Gå til innhold

Systemets svakheter ødelegger barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mange foreldre går til krig mot barnevernet og får barna med seg. Da vil selvsagt barnevernet bli fienden og de som utsetter barna for traumer. Hadde foreldrene samarbeidet i utgangspunktpunktet ville barna ikke blitt utsatt for disse traumene. 

Kan hende barnevernet for sent oppdaget at her var det ikke rom for samarbeid og burde trukket seg ut før?

Anonymkode: e626d...0e8

Hvorfor angriper du meg og hevder det motsatte av det jeg beskriver? 
Nei det kan ikke hende som du skriver. Vi vant en rettsak.. vi hadde alle andre fagpersoner og instanser på vår side. 
Barnevernet ble totalslaktet. 
Ang samarbeid med barnevernet står det tydelig i dommen at foreldre har vært samarbeidsvillige både med barnevernet, men barnevernet ville ikke det samme.

barnevernet er fornøyd så lenge de bestemmer og foreldre og barn er enig. Så snart foreldre og barn ikke er enig og stiller kritiske spørsmål opplever de konflikt. Dette ble de også grillet på i retten. De ble spurt om det er utfordrende for de når barnet eller foreldre stiller faglige og kritiske spørsmål, å nei det var ingen problem da de. Neste spørsmål var hvordan er det konflikt som dere beskriver i dokumentene? Jo, fordi de stiller kritiske spørsmål. 
det er helt tragikomisk 

Andre instanser vitnet og beskrev oss foreldre som ærlige, ressurssterke og beskrev en trygg og fin jente fram til barnevernet. 
Angsten kom da barnevernet gjorde store overtramp. Angsten forsvant da barnevernet ble dømt i retten. 

Anonymkode: f17cc...a5b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Barnevernet har gjort uopprettelige feil mot vårt barn. Det har vært svære graverende og det endte med en rettsak der vi vant. 
I ettertid fikk vi et avslutnings brev fra barnevernet der de skrev at vi som foreldre har sabotert samarbeidet til barnevernet og at barnet har fått påført belastning pga at vi foreldre ikke har samarbeidet med barnevernet. 
Ikke et ord om hva de har gjort feil. Bare fraskrive seg ansvaret over på foreldrene. 
Barnet som er ungdom er livredd for og hater barneverns ansatt. Blir kvalm bare hun hører ordet barnevern. 
det de har utsatt henne for er sterkt og gjort henne redd og fått symptomer på angst. Vi kjempet og tok saken og vant. 
Likevel sitter de å vrir seg ut av deres feil og skylder på oss. 
De avslutter saken fordi vi foreldre har påvirket barnet til å ikke stole på de. Men ser ikke selv at det er deres adferd som har gjort at barnet er blitt skadet og ikke stoler på de 

Enda en tråd mot vi vant mot BV, jada sikkert sant

Anonymkode: 26480...d7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vil utfordre deg litt. Hvorfor tror du ikke dette er sant? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det stemmer, og det skaper frykt. 
Også i Norge er folk redd for barnevernet, nettopp fordi det skjer veldig mange feil der barn over en lav sko blir tatt ut av hjemmene sine. 
Slike feil får fatale skader for den det gjelder, slike saker kommer ut i media, og mange blir redd. 
Misforstå meg rett, slike saker skal ut i media. Det er kun på den måten politikere kan reagere og sette inn granskninger og kreve endringer og bedre innsyn i systemet. 

De foreldrene som misbruker stoff og alkohol, og har tunge psykiske lidelser er sikkert redde bv. Ikke andre nei..

Anonymkode: daf51...ffd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De foreldrene som misbruker stoff og alkohol, og har tunge psykiske lidelser er sikkert redde bv. Ikke andre nei..

Anonymkode: daf51...ffd

Huff, mye forutinntatthet her. Vi har ingen av delene. 
nei, dere får bare tro det dere vil og leve i deres virkelighet. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff, mye forutinntatthet her. Vi har ingen av delene. 
nei, dere får bare tro det dere vil og leve i deres virkelighet. 

Åpenbart at dere foreldre har et hat mot bv, det smitter jo over på datteren deres. Ikke rart hun får angst da.

Anonymkode: d7716...c40

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Barnevernet har gjort uopprettelige feil mot vårt barn. Det har vært svære graverende og det endte med en rettsak der vi vant. 
I ettertid fikk vi et avslutnings brev fra barnevernet der de skrev at vi som foreldre har sabotert samarbeidet til barnevernet og at barnet har fått påført belastning pga at vi foreldre ikke har samarbeidet med barnevernet. 
Ikke et ord om hva de har gjort feil. Bare fraskrive seg ansvaret over på foreldrene. 
Barnet som er ungdom er livredd for og hater barneverns ansatt. Blir kvalm bare hun hører ordet barnevern. 
det de har utsatt henne for er sterkt og gjort henne redd og fått symptomer på angst. Vi kjempet og tok saken og vant. 
De avslutter saken fordi vi foreldre har påvirket barnet til å ikke stole på de. Men ser ikke selv at det er deres adferd som har gjort at barnet er blitt skadet og ikke stoler på de 

Send klage i retur. De skriver selvsagt  slik fordi de vil sikre seg mot søksmål. Så skriv en klok og reflektert motsvar på denne.  Slik at den ligger dokumentert,  og ditt barn kan søke erstatning  senere.  Pass på at det levers på en slik måre at det er registert at det er sendt og levert , hos deg og dem

Anonymkode: e71ea...12c

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at det nok er bedre for deg å snakke med noen profesjonelle fremfor å opprette x antall tråder her inne. Hva med å snakke med fastlegen din og få vurdering på om du skulle blitt henvist til psykolog? 

