å finne ut om det er følelser der eller bare spenning som gjør arbeidsdagen kjekkere. Dersom han ba deg ut på date begge gangene, burde du ta initiativ nå til å be han med på noe. Da finner du også raskt ut om han er interessert eller ikke. Men før du gjør det må du nesten finne ut hvor interessert du er selv. Dette spillet (som kan oppfattes som hvertfall), blir useriøst. Og hvis dere ikke jobber tett på men bare er på hils og single- hva er risikoen her egentlig? Takk! Det var absolutt ikke meningen å lage noe stort nummer ut av dette – jeg er bare et menneske som gjorde en feil og ble usikker. Risikoen er vel at det kan bli litt kleint på jobb, men det toget har jo allerede gått. Anonymkode: 58061...152
Spiren Skrevet 16 timer siden #18 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk! Det var absolutt ikke meningen å lage noe stort nummer ut av dette – jeg er bare et menneske som gjorde en feil og ble usikker. Risikoen er vel at det kan bli litt kleint på jobb, men det toget har jo allerede gått. Anonymkode: 58061...152 Det overlever du 😉 det er alltid litt risiko for å bli avvist og såret. Men tar du sjansen sånn virkelig - vil du bli stolt av deg selv uansett utfall til slutt.
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #19 Skrevet 11 timer siden Spiren skrev (4 timer siden): Det overlever du 😉 det er alltid litt risiko for å bli avvist og såret. Men tar du sjansen sånn virkelig - vil du bli stolt av deg selv uansett utfall til slutt. Sant 😄 Jeg har tenkt litt på at han egentlig ikke «grep muligheten» da jeg tok kontakt igjen. Ikke at han skal jakte, men at jeg strakk ut en hånd og han tok den egentlig ikke. Han stilte ingen spørsmål, og det gir meg inntrykk av at han nok ikke var så interessert i videre kontakt – bare høflig i responsen… nå legger jeg saken død🤪 men takk for alle svar😊 Anonymkode: 58061...152
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå