Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd jeg har skapt en "Disney illusjon". Har vært sammen med nåværende i over 10 år, men føler fremdeles ikke på at "det er oss mot verden", hvis det gir mening. 

Det føles mer som om vi sitter i hver vår lille båt, side om side...ofte har båtene noen meter i mellom seg, andre ganger ligger de helt inntil hverandre, før de på ny sklir unna hverandre. Vi sitter aldri i den samme båten. 

Anonymkode: 3615b...b5a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Emosjonell avstand er vondt. Har dere snakket sammen om det?

Anonymkode: b7592...f80

Skrevet

En god forklaring som jeg i et godt forhold også kan relatere meg til. Høres korrekt ut at vi sitter i hver vår båt, og noen ganger ligger disse tett inntil hverandre, og noen ganger glir de et stykke fra hverandre. 

Det som likevel gjør dette fint er at vi styrer mot samme mål der fremme, og bestandig holder et øye med hvor den andre er og at det ikke blir for stor avstand, samt at vi også dytter eller drar hverandres båt ganske så jevnlig, og også bytter på dette. 

Det er oss mot verden, selv om vi er to ulike individer, og derfor ikke sitter låst i samme båt. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det skal godt la seg gjøre om man føler seg helt nær partneren sin hele tiden. Det vil være perioder hvor man ikke er så nære, men så lenge at den som merker avstanden først gjør noe med det så er det ikke noe problem. 

Det er ikke mulig for meg å være i ett forhold hvor jeg føler meg mer ensom enn jeg er når jeg er alene. 

Anonymkode: d5512...28c

AnonymBruker
Skrevet

Man gror jo ikke sammen til én organisme bare fordi man er kjærester. Man er fremdelss to separate individer med egne tanker og liv. Du har nok romantisert det ja. De aller fleste gjør det.

Anonymkode: 3a5a1...ac8

• Liker 2
Skrevet
Trolltunge skrev (46 minutter siden):

En god forklaring som jeg i et godt forhold også kan relatere meg til. Høres korrekt ut at vi sitter i hver vår båt, og noen ganger ligger disse tett inntil hverandre, og noen ganger glir de et stykke fra hverandre. 

Det som likevel gjør dette fint er at vi styrer mot samme mål der fremme, og bestandig holder et øye med hvor den andre er og at det ikke blir for stor avstand, samt at vi også dytter eller drar hverandres båt ganske så jevnlig, og også bytter på dette. 

Det er oss mot verden, selv om vi er to ulike individer, og derfor ikke sitter låst i samme båt. 

Veldig fint skrevet ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant den "oss mot verden"-følelsen, selv om det kom litt overraskende på meg. 

I tidligere forhold har jeg nok tenkt at jeg skulle finne noen jeg kan klare å leve med resten av livet. Denne gangen fant jeg en jeg ikke vil leve uten. Det er to helt forskjellige ting, viser det seg. Og det gir meg en helt ny trygghet i forholdet. Jeg lurer aldri på om det finnes noe bedre der ute. Og jeg lurer ikke på om han kan finne seg noen bedre, for jeg tror helt oppriktig ikke at det finnes noen han passer bedre sammen med enn meg. Vi tar hverandre absolutt ikke for gitt likevel, og vet hvor heldige vi er som har funnet dette. 

(Beklager, jeg er litt for langt ute på spekteret til å få til en sånn båt-sammenligning.)

Anonymkode: 496f4...65d

AnonymBruker
Skrevet

Har også vært med min mann i rundt 10 år. Mye som kunne vært bedre og som ikke er et glansbilde... Imidlertid så føler jeg at forholdet er riktig, og det har jeg egentlig gjort fra dag 1. 

Men veldig vanskelig å si hvorfor. Er liksom bare en følelse jeg har.. kan du ha en følelse av motsatt? Ikke så lett å sette fingeren på magefølelsen.. men skjønner godt at det er vanskelig å bare legge det bort og akseptere når du først føler det er galt. 

jeg tror det beste med forholdet til min mann og jeg er at vi er veldig gode venner og kan snakke om alt. Og det er like gøy å snakke med ham som nære venninner. Han har også god humor og tar sin del og familien ( vi har små barn). Tror sånne ting spiller en stor rolle 

Anonymkode: a7ee3...88e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...