Gå til innhold

Finnes det noen som har en oppegående mann som faktisk hjelper til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er i et forhold med en som jeg tror jeg har bestemt meg for å avslutte det med. Om jeg velger å stifte familie med han har jeg en sterk følelse av at det er jeg som kommer til å ende opp med det aller meste når det kommer til barn og husarbeid. Han er av typen som hjelper til om jeg ber om det, men ser ikke selv hva som skal til. Han har et barn 50% av tiden, og jeg legger merke til at han er ganske slapp i mine øyne. Barnet kommer ofte for sent på skolen, rekker ofte ikke å spise frokost fordi kjæresten min er trøtt om morgen og står opp for sent, glemmer å sende med badebag om han skal ha svømming den dagen osv. I tillegg er det null begrensninger på skjermtid og kjæresten blir bare glad om sønnen sitter å gamer eller ser tv i mange timer fordi da får han slappe av…det står alltid tallerkner flere steder, han lager så å si bare Toro og tar en enkel løsning på det aller meste i livet. Jo flere timer han får bruke forran TV´n om dagen, jo bedre.

Så ja, jeg tenker at jeg vil ha en høyere standard og komme meg ut av forholdet før det blir snakk om å flytte i lag. Men så leser jeg så uendelig mye her inne om ubrukelige mannfolk som ikke hjelper til hjemme og som klager om de må «sitte barnevakt» for sine egne barn. Jeg har også en lang liste med venninner med menn som jeg virkelig ikke skjønner at de holder ut med.

Så da lurer jeg på, må man bare senke standarden når det kommer til menn og innse at det finnes så få bra menn at man bare burde ta seg til takke med en som er ok? Noen som faktisk har noen bra menn der ute?

Anonymkode: 34bef...809

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør absolutt kunne forvente en mann som tar ansvar og klarer å være en voksen ja. Klokt å tenkte over dette før dere stifter familie, i alle fall når han har barn fra før i tillegg. 

Ja, det finnes nok av menn som bidrar 🙂 

Anonymkode: 10d9e...cbf

• Liker 17
  • Nyttig 11
Skrevet

Svarer på overskriften. 

Svaret er NEI. Menn er udugelige, og uten kvinner hadde aldri samfunnet fungert. 

La oss hylle og tilbe kvinnen. 😉

Anonymkode: f4fa0...e0d

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De fleste bidrar tror jeg, du har nok vært uheldig med han du har nå. Jeg tror dessverre noen damer går i kontroll-fella, slik at mannen gir opp å bidra. Det høres ikke ut som han du har er en å satse på videre. 

Jeg har for øvrig en mann som bidrar. Noen ganger må jeg minne han på det, men han gjør virkelig så godt han kan ❤️ Dessuten har han ADHD, så han er litt unnskyldt for å surre iblant 🥰

Anonymkode: 10d9e...cbf

Skrevet

Min mann hjelper da virkelig ikke til hjemme, på samme måte som at han aldri har vært barnevakt for barna våre. 

Det er bare ting en gjør, man "hjelper ikke" kona...

• Liker 20
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Heisann!

Jeg er i et forhold med en som jeg tror jeg har bestemt meg for å avslutte det med. Om jeg velger å stifte familie med han har jeg en sterk følelse av at det er jeg som kommer til å ende opp med det aller meste når det kommer til barn og husarbeid. Han er av typen som hjelper til om jeg ber om det, men ser ikke selv hva som skal til. Han har et barn 50% av tiden, og jeg legger merke til at han er ganske slapp i mine øyne. Barnet kommer ofte for sent på skolen, rekker ofte ikke å spise frokost fordi kjæresten min er trøtt om morgen og står opp for sent, glemmer å sende med badebag om han skal ha svømming den dagen osv. I tillegg er det null begrensninger på skjermtid og kjæresten blir bare glad om sønnen sitter å gamer eller ser tv i mange timer fordi da får han slappe av…det står alltid tallerkner flere steder, han lager så å si bare Toro og tar en enkel løsning på det aller meste i livet. Jo flere timer han får bruke forran TV´n om dagen, jo bedre.

Så ja, jeg tenker at jeg vil ha en høyere standard og komme meg ut av forholdet før det blir snakk om å flytte i lag. Men så leser jeg så uendelig mye her inne om ubrukelige mannfolk som ikke hjelper til hjemme og som klager om de må «sitte barnevakt» for sine egne barn. Jeg har også en lang liste med venninner med menn som jeg virkelig ikke skjønner at de holder ut med.

Så da lurer jeg på, må man bare senke standarden når det kommer til menn og innse at det finnes så få bra menn at man bare burde ta seg til takke med en som er ok? Noen som faktisk har noen bra menn der ute?

Anonymkode: 34bef...809

Stikk av gårde du, den slappfisken der er ikke noe å samle på 

Anonymkode: 1beb6...f59

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Mannen min tar sin del av ansvaret. Han «hjelper ikke til». Det finnes sånne menn, og  veldig bra du er bevist hva du ønsker før du får barn. 

