Gå til innhold

Er veldig sjeldent syk men HPV forsvinner ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt hpv i 3år på rad nå ten celleforandringer. Så går til gyn hvert år for sjekk. Kan jeg være utsatt for kreft i livmorhalsen nå eller kan Immunforsvaret støte det bort? Immunforsvaret er så godt ellers men hpv står på sted hvil. Har konisert ei gang før. Andre som er der jeg er? 

Anonymkode: 60495...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hatt hpv i 3år på rad nå ten celleforandringer. Så går til gyn hvert år for sjekk. Kan jeg være utsatt for kreft i livmorhalsen nå eller kan Immunforsvaret støte det bort? Immunforsvaret er så godt ellers men hpv står på sted hvil. Har konisert ei gang før. Andre som er der jeg er? 

Uten celleforandringer skulle det stå

Skrevet

Ta vaksinen.

Og partner må ta vaksinen.

Ellers blir dere jo å smitte hverandre til evig tid.

Anonymkode: e6ef4...c03

Skrevet

Jeg fikk hpv for 10 år siden, og etter det hadde jeg grove celleforandringer, og ble konisert. Ikke hatt celleforandringer siden. Gått til oppfølging hvert år siden. Tok vaksinen (gardasil 9), men partner tok ikke (fikk ikke beskjed om at det var nødvendig). 

Først i fjor leverte jeg en negativ prøve! så tok rundt 9 år, da. 

Hadde ingen celleforandringer i mellomtiden. 

Skjønner bekymringen da, men håper i alle fall det hjelper deg litt å lese at man kan bli kvitt det selv etter lang tid. ❤️

Anonymkode: bd927...d6a

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ta vaksinen.

Og partner må ta vaksinen.

Ellers blir dere jo å smitte hverandre til evig tid.

Anonymkode: e6ef4...c03

Min gynokolg sier den er dyr og vil mest sannsynlig ikke gjøre en stor forskjell nå. Jeg blir ikke kvitt hpv med å ta vaksinen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg fikk hpv for 10 år siden, og etter det hadde jeg grove celleforandringer, og ble konisert. Ikke hatt celleforandringer siden. Gått til oppfølging hvert år siden. Tok vaksinen (gardasil 9), men partner tok ikke (fikk ikke beskjed om at det var nødvendig). 

Først i fjor leverte jeg en negativ prøve! så tok rundt 9 år, da. 

Hadde ingen celleforandringer i mellomtiden. 

Skjønner bekymringen da, men håper i alle fall det hjelper deg litt å lese at man kan bli kvitt det selv etter lang tid. ❤️

Anonymkode: bd927...d6a

Jeg håper det. Er litt små engstelig, men burde jo ikke være det så lenge jeg er til jevnlig kontroll. Blir litt sint på kroppen, kan den ikke bare ordne og fikse opp så jeg kan bli kvitt denne hp viruset. Jeg har ikke celleforandringer stod det men dette kan gi celleforandringer. Jeg vet jo etter sist sjekk at jeg ikke har kreft, han sa alt så bra og friskt ut, biopsi var bra. Så tydelig så ordner kroppen nok opp til at det ikke kommer kreft ut av dette. Men skal jeg vente og vente eller ta nok en ny konisering - jeg blir litt matt. Jeg tror jeg må ringe å høre. Er litt små bekymret / frustrert på kroppen😅

Flere som meg eller ? 

AnonymBruker
Skrevet

Også vil jeg ikke konisere igjen 🥹

Skrevet

Jeg hadde HPV i flere år (hvert fall 7-8 år), hadde også en periode lette celleforandringer. Celleforandringene gikk tilbake, og de siste 3-4 åra har jeg også testa negativt på HPV. Så immunforsvaret kan bekjempe HPV selv om det kan ta mange år.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk positiv HPV i fjor, men det har jeg da antagelig hatt siden jeg var liten (aldri tatt prøve før da, men vet smittekilden). Og hadde celleforandringer i fjor. I år var celleforandringene borte, og HPV negativ. Tok jo da veldig mange år. 

Anonymkode: 20296...ea9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min gynokolg sier den er dyr og vil mest sannsynlig ikke gjøre en stor forskjell nå. Jeg blir ikke kvitt hpv med å ta vaksinen

Ja, den koster, men det er spredt over tre intervallet så beløpet hver gang gang er ikke uoverkommelig for de fleste. Jeg var akkurat for gammel til å få den gratis og jeg sparte opp selv mens jeg var student. Dersom du ikke tenker å ha sex eller bare intim kontakt med noen igjen, vil vaksinen kunne beskytte deg mot nye infeksjoner.

Anonymkode: 416b4...905

AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde HPV i flere år (hvert fall 7-8 år), hadde også en periode lette celleforandringer. Celleforandringene gikk tilbake, og de siste 3-4 åra har jeg også testa negativt på HPV. Så immunforsvaret kan bekjempe HPV selv om det kan ta mange år.

Så godt det forsvant. Jeg er på 3 året med hpv, mistenker sterkt at jeg har det til sommeren igjen da han skal undersøke det igjen. Den går vel ikke bare helt plutselig bort, eller jo, den gjorde jo det på deg. 

Er det sånn at man må holde seg unna sex mens man har det? Jeg har jo hatt ubeskyttet sex med en mann, men ettersom jeg også har blitt smittet så har noen smittet meg igjen. Det er jo veldig vanlig å få hpv hører jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...