AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Skrevet 17 timer siden Har gjeld( ikke kredittkort men mye tull gjeld på ca 800.000 permanent studielån er ca 500.000 kr av dem.. har ingen eiendeler ikke hus/bil osv. har nå arvet 6.millioner. tjener ca 40.000 i mnd så har lav lønn. bor alene 1 barn Anonymkode: a406b...3f2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Skrevet 17 timer siden Av de 800 000 så er 500 000 studielån? Hvis ja, kan du klare deg greit hvis du bruker arven på en fornuftig måte. Anonymkode: f081d...d80 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av de 800 000 så er 500 000 studielån? Hvis ja, kan du klare deg greit hvis du bruker arven på en fornuftig måte. Anonymkode: f081d...d80 ja ts Anonymkode: a406b...3f2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden Du har mao 4,7 mill egenkapital. Det er mye noen steder i landet, mindre spesielt i Oslo. Om du har lav lønn kommer an på om 40k er brutto eller netto. Brutto er det lavt, netto er det middels. Anonymkode: fa2a2...dc2 2 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden Du er reddet av arven. Bruk den fornuftig og kjøp deg bolig. Anonymkode: 4de91...4d5 17
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har gjeld( ikke kredittkort men mye tull gjeld på ca 800.000 permanent studielån er ca 500.000 kr av dem.. har ingen eiendeler ikke hus/bil osv. har nå arvet 6.millioner. tjener ca 40.000 i mnd så har lav lønn. bor alene 1 barn Anonymkode: a406b...3f2 Du har nå 5,2 mill etter at du har betalt all gjeld. Du ser vel at du ikke sitter dårlig i det da😄 Det får du nok en ok bolig for, og bil, og til og med litt å legge til sides. Samt at 40.000 i inntekt i mnd er ikke så ille. Anonymkode: 27cb5...e91 8
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ja ts Anonymkode: a406b...3f2 Men hva mener du med at studielånet er "permanent"? Anonymkode: f081d...d80 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva mener du med at studielånet er "permanent"? Anonymkode: f081d...d80 Permanent overført, misligholdt. men holder på å betale ned hver mnd. Anonymkode: a406b...3f2
frøkna Skrevet 17 timer siden #9 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Permanent overført, misligholdt. men holder på å betale ned hver mnd. Anonymkode: a406b...3f2 Med arven kan du nedbetale alt og trenger ikke gjøre det med månedlige avdrag. 6 5
PhilosopherSe7en Skrevet 17 timer siden #10 Skrevet 17 timer siden Hiv alt etter å betalt ned gjeld i et globalt indeks fond, så kan du spe på din årlige inntekt med rundt 360 000 i året. Da har du en fin årsinntekt med lønnen din, og det vil hjelpe på med boliglån osv
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden Heldige du som har arvet 6 millioner ! Anonymkode: 4b1c3...17b 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden PhilosopherSe7en skrev (4 minutter siden): Hiv alt etter å betalt ned gjeld i et globalt indeks fond, så kan du spe på din årlige inntekt med rundt 360 000 i året. Da har du en fin årsinntekt med lønnen din, og det vil hjelpe på med boliglån osv Bør jeg virkelig ta opp lån når jeg kan cashe ut for en ok bolig? beklager hvis jeg spør dumt, jeg kan åpenbart lite om økonomi 🙈 Anonymkode: a406b...3f2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #13 Skrevet 17 timer siden Her burde du snakke med en rådgiver i banken. De kan jo dette og kan hjelpe deg med å forvalte pengene på en god måte. Du sitter bra i det! Anonymkode: 05fca...df2 4
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bør jeg virkelig ta opp lån når jeg kan cashe ut for en ok bolig? beklager hvis jeg spør dumt, jeg kan åpenbart lite om økonomi 🙈 Anonymkode: a406b...3f2 Du må snakke med en bankrådgiver om dette. Du skal i alle fall ikke låne mer enn du er absolutt bombesikker på at du kan betjene. Anonymkode: f081d...d80 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bør jeg virkelig ta opp lån når jeg kan cashe ut for en ok bolig? beklager hvis jeg spør dumt, jeg kan åpenbart lite om økonomi 🙈 Anonymkode: a406b...3f2 Ville tatt opp lån hvis du skal bo i Oslo å ha to soverom - da det du har ikke er nok med mindre du vil bo et sted man ikke vil oppdra barn. Anonymkode: 2fe62...0b2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Skrevet 17 timer siden Tror nok du vet svaret. Økonomisk vil jeg si du sitter bra i det. Men med tanke på at dette er arv. Altså noen som muligens står deg nær som har dødd, vil jeg påstå at du ligger dårlig i det. Vil selv helst slippe å arve noe som hels,t viss bare mine nærmeste kan fortsette å eksistere. Anonymkode: 28f68...bc4 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville tatt opp lån hvis du skal bo i Oslo å ha to soverom - da det du har ikke er nok med mindre du vil bo et sted man ikke vil oppdra barn. Anonymkode: 2fe62...0b2 Bor overhodet ikke i Oslo. Anonymkode: a406b...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror nok du vet svaret. Økonomisk vil jeg si du sitter bra i det. Men med tanke på at dette er arv. Altså noen som muligens står deg nær som har dødd, vil jeg påstå at du ligger dårlig i det. Vil selv helst slippe å arve noe som hels,t viss bare mine nærmeste kan fortsette å eksistere. Anonymkode: 28f68...bc4 Du vil dø før dine foreldre? Å dø er en naturlig del av livet. Om ts hadde foreldre som fikk barn sent, så er det ikke uvanlig å miste de i 40-årene. Anonymkode: ac811...e39 3
Humas Skrevet 17 timer siden #19 Skrevet 17 timer siden Du skriver litt rart. Ville tatt et kurs i personlig økonomi og kjøpt bolig. Ikke sikkert rådene her inne er så bra - men det kan ta av litt når man hører om så mye penger. Spend them wisely 1
Trolltunge Skrevet 17 timer siden #20 Skrevet 17 timer siden Du sitter dårlig i det dersom du ikke lærer deg å styre økonomi bedre. Nå er du reddet av arv. Slik redning kan man ikke belage seg på jevnlig. Betal ut all gjeld og kjøp deg bolig, og så styrer du økonomi klokt videre. Få hjelp dersom du ikke evner det. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå