Rødvinsfilosofen Skrevet tirsdag kl. 21:27 #41 Skrevet tirsdag kl. 21:27 Er mange menn som er både flinke til å lage mat og vaske. Til og med flinkere enn sine partnere. Opplever det særlig med menn som er veldig strukturerte og med et visst behov for kontroll. Noe jeg synes er trøttsomt er alle disse mennene som over tid «later som» at de verdsetter et likestilt parforhold. Men som etter en stund viser seg å være noen ordentlige latsabber, som helst vil slippe å måtte bidra. Folk flest kan jo lære, og er lett veiledbare. Men det er så og si umulig å fullstendig ende noen. Når forakten for den andre først har sneket seg inn i forholdet da er det vanskelig å snu skuta. ⛵️ 1 4
MizzVic Skrevet tirsdag kl. 21:53 #42 Skrevet tirsdag kl. 21:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnet kommer ofte for sent på skolen, rekker ofte ikke å spise frokost fordi kjæresten min er trøtt om morgen og står opp for sent Anonymkode: 34bef...809 Det der er jo helt sykt. Ungen får ikke MAT, fordi gubben ikke gidder å stå opp?! Det der hadde skjedd EN gang med meg i nærheten. Han hadde fått en bøtte med vann i hodet, beskjed om at barnevernet blir kontakta, og jeg hadde sagt han burde klistre røde flagg over den nye Tinder-profilen sin. For singel hadde han og blitt. Det der er ikke en lat mann TS, det er ett dårlig menneske ingen skulle formert seg med. 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:02 #43 Skrevet tirsdag kl. 22:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe, hva definerer du som klassiske manns oppgaver? Hos hos vokste jeg opp med en mor som la gulv og snekret. Min far hadde to tommeltotter. Sett på Sinnasnekker'n? Hvor mange av kvinnene der som Sinnasnekker'n er overrasket over, fordi de tar det så lett. Selv om flere aldri har tatt i en dag eller snekret med far som mange gutter gjør. Det er kun tanken om at vi ikke kan som har gjort kvinner usikre. Anonymkode: d6a9f...269 To tommeltotter 😆 Det har vel de aller fleste? Uttrykket er ti tommeltotter. Altså at man er litt klumsete og hjelpeløs. Anonymkode: 14551...9ce 2
Trolltunge Skrevet tirsdag kl. 22:12 #44 Skrevet tirsdag kl. 22:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enda en tråd som forsøker å stigmatisere menn sin udugelighet til hjemmearbeide. 😰 Nå er det heldigvis snart historie med tradisjonelle kvinnejobber, og mannsjobber. Når det skal skiftes tak på gerndahuset, og kontoen er tom er det dugnadsånden som blir redningen. Da tar menn omsorgen for barna, og hjemmearbeide medan kvinnfolka tar hånd om takskift m.m. 😄 Anonymkode: b3b2d...013 Åh ja! Krysser fingrene. 😍 Jeg og min mann fordeler det faktisk slik, men hadde vært hyggelig om kvinner var mer velkommen angående slikt på grendehuset også. Enn så lenge er det bare å tre til side for mennene. En helt uerfaren mann vil bli satt direkte i jobb, mens selv en kvinne som meg (mye erfaring etterhvert) ville blitt fotfulgt og kontrollert med skepsis. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:24 #45 Skrevet tirsdag kl. 22:24 Jeg har på en måte "lært" opp mannen til å ta ansvar, bidra hjemme, bidra mer osv. Det tok lang tid, og var på nippet til å gå flere ganger. Nå synes han klarer seg bra. Jeg tar fortsatt mest på hjemmefronten, men han bidrar nå også til andre ting, men som gjør alt lettere for meg. Vi har funnet en god og sunn balanse. Når vi fikk barn sammen så falt det han naturlig det meste som hadde med barnet å gjøre. Men jeg må passe litt på at rutiner blir fulgt. Men trenger ikke å mase eller noe. Jeg hadde aldri fått barn eller flyttet inn med mannen du er sammen med ts. Det er mye enklere og skånsomt å gå nå. Anonymkode: efe0a...3ae
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:26 #46 Skrevet tirsdag kl. 22:26 Rødvinsfilosofen skrev (36 minutter siden): Er mange menn som er både flinke til å lage mat og vaske. Til og med flinkere enn sine partnere. Opplever det særlig med menn som er veldig strukturerte og med et visst behov for kontroll. Noe jeg synes er trøttsomt er alle disse mennene som over tid «later som» at de verdsetter et likestilt parforhold. Men som etter en stund viser seg å være noen ordentlige latsabber, som helst vil slippe å måtte bidra. Folk flest kan jo lære, og er lett veiledbare. Men det er så og si umulig å fullstendig ende noen. Når forakten for den andre først har sneket seg inn i forholdet da er det vanskelig å snu skuta. ⛵️ Mange menn som lever i eit parfohold hvor blir grovt utnyttet av sin partner men er ikkje klar over det selve. Dama forventer at det meste av indretjeneste i hjemmet til orden, og renholdsrutiner skal skje på kvinners premisser. Mange har ein partner som jobber med "møkkete arbeide" medan andre har en jobb hvor de knapt har dritt mellom fingerene, og sitter på hjemmekontor. Under pandemien skulle mange ha hund, og kvinner såvist ikkje noe unntak. Har registerert at også mange kvinner lar avføring bare ligge igjenn når hunden gjør sitt fornøda på gangveger etc., og undres på holdningen deres hjemme. Anonymkode: b3b2d...013 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:30 #47 Skrevet tirsdag kl. 22:30 Jeg var i mange år sammen med en som ikke gjorde en dritt, ikke i hjemmet og ikke av praktiske ting rundt barna. Gikk fra han til slutt. Er nå gift med en mann som er det stikk motsatte, jeg trodde ikke det gikk an. Men sjønner jo st det også er ganske vanlig. Hadde aldri kunne gått tilbake til det å være med en som bare sitter å fiser i sofaen. Anonymkode: 5379f...899 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:34 #48 Skrevet tirsdag kl. 22:34 Absolutt Anonymkode: 55841...fb6
Rødvinsfilosofen Skrevet tirsdag kl. 22:36 #49 Skrevet tirsdag kl. 22:36 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mange menn som lever i eit parfohold hvor blir grovt utnyttet av sin partner men er ikkje klar over det selve. Dama forventer at det meste av indretjeneste i hjemmet til orden, og renholdsrutiner skal skje på kvinners premisser. Mange har ein partner som jobber med "møkkete arbeide" medan andre har en jobb hvor de knapt har dritt mellom fingerene, og sitter på hjemmekontor. Under pandemien skulle mange ha hund, og kvinner såvist ikkje noe unntak. Har registerert at også mange kvinner lar avføring bare ligge igjenn når hunden gjør sitt fornøda på gangveger etc., og undres på holdningen deres hjemme. Anonymkode: b3b2d...013 Øh. Ja, ok 👌 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:52 #50 Skrevet tirsdag kl. 22:52 Trolltunge skrev (16 minutter siden): Åh ja! Krysser fingrene. 😍 Jeg og min mann fordeler det faktisk slik, men hadde vært hyggelig om kvinner var mer velkommen angående slikt på grendehuset også. Enn så lenge er det bare å tre til side for mennene. En helt uerfaren mann vil bli satt direkte i jobb, mens selv en kvinne som meg (mye erfaring etterhvert) ville blitt fotfulgt og kontrollert med skepsis. Deligering av arbeide i forbindelse med dugnader handler vel oftest ikkje om tvangsarbeide, men utfra egeninteresser, kompetanse,tidsintervall. Der å vera selvhjelpt handler oftast oim erfaringer, og ikkje minst evne til å oppfatte, sjå ting som skal gjøres. Lekker krana på servanten, eller oppdager du punktert hjul på veien langt unna veihjelpen, eller lyspæren er gåen er det selvhjelprinsippet som kom til anvendelser. Idag kan politiet vedta kjørenekt om du blir tatt i kontroll med deffekte hovudlys. Reservepærer bør du ha, og evntl. bytte på stedet som vilkår for å kjøre videre. Anonymkode: b3b2d...013 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:55 #51 Skrevet tirsdag kl. 22:55 Min mann "hjelper ikke til", han gjør det som må gjøres i sitt eget (vårt) hjem, på lik linje som meg. Hvis du er sammen med noen som ikke har såpass boevne at han klarer å håndtere gjøremålene i hjemmet, hadde jeg ikke giddet å være i det forholdet om jeg var deg. Anonymkode: 8f543...97c
Brunello Skrevet tirsdag kl. 23:00 #52 Skrevet tirsdag kl. 23:00 Ut fra undersøkelser fremkommer det at menn gjør 45% og kvinner 55% av husarbeidet. Ut fra alle trådene som omhandler menn som ikke gjør noe, er min teori at menn som gjør noe er nødt til å gjøre mer enn kona. Altså at ca 80% av mennene gjør mer enn partneren sin og 20% av kvinner gjør det. Alternativ teori er at de kvinnene som har menn som ikke gjør noe er en liten gruppe som skriker høyt.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:03 #53 Skrevet tirsdag kl. 23:03 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg var i mange år sammen med en som ikke gjorde en dritt, ikke i hjemmet og ikke av praktiske ting rundt barna. Gikk fra han til slutt. Er nå gift med en mann som er det stikk motsatte, jeg trodde ikke det gikk an. Men sjønner jo st det også er ganske vanlig. Hadde aldri kunne gått tilbake til det å være med en som bare sitter å fiser i sofaen. Anonymkode: 5379f...899 Og hvem var det sin feil han ikkje gjorde en dritt hjemme ? Valgte du din partner med bind for øynene, og var rimeleg blåøyd når dere flyttet saman eller skjedde det noe underveis som endret både din og din partners holdning. Du hevder å ha flyttet saman med ein partner som du nå er bedre tilferds med, og har du gjordt funnet kilden til forskjellen mellom din nåverande, og tidligere partner. ? Anonymkode: b3b2d...013
Vibelator Skrevet tirsdag kl. 23:05 #54 Skrevet tirsdag kl. 23:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Svarer på overskriften. Svaret er NEI. Menn er udugelige, og uten kvinner hadde aldri samfunnet fungert. La oss hylle og tilbe kvinnen. 😉 Anonymkode: f4fa0...e0d Hvem henter opp oljen som gjør Norge rikt? Mannen Hvem bygger huset man bor i og veiene vi kjører på? Mannen Hvem bygger strømnett og produserer det meste av maten? Mannen Så du tar feil.Det trengs begge kjønn for å drifte samfunn 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:12 #55 Skrevet tirsdag kl. 23:12 Hvorfor unnlater de fleste kvinner å ha fokus på deligering av oppgaver til barnas deltagelse i hjemmet. ? Er barn-og ungdomer idag skjermet for deltaglese av arbeide i hjemmene , og stiller bare krav til sine foreldre. Flertallet av kvinner som har det greitt i samlivet er nok fraverende på KG, og syting , klaging, og samlivsproblemer er smittsamt. Anonymkode: b3b2d...013
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:17 #56 Skrevet tirsdag kl. 23:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor unnlater de fleste kvinner å ha fokus på deligering av oppgaver til barnas deltagelse i hjemmet. ? Er barn-og ungdomer idag skjermet for deltaglese av arbeide i hjemmene , og stiller bare krav til sine foreldre. Flertallet av kvinner som har det greitt i samlivet er nok fraverende på KG, og syting , klaging, og samlivsproblemer er smittsamt. Anonymkode: b3b2d...013 Hvorfor oppfør så mange menn seg som en tenåringssønn istedenfor for en mann? Klarer ikke kaste bås, eller ta ut av oppvaskmaskinen før de får beskjed om det. Det tar så mye energi å måtte fortelle et vokset menneske hvordan bidra i sitt eget hjem. svaret på spørsmålet ditt er pga barn er i en læringsfase av livet. De får ansvar tilpasset alderen, men du kan ikke legge ansvaret over på barnet vs en voksen. Å gjøre «feil» er en del av barnets utvikling. Anonymkode: 47a34...53b 2
TheLegendBellaGoth Skrevet tirsdag kl. 23:18 #57 Skrevet tirsdag kl. 23:18 Synes min mann er god. Han er flink til å jobbe og tjener godt for å ivareta oss som familie og sikrer at vi har god økonomi. Uten han ville jeg vært ei fattig alenemor. Jeg har mine ting i hjemmet og siden han ikke har tid til hagearbeid har vi gartner til å holde det. Min mann har sine middelmådige sider, men det har jeg også. Sånn som jeg tåler ikke å stresse og han er overvektig
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:20 #58 Skrevet tirsdag kl. 23:20 Hvorfor er det langt mellom solskinshistorien under m.a,. dette forum som kanskje kan vera ein inspirasjonskilde til en mer lykklig parforhold. Det finnes garantert ikkje eit eneste par som opplever konflikter, og uenigheter. Kanskje bør det stå " bare midlertidig saman " på ekteskapsløfte / samboerkontrakten før ein flytter saman. Anonymkode: b3b2d...013
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:23 #59 Skrevet tirsdag kl. 23:23 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Heisann! Jeg er i et forhold med en som jeg tror jeg har bestemt meg for å avslutte det med. Om jeg velger å stifte familie med han har jeg en sterk følelse av at det er jeg som kommer til å ende opp med det aller meste når det kommer til barn og husarbeid. Han er av typen som hjelper til om jeg ber om det, men ser ikke selv hva som skal til. Han har et barn 50% av tiden, og jeg legger merke til at han er ganske slapp i mine øyne. Barnet kommer ofte for sent på skolen, rekker ofte ikke å spise frokost fordi kjæresten min er trøtt om morgen og står opp for sent, glemmer å sende med badebag om han skal ha svømming den dagen osv. I tillegg er det null begrensninger på skjermtid og kjæresten blir bare glad om sønnen sitter å gamer eller ser tv i mange timer fordi da får han slappe av…det står alltid tallerkner flere steder, han lager så å si bare Toro og tar en enkel løsning på det aller meste i livet. Jo flere timer han får bruke forran TV´n om dagen, jo bedre. Så ja, jeg tenker at jeg vil ha en høyere standard og komme meg ut av forholdet før det blir snakk om å flytte i lag. Men så leser jeg så uendelig mye her inne om ubrukelige mannfolk som ikke hjelper til hjemme og som klager om de må «sitte barnevakt» for sine egne barn. Jeg har også en lang liste med venninner med menn som jeg virkelig ikke skjønner at de holder ut med. Så da lurer jeg på, må man bare senke standarden når det kommer til menn og innse at det finnes så få bra menn at man bare burde ta seg til takke med en som er ok? Noen som faktisk har noen bra menn der ute? Anonymkode: 34bef...809 Kom deg vekk så fort som mulig!! Ja det finnes gode menn. KG er på ingen måte representativt, for hvem er det som har behov for å skrive her? Jo, de som har problemer (f.eks med mannen). Min mann gjør minst like mye som meg. Nå har jeg jobbet mye noen dager. Han har tatt alt med ungene, middag, levering, henting, rydding, osv. Og han gjør det med glede. Selv etter jeg kom hjem fortsatte han å rydde (jeg var med også), og spurte etterpå om jeg ville ha massasje. Han bare står på automatisk for at familien skal gå rundt på en god måte. Han gjør det samme om jeg trenger å slappe av eller skal møte venner. Jeg gjør det samme tilbake, men han er enda flinkere. Klager aldri. Og jeg har inntrykk av at de fleste rundt meg også har menn som faktisk er menn/fedre, og ikke guttunger. Anonymkode: fb167...8d0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:23 #60 Skrevet tirsdag kl. 23:23 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du bør absolutt kunne forvente en mann som tar ansvar og klarer å være en voksen ja. Klokt å tenkte over dette før dere stifter familie, i alle fall når han har barn fra før i tillegg. Ja, det finnes nok av menn som bidrar 🙂 Anonymkode: 10d9e...cbf De gjemmer seg godt de mennene. Anonymkode: 9182b...08f 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå