Gå til innhold

Forstoppelse -. tips? Duphalac bra?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har forstoppelse pga medisinbruk.

Sliter med å få ut avføringen, blør når jeg først er i gang.

Tidligere prøvd Movicol og det var grusomt, hadde så mye diare at jeg var et kjøttsår.

Prøver nå Duphalac fordi det skal gi en mykere avføring, har dere erfart det? (orker ikke mer diare) 

Og hvor kjapt virker det, tok en dose på 15 ml nå.

Anonymkode: 6c5a6...42f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chiafrø-grøt og drikke masse vann. 

Anonymkode: 13f67...ee8

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes duphalac funker gull, men kan få diare når jeg ikke har tatt det på en stund. Må i perioder ta medisiner som gjør meg forstoppet, og når jeg tar litt duphalac hver dag da, er det helt supert å gå på do. Tar på ettermiddagen da, så jeg slipper romling og doflying på jobb

Anonymkode: 553f5...64f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Chiafrø-grøt og drikke masse vann. 

er det deg igjen 🙄

Anonymkode: ddce5...be9

• Liker 3
Skrevet

man skal alltid gå til legen når man blør og for dere som har lite kunskap søk det opp 

jeg har selv slitt med det og har blitt henvist til sykehuset 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

man skal alltid gå til legen når man blør og for dere som har lite kunskap søk det opp 

jeg har selv slitt med det og har blitt henvist til sykehuset 

Blør ikke slik, men av hemoroider pga jeg presser så mye. Det er ferskt og rødt, ikke mørkerød-gå-til-legen blod.🩸 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg synes duphalac funker gull, men kan få diare når jeg ikke har tatt det på en stund. Må i perioder ta medisiner som gjør meg forstoppet, og når jeg tar litt duphalac hver dag da, er det helt supert å gå på do. Tar på ettermiddagen da, så jeg slipper romling og doflying på jobb

Hvor raskt når du tok det på ettermiddagen, opplevde du at avføringen begynte å komme?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blør ikke slik, men av hemoroider pga jeg presser så mye. Det er ferskt og rødt, ikke mørkerød-gå-til-legen blod.🩸 

ja men når du blør og har vært forstoppet bør man gå til legen, bedre å gå for mye enn for lite 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor raskt når du tok det på ettermiddagen, opplevde du at avføringen begynte å komme?

Hvis jeg ikke har vært på do på 2 dager eller mer, kan det være at det ikke «løsner» før morgenen etter… i periodene jeg tar det daglig, går jeg på do hver kveld, så noen timer….

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ja men når du blør og har vært forstoppet bør man gå til legen, bedre å gå for mye enn for lite 

Friskt blod er ikke farlig, er vel gjerne slik at man kun ser det på papiret. Om doskåla er «full» av blod, blir det selvsagt noe annet

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

er det deg igjen 🙄

Ja. Forstoppelse er jo lett å unngå, da. Fiber + vann + aktiv kropp = problem solved. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

jeg blør pga hemoroider uansett, nei jeg lar meg ikke skremme for å gå til legen for dette. Jeg vet hva det er og det er ikke farlig.

• Liker 2
Skrevet

Prøvd dråper? 

Anonymkode: 6e561...c6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Forstoppelse er jo lett å unngå, da. Fiber + vann + aktiv kropp = problem solved. 

jeg tror nok ts har prøvd det meste, kan være farlig og høre på sånne som deg hele tiden så jeg er utrolig glad for at jeg ikke gjorde det

forstoppelse kan være så utolig mye alt fra blokering, betennelse, kreft 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fornøyd med Dulcosoft plus. Samme virkestoff som Movikol men er lettere å dosere så man finner riktig dose for sin mage. I tillegg smaker den ikke vondt, den smaker svakt søtt og har ikke den bitre/kjemiske smaken som Movikol. 

Anonymkode: 0f19f...cf1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har god effekt av litt potetmel rørt ut i vann ved behov. Potetmel er resistent stivelse som kroppen ikke tar opp, men det er mat for tarmbakteriene i tykktarmen. Om du vil prøve det, så er det lurt å starte forsiktig - en liten teskje om dagen de første dagene. Du kan ta opp til 2ss, men starter du der så kan du få kramper og ubehag i magen - i alle fall fikk jeg det. For meg er det en billig og enkel løsning.

Anonymkode: d9fbc...04a

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er fornøyd med Dulcosoft plus. Samme virkestoff som Movikol men er lettere å dosere så man finner riktig dose for sin mage. I tillegg smaker den ikke vondt, den smaker svakt søtt og har ikke den bitre/kjemiske smaken som Movikol. 

den smakte helt jævelig når jeg prøvde den 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

den smakte helt jævelig når jeg prøvde den 

Doseposene som heter Dulcosoft, eller pulveret som heter Dulcosoft Plus? Det er to forskjellige produkter med ulikt innhold. Doseposene smaker som Movikol Junior, mens Plus smaker litt søtt og ikke bittert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...