TheLegendBellaGoth Skrevet i går, 19:31 #1 Skrevet i går, 19:31 Jeg har invitert folk til meg om et par uker med mat, underholdning og gave fra et firma til et jubileum. Jeg har skrevet i invitasjonen at det må betales et lavt 3-sifret beløp til meg fordi jeg har stelt alt dette i stand for årets jubileum. Jeg gjør ikke dette for å tjene penger og jeg liker å stelle for dem. Jeg møter de fleste av disse bare en gang i året og noen sjeldnere og jeg synes det er kjempe koselig. Men med alt som jeg steller i stand så følte jeg ikke for å ta hele regningen. Jeg tar uansett omlag 60% av regningen med mat, underholdning og gave, pluss at det er i mitt eget hjem med full oppvartning av meg. Jeg har hatt problemer med at noen gjester sier de kommer, men trekker seg like før og da er alt stelt i stand (selvfølgelig kan man ikke regne med sykdom). Derfor innførte jeg Vipps med klarsignal fra ei annen ei som er tilstede i det årlige selskapet, så det er mer bindende. De skriver at de kommer. Jeg føler på at jeg maser. Vi skal også ha en rett som noen kan være allergiske mot som jeg spør om uten noe svar i invitasjonen og de har sett meldingen, samme med informasjon om Vipps. Er det okei å ha sende frist for svar på retten og Vippsingen et par dager før å si at hvis du ikke har svart/Vippset innen da så kan jeg ikke gjøre det personlig for deg (ref. gave) og at det blir den retten? Jeg kjenner at jeg orker ikke stresse rundt med å ha for mye mat, og spesielt det firmaet som lager gaver og alt hvis de plutselig sender dagen før. Da velger jeg heller å ha mindre gjester. Noen som har noen tips? Fordi jeg blir faktisk litt oppgitt og irritert over dette
AnonymBruker Skrevet i går, 20:15 #2 Skrevet i går, 20:15 Jeg skjønte ikke helt, hvem er det du har invitert? Folk? Familie eller kollegaer? Du velger å arrangere en fest også er det litt betaling til deg for mat er det det du mener? I det hele tatt skjønte jeg ikke så mye av dette… Anonymkode: 1a452...c48 11 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:15 #3 Skrevet i går, 20:15 Vi snakker voksne folk som får ta ansvaret selv for både mat og om de kommer. Jeg hadde bare sendt en melding at dette er siste frist for å si i fra om mat og dette er siste frist for å vippse. Hadde nok lagt til at det ikke gjøres endringer i etterkant. Anonymkode: 6816b...3db 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:22 #4 Skrevet i går, 20:22 Inviter med påmeldingsfrist og bindende påmelding inkl. betalingskrav. Melder de seg ikke på innen fristen så kommer de ikke. Anonymkode: 8f45b...ecf 3 3
Rødvinsfilosofen Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønte ikke helt, hvem er det du har invitert? Folk? Familie eller kollegaer? Du velger å arrangere en fest også er det litt betaling til deg for mat er det det du mener? I det hele tatt skjønte jeg ikke så mye av dette… Anonymkode: 1a452...c48 Kan være snakk om et lag/enforening/en klubb. 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Bindende påmelding og vipps innen ../.. og så er det lov å purre om ingen svarer/betaler innen fristen. Folk er generelt veldig sløve. Men jeg skjønte ikke helt dette med gave og firma. Er gave nødvendig? Anonymkode: 39fe0...596 4 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Skrevet 23 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (2 minutter siden): Kan være snakk om et lag/enforening/en klubb. Eller en reunion av noe slag siden TS møter disse folka en gang i året eller sjeldnere Anonymkode: 767b3...6f2 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden Ikke forklar så mye. En enkel, tydelig og vennlig påminnelse er nok. Anonymkode: 703f3...f74
