Gå til innhold

Finnes det noen som har en oppegående mann som faktisk hjelper til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hjelper ikke til, nei.

Jeg tar min del av arbeidet. Jeg har for eksempel klart mest ansvar for barna alene.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2025 den 20.24):

Enda en tråd som forsøker å stigmatisere  menn sin  udugelighet til hjemmearbeide.  😰 

Nå er det heldigvis snart historie med   tradisjonelle kvinnejobber, og mannsjobber. Når det skal skiftes tak på gerndahuset, og kontoen er tom er det dugnadsånden som blir redningen.  Da tar menn omsorgen for barna, og hjemmearbeide medan  kvinnfolka tar hånd om takskift m.m. 😄  

Anonymkode: b3b2d...013

Heller jobbe ute i frisk luft i 8 timer og ellers bare ligge med beina høyt og sove/kose seg med hobbyer enn å jobbe fullt og deretter gå på ubetalt 8 timers kveldsskift med husarbeid, matlaging, organisering av fritidsaktiviteter, innhandling av bursdagsgaver og sesongbaserte klær som passer, organisering av vennegrupper/dugnader, innkjøp av turmat til turdag, kjøoe ny badebukse til svømmeten da den gamle er altfor liten, planlegge alle julens innkjøp i form av gaver, julemat for en uke og å pynte huset osv. Skjønner godt at menn drømmer seg tilbake til 1950 når menn har 8 timers arbeidsdager mens kvinner har 16 timer. 

Anonymkode: 2fca1...6ad

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.11.2025 den 18.58):

Heisann!

Jeg er i et forhold med en som jeg tror jeg har bestemt meg for å avslutte det med. Om jeg velger å stifte familie med han har jeg en sterk følelse av at det er jeg som kommer til å ende opp med det aller meste når det kommer til barn og husarbeid. Han er av typen som hjelper til om jeg ber om det, men ser ikke selv hva som skal til. Han har et barn 50% av tiden, og jeg legger merke til at han er ganske slapp i mine øyne. Barnet kommer ofte for sent på skolen, rekker ofte ikke å spise frokost fordi kjæresten min er trøtt om morgen og står opp for sent, glemmer å sende med badebag om han skal ha svømming den dagen osv. I tillegg er det null begrensninger på skjermtid og kjæresten blir bare glad om sønnen sitter å gamer eller ser tv i mange timer fordi da får han slappe av…det står alltid tallerkner flere steder, han lager så å si bare Toro og tar en enkel løsning på det aller meste i livet. Jo flere timer han får bruke forran TV´n om dagen, jo bedre.

Så ja, jeg tenker at jeg vil ha en høyere standard og komme meg ut av forholdet før det blir snakk om å flytte i lag. Men så leser jeg så uendelig mye her inne om ubrukelige mannfolk som ikke hjelper til hjemme og som klager om de må «sitte barnevakt» for sine egne barn. Jeg har også en lang liste med venninner med menn som jeg virkelig ikke skjønner at de holder ut med.

Så da lurer jeg på, må man bare senke standarden når det kommer til menn og innse at det finnes så få bra menn at man bare burde ta seg til takke med en som er ok? Noen som faktisk har noen bra menn der ute?

Anonymkode: 34bef...809

Nå har det seg sånn at husarbeid, barnepass og matlaging er en kvinnes jobb! En mann trenger hvile etter en lang dag på jobb

AnonymBruker
Skrevet

Min mann hjelper ikke til, han tar det ansvaret det forventes at han tar. Som er 50%. 

Nå når jeg er gravid vil jeg påstå at han gjør 90% av alt. Og når han er syk (som han er 1 gang hver 5 år) er det jeg som må si at han skal roe ned, at jeg kan ta litt av hans og at han kan slappe av. 

F.eks i dag har han styrt med håndverker, handlet og laget middag mens jeg hentet i bhg. Så ryddet han etter middagen mens jeg skiftet på ungen. Så bare skrudde han på radio, fant han frem Lego og begynte å bygge, ungen følger på og jeg kan lage klart til litt helsekos. Helgekosen er laget og nå er jeg på sofaen og ser på dem leke på gulvet. Elsker livet mitt, dette er ikke en særegen helg eller kveld. Dette er hverdagen, og noe jeg håper mine barn lærer og ser. 

Anonymkode: b5e4a...a06

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jo,det gjør de. Ikke rart menn blir motvillig med slike kjerringer rundt seg. Jeg skjønner de veldig godt! 

Anonymkode: 6a577...143

Hæ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...