Anonymkode: 80720...4f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Åpenbart at dere foreldre har et hat mot bv, det smitter jo over på datteren deres. Ikke rart hun får angst da.

Anonymkode: d7716...c40

Vår datter er ikke 5 år, hun er snart 17 og klarer å tenke og gjøre seg opp meninger selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at det nok er bedre for deg å snakke med noen profesjonelle fremfor å opprette x antall tråder her inne. Hva med å snakke med fastlegen din og få vurdering på om du skulle blitt henvist til psykolog? 

Anonymkode: 80720...4f6

Har ikke opprettet x antall tråder.. selv om du skriker jooo det har du! 
Jeg har det helt fint, ellers takk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vår datter er ikke 5 år, hun er snart 17 og klarer å tenke og gjøre seg opp meninger selv. 

Et vennlig råd: Jeg synes du skal være forsiktig med å dele slike detaljer. Dersom dere har funnet denne saken mot barnevernet så voldsomt som du beskriver, er det ikke vanskelig å finne ut hvem dere er.

Anonymkode: fc2b2...39b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

👏

Anonymkode: 5de37...c95

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg lukter en VG artikkel om Randi Norman 66år fortelle om hvordan BV aldri hjalp og hvordan rettssystemet feilet henne. Artikkelen starter med la oss gå tilbake til 2025 da rettsaken, Randis siste håp også feilet

Anonymkode: 9a105...f59

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det stemmer, og det skaper frykt. 
Også i Norge er folk redd for barnevernet, nettopp fordi det skjer veldig mange feil der barn over en lav sko blir tatt ut av hjemmene sine. 
Slike feil får fatale skader for den det gjelder, slike saker kommer ut i media, og mange blir redd. 
Misforstå meg rett, slike saker skal ut i media. Det er kun på den måten politikere kan reagere og sette inn granskninger og kreve endringer og bedre innsyn i systemet. 

Barn over en lav sko...hmmm, hvilke miljø er det du egentlig vanker i? Jeg har en stor omgangskrets både pga jobb og engasjement i barneidretten, og jeg har enda til gode å oppleve at ett barn er fjernet fra hjemmet sitt. Det har vært tilfeller hvor barnevernet har vært inne i bildet, men i de sakene har foreldrene innsett sine egne feil og begrensninger og tatt imot hjelp og da har selvfølgelig ikke barnet blitt tatt ut av hjemmet.

Anonymkode: 146f4...0ef

• Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor angriper du meg og hevder det motsatte av det jeg beskriver? 
Nei det kan ikke hende som du skriver. Vi vant en rettsak.. vi hadde alle andre fagpersoner og instanser på vår side. 
Barnevernet ble totalslaktet. 
Ang samarbeid med barnevernet står det tydelig i dommen at foreldre har vært samarbeidsvillige både med barnevernet, men barnevernet ville ikke det samme.

barnevernet er fornøyd så lenge de bestemmer og foreldre og barn er enig. Så snart foreldre og barn ikke er enig og stiller kritiske spørsmål opplever de konflikt. Dette ble de også grillet på i retten. De ble spurt om det er utfordrende for de når barnet eller foreldre stiller faglige og kritiske spørsmål, å nei det var ingen problem da de. Neste spørsmål var hvordan er det konflikt som dere beskriver i dokumentene? Jo, fordi de stiller kritiske spørsmål. 
det er helt tragikomisk 

Andre instanser vitnet og beskrev oss foreldre som ærlige, ressurssterke og beskrev en trygg og fin jente fram til barnevernet. 
Angsten kom da barnevernet gjorde store overtramp. Angsten forsvant da barnevernet ble dømt i retten. 

Jeg tror deg ts💛 jeg er oppvokst på instutisjoner og vet hvor korrupt det systemet er ekstremt korrupt noe er serriøst alvorligt galt med folka der, sjefene bryr seg ikke om barnas beste bare dem som jobber i husene tett på barna men dem har ikke lovt til å gjøre noen ting eller stå opp for det som er rett uten at dem får sparken. dem lyver så det renner for å å redde sitt eget skinn står ikke for neglekten og nekter å lære og forberede systemet.... dem tjener masse på hver eneste barn dem får også!

Anonymkode: 1125d...0dc

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror deg ts💛 jeg er oppvokst på instutisjoner og vet hvor korrupt det systemet er ekstremt korrupt noe er serriøst alvorligt galt med folka der, sjefene bryr seg ikke om barnas beste bare dem som jobber i husene tett på barna men dem har ikke lovt til å gjøre noen ting eller stå opp for det som er rett uten at dem får sparken. dem lyver så det renner for å å redde sitt eget skinn står ikke for neglekten og nekter å lære og forberede systemet.... dem tjener masse på hver eneste barn dem får også!

Jeg tror deg. Jeg vet du snakker sant. Jeg vet det er slik det fungerer. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De tjener store summer på hver barn ja. 
Det er kun de som opplever dette som kan uttale seg. Resten av verdens leser polerte uttalelser i media og tror det er fantastisk der. Det er det altså ikke. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

De tjener store summer på hver barn ja. 
Det er kun de som opplever dette som kan uttale seg. Resten av verdens leser polerte uttalelser i media og tror det er fantastisk der. Det er det altså ikke. 

😂

Skrevet

Barnevernet er farlig og ute av kontroll. Norske barnevernet er et skrekkeksempel for hele verden.

De som forsvarer den praksisen er medskyldige i at mange foreldre tar selvmord av fordømmelse og hatopplevelser.

Anonymkode: f454a...a19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnevernet er farlig og ute av kontroll. Norske barnevernet er et skrekkeksempel for hele verden.

De som forsvarer den praksisen er medskyldige i at mange foreldre tar selvmord av fordømmelse og hatopplevelser.

Anonymkode: f454a...a19

Må dere rulle inn , herlighet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...