Anonymkode: 84909...f4f

• Liker 13
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg kjenner jeg har litt aversjon mot uttrykket "hjelper til", all tid en mann ikke hjelper til hjemme. 

Men! Jeg skjønner jo hva du mener… 

Min mann bidrar. Han hjelper meg når jeg ber om hjelp. Han tar insj på noe, så tar jeg insj på noe annet. Jeg er over middels organisert og trives godt med administrasjon, prosjektledelse etc! Jeg er altså prosjektleder, og samboeren min er gjerne utfører. Og jeg håndtlanger.

Jeg har aktivt lett etter en sånn mann. Jeg fant han, og jobber hardt for å beholde han! Vi er et godt team, noe som gjør Familien AS et veldrevet maskineri! Jeg er både daglig leder og styreleder, men samboeren er vaktmesteren ;) Vi er like viktige i dette maskineriet. 

Ikke alle er idioter! Men det hjelper jo å vite hva man skal se etter..

Anonymkode: 2e550...244

• Liker 5
Skrevet

Ingen av oss hjelper til. Ansvaret ligger hos oss begge, og ettersom vi ser sånn på det er det en selvfølge at begge bidrar.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Du definerer problemet selv; du ønsker at han skal _hjelpe til_. Med dette indikerer du at dette egentlig er ditt ansvar, men at han skal hjelpe deg. Da er det et valg han kan ta om å være snill og hjelpe deg eller ikke, for det er jo ikke hans ansvar. 

ønsker du at han skal ta del i oppdragelse, husarbeid etc., så ikke kall det «å hjelpe til». Fortell ham at dette er like mye hans ansvar, som ditt.

kvinner må tenke litt på hvordan de formidler budskapet og hvordan menn oppfatter det. 

Anonymkode: ec92d...0d2

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er singel da, men jeg kan bekrefte at det faktisk finnes sånne menn for jeg har en sånn til pappa. Han og mamma har hele tiden gjort hver sin del av det som skal gjøres hjemme, og når mamma var borte så var det uansett mat på bordet, rent i huset og alle kom seg på trening og skole i tide og med matpakke og rent tøy. 

Du må nok lete lengre for å finne en sånn, men jeg tror det er verdt det! Bra at du innser allerede hvordan kjæresten din er, for det er svært usannsynlig at han forandrer seg. 

Anonymkode: 00bad...b1a

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, min mann klarer alt det som hører til med småbarnslivet. Han tar de også med ut slik at jeg får pauser, står opp med de kl. 05:00 dersom jeg har trøstet om natten, lager hjemmelagd brød til matpakker osv. Han kler ikke barna like «pent» som jeg gjør, men det betyr jo ikke noe for barnas del.

Anonymkode: ee889...a24

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Min mann gjør sin del og fungerer godt, så de finnes der ute. Hadde ikke orka noe mindre.

Anonymkode: aaec4...dc1

• Liker 4
Skrevet

Han har jo ikke omsorgsevner?

Hadde droppet ham og levert bekymringsmelding til BV med oppfordring til foreldrekurs. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Min mann hjelper ikke til, han tar sin del. 
Uten at jeg må be han om det. 

Anonymkode: 11fb7...cdc

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har en kjæreste jeg ikke har barn med og ikke bor sammen med. Han har egne barn med en annen.

Men han kan hente barnet mitt hvis jeg trenger det, han fikser i huset mitt, han lager mat til oss, osv. Han hjelper til alt han han, selv om vi hverken bor sammen eller har felles barn.

Anonymkode: c538d...dfb

Skrevet

Kom deg unna han før du er fanget i forholdet med barn! Han kommer aldri til å bli bedre, og du kommer til å angre bittert hvis du blir. Snakker av erfaring! Nå har jeg en mann som bidrar like mye som meg; så de finnes så absolutt. 

Anonymkode: 1a87e...d84

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

De finnes nok, men de er opptatt.

Min mann er en mellomtimg vil jeg si. Ikke helt på jordet, men ikke perfekt heller. Han veldig god på det han gjør, men gjør det sjelden. Han er nøye og effektiv når han støvsuger, men synes ikke det er nødvendig å gjøre det så ofte. Han er veldig dedikert mtp barnas fritidsaktiviteter, men kanskje ikke så oppmerksom på alle småtingene som flekker på klær, valg av sko og kjemme håret til barna.

Anonymkode: 9a58e...ac2

Skrevet

Jeg blir - som flere her- så oppgitt av uttrykket "hjelper til" 😔

Du fortjener mye bedre, Ts 💚

Anonymkode: f2a25...f9b

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Skjønner veldig godt hvorfor han ble skilt i utgangspunktet. Kom deg vekk TS. 

Anonymkode: 2fca1...6ad

• Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...