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden Jeg skjønte ikke hva slags selskap dette er. Anonymkode: fcb9b...ba5 5 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden Bindende påmelding innen xx.xx og har de ikke vippset innen da så bestiller du ikke mat til dem. Samme med gave og sånt. Etteranmelding kun hvis du får etterbestilt mat. Du kan fint si nei. Og man trenger ikke vite hva slags selskap, reunion eller forening, for å gi råd, prinsippet er det samme. Anonymkode: fa9d0...8a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden Skjønte ingenting av det her 😅 hadde trodd det var julebord med jobb om det ikke var folk som aldri så hverandre. Gave fra et firma til et jubileum? Rundt tall, gjenforengsfest? Skal de vipse for gaven siden den ble nevnt? Anonymkode: 84686...bf9 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 21 timer siden Forfatter #12 Skrevet 21 timer siden Jeg tenker at jeg purer nesten 1 uke før og setter en frist til 3 dager før. Så skriver jeg bare at jeg ikke får ordnet mat, gave og borddekking til vedkommende om de melder seg når det er over fristen. Jeg vil gjøre denne gangen ekstra spesiell og da er det mye som skal stelles i stand
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Skrevet 21 timer siden TheLegendBellaGoth skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at jeg purer nesten 1 uke før og setter en frist til 3 dager før. Så skriver jeg bare at jeg ikke får ordnet mat, gave og borddekking til vedkommende om de melder seg når det er over fristen. Jeg vil gjøre denne gangen ekstra spesiell og da er det mye som skal stelles i stand Hyggelig at du vil stelle i stand, men ikke forklar så mye. Det virker litt rart å nevne borddekking og gave. Anonymkode: 703f3...f74 1
TheLegendBellaGoth Skrevet 21 timer siden Forfatter #14 Skrevet 21 timer siden Kan jeg si plass og ref. Til noe annet når det gjelder det firmaet? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hyggelig at du vil stelle i stand, men ikke forklar så mye. Det virker litt rart å nevne borddekking og gave. Anonymkode: 703f3...f74
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #15 Skrevet 21 timer siden TheLegendBellaGoth skrev (Akkurat nå): Kan jeg si plass og ref. Til noe annet når det gjelder det firmaet? Forstår ikke hva du mener? Plass, ref, firmaet? Anonymkode: 703f3...f74 4
TheLegendBellaGoth Skrevet 21 timer siden Forfatter #16 Skrevet 21 timer siden Plass, altså borddekkingen. Det blir staselig og krever tid. Navnet på firmaet som skal gi oss alle en fin opplevelse
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden "Minner om påmelding til jubileum. Siste frist for påmelding er xx.xx.xx og det er bindende påmelding. Frist for å betale er også xx.xx.xx, Vipps til <tlfnr>" Anonymkode: 3900b...2cc 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden TheLegendBellaGoth skrev (1 minutt siden): Plass, altså borddekkingen. Det blir staselig og krever tid. Navnet på firmaet som skal gi oss alle en fin opplevelse Ikke gjør det så komplisert. "Vi trenger tilbakemelding på om du kommer innen [dato] og [klokkeslett]". Anonymkode: 703f3...f74 1 3
monican94 Skrevet 21 timer siden #19 Skrevet 21 timer siden 3 sikret beløp er jo alt fra 100 til 999... er det et jubileum vil jeg tro de er inneforstått med en kostnad.. men kommer nok ann på pris om folk kommer, mye dill og dall og gaver man ikke har bruk for kan jo dra opp prisen endel ? 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #20 Skrevet 21 timer siden monican94 skrev (1 minutt siden): 3 sikret beløp er jo alt fra 100 til 999... er det et jubileum vil jeg tro de er inneforstått med en kostnad.. men kommer nok ann på pris om folk kommer, mye dill og dall og gaver man ikke har bruk for kan jo dra opp prisen endel ? Står lavt tre sifret. Så tenker 100-300. Anonymkode: a5468...6c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå