Gå til innhold

Tips til lunsj som er lett å lage + +

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gjennom en veldig tøff krise i livet og merker at det tærer på kroppen. Jeg trenger en lunsj som er mettende og med masse næring, men lett å lage på hybelkjøkkenet på jobb. 

Vi har vannkoker, mikro og to kokeplater. Havregrøt er noe jeg ofte brekker meg av og tåler ikke egg. 

Genserne mine i smal begynner nå å sitte veldig løst på kroppen, ønsker ikke å gå ned mer i vekt. 

Tips?

Anonymkode: 43519...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med middagsrester som kan varmes i mikroen. Gryteretter og ovnsretter fungerer supert til dette, i alle fall hvis du har tilgang på kjøleskap så maten kan oppbevares trygt før du varmer den. 

Ferdig stekte karbonader fra dagligvarebutikken (Gilde, Nordfjord osv osv) kan raskt varmes i mikroovnen. Med salat og burgerbrød har du en hamburger på null komma niks. En skive ost på toppen gir enda mer av både energi og næringsstoffer. Du kan også bruke fiskekake på samme måte. 

Wraps med masse digg pålegg, salat, grønnsaker og litt dressing hvis du liker det, kan være både godt og fristende. Avhengig av innhold kan den spises både varm og kald. 

Håper noe av dette kan friste, og lykke til framover med både kostholdet og livet for øvrig. ❤️ 

Anonymkode: d3534...4e9

• Liker 1
Skrevet

Varier med type brød og rundstykker. Rugbrød gir mye næring. Varier med avokado, majones og tomat. Peanøttsmør. Ost, skinke og salat. Salami og ost. Rekesalat. Røkelaks og kremost. 

Wraps med variasjon av spirer, salat, grønnsaker, dressing, kylling, laks, skinke, ost/feta. Bruk gjerne rester fra middag. 

Smoothie lages kvelden før. Ananas, mango, avokado, kokosmelk. 

Yoghurt med nøtter og bær

Nøtter gir mye energi!

Anonymkode: b6808...55f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Varier med type brød og rundstykker. Rugbrød gir mye næring. Varier med avokado, majones og tomat. Peanøttsmør. Ost, skinke og salat. Salami og ost. Rekesalat. Røkelaks og kremost. 

Wraps med variasjon av spirer, salat, grønnsaker, dressing, kylling, laks, skinke, ost/feta. Bruk gjerne rester fra middag. 

Smoothie lages kvelden før. Ananas, mango, avokado, kokosmelk. 

Yoghurt med nøtter og bær

Nøtter gir mye energi!

Anonymkode: b6808...55f

Ikke at det er så viktig, men rekesalat og majones inneholder egg 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er gjennom en veldig tøff krise i livet og merker at det tærer på kroppen. Jeg trenger en lunsj som er mettende og med masse næring, men lett å lage på hybelkjøkkenet på jobb. 

Vi har vannkoker, mikro og to kokeplater. Havregrøt er noe jeg ofte brekker meg av og tåler ikke egg. 

Genserne mine i smal begynner nå å sitte veldig løst på kroppen, ønsker ikke å gå ned mer i vekt. 

Tips?

Valnøtter, agurk i terninger og litt ost i terninger. Spises med skje!

Skrevet

Min go to lunch er gresk yoghurt med granola, honning, blåbær, og peanøttsmør. Kan feks putte ulike frø og nøtter oppi også. 

Anonymkode: 0ed8a...e3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...