Soft mann Skrevet 10 timer siden #41 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (Akkurat nå): Da må du planlegge skatten bedre og styre forbruket ditt der avgiftene er lavere, men det er din prioritering. Storsamfunnet hilser og sier takk, forresten. Hva kjøper du som ikke er avgifter på🤔
K.B. Skrevet 10 timer siden #42 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (17 minutter siden): For å gjenta spørsmålet: Hvem skal betale for dette? Vil du ha høyere skatt eller mindre forsvar og politi? ALLE betaler for dette. Hvorfor spør du ikke om dette når det kommer til f.eks folk som knekker benet? Det er rett og slett en idiotisk argumentasjon og spesielt å fremme det som en enten eller problemstilling. 4
Soft mann Skrevet 10 timer siden #43 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (2 minutter siden): Da må du planlegge skatten bedre og styre forbruket ditt der avgiftene er lavere, men det er din prioritering. Storsamfunnet hilser og sier takk, forresten. Hvordan planlegge skatt. Det er det svært mange som vil vite tenker eg
enkefru Skrevet 10 timer siden #44 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor mye dekket helfo da? Trodde man kun skal betale egenandel? Anonymkode: 953fe...f9a Jeg betaler egenandel hos periodontitt-tannlegen på 11-1200,- når jeg ikke har frikort (vanlig kontroll) 2
Snok1 Skrevet 10 timer siden #45 Skrevet 10 timer siden Soft mann skrev (4 minutter siden): Hva kjøper du som ikke er avgifter på🤔 Hva er poenget ditt? Les svaret mitt over. Rettledningen er der.
Snok1 Skrevet 10 timer siden #46 Skrevet 10 timer siden K.B. skrev (5 minutter siden): ALLE betaler for dette. Hvorfor spør du ikke om dette når det kommer til f.eks folk som knekker benet? Det er rett og slett en idiotisk argumentasjon og spesielt å fremme det som en enten eller problemstilling. Da er nok ikke alle interessert i å betale for andres råtne tenner. Slik er demokratiet. Finn en måte å leve med det på, eller stem Rødt. Rødt har alltid mer penger.
tirben Skrevet 10 timer siden #47 Skrevet 10 timer siden Har også periodonitt, og derfor går jeg til tannlege 1 gang årlig, og til tannpleier 2 ganger i året. Helfo dekker 40% av utgiftene, og jeg bruker kanskje ca 3000 kr årlig på tannstell. Har derfor klart å holde sykdommen under kontroll, og periodonitten har ikke utviklet seg videre. Har man tannlegeskrekk eller tannproblemer, er tipset å gå ofte til tannpleier og tannlege. Da tar man det før det blir så dyrt. 2 3
Soft mann Skrevet 10 timer siden #48 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (3 minutter siden): Hva er poenget ditt? Les svaret mitt over. Rettledningen er der. Ikke alle kan kjøre til sverige og handle. så var de styre skatten??????
Snok1 Skrevet 10 timer siden #49 Skrevet 10 timer siden Soft mann skrev (6 minutter siden): Hvordan planlegge skatt. Det er det svært mange som vil vite tenker eg Redusér skattbar inntekt. Øk skattefrie inntekter. Øk fradrag. Snakk med en regnskapsfører for råd som er spesifikke for din situasjon. 1
Soft mann Skrevet 10 timer siden #50 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (Akkurat nå): Redusér skattbar inntekt. Øk skattefrie inntekter. Øk fradrag. Snakk med en regnskapsfører for råd som er spesifikke for din situasjon. Ikke mulig for en ærlig lønnsmottaker. Det tenker eg du og vet
Snok1 Skrevet 10 timer siden #51 Skrevet 10 timer siden Soft mann skrev (Akkurat nå): Ikke mulig for en ærlig lønnsmottaker. Det tenker eg du og vet Jeg er en vanlig lønnsmottaker og bruker alle skattegrepene over. Det er enkelt.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #52 Skrevet 10 timer siden tirben skrev (6 minutter siden): Har også periodonitt, og derfor går jeg til tannlege 1 gang årlig, og til tannpleier 2 ganger i året. Helfo dekker 40% av utgiftene, og jeg bruker kanskje ca 3000 kr årlig på tannstell. Har derfor klart å holde sykdommen under kontroll, og periodonitten har ikke utviklet seg videre. Har man tannlegeskrekk eller tannproblemer, er tipset å gå ofte til tannpleier og tannlege. Da tar man det før det blir så dyrt. Dekker Helfo 40% hos alle? Anonymkode: 953fe...f9a
Soft mann Skrevet 10 timer siden #53 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (1 minutt siden): Jeg er en vanlig lønnsmottaker og bruker alle skattegrepene over. Det er enkelt. Det er ingen skattegrep i Norge, uten en har masse penger og kan investere
Soft mann Skrevet 10 timer siden #54 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dekker Helfo 40% hos alle? Anonymkode: 953fe...f9a Nei ofte mellom 20-30%
Snok1 Skrevet 10 timer siden #55 Skrevet 10 timer siden Soft mann skrev (Akkurat nå): Det er ingen skattegrep i Norge, uten en har masse penger og kan investere De aller fleste i Norge investerer i egen bolig. Og svært, svært mange investerer på siden. Fond, aksjer, egen virksomhet, bitcoin, gull, veteranbiler……. Bolig er for de flestennøkkelinvesteringen, men enkelte nekter å se muligheter.
tirben Skrevet 10 timer siden #56 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dekker Helfo 40% hos alle? Anonymkode: 953fe...f9a Det vet jeg faktisk ikke. Men gjør det for meg i hvertfall.
K.B. Skrevet 10 timer siden #57 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (11 minutter siden): Da er nok ikke alle interessert i å betale for andres råtne tenner. Slik er demokratiet. Finn en måte å leve med det på, eller stem Rødt. Rødt har alltid mer penger. Ikke alle er interessert i å betale for andres: "liste med tusenvis av sykdommer og skader" Hvis du ikke ser at dette er et helt tilfeldig sted der man har valgt å ikke videreføre ideen om et offentlig helsesystem som generelt sett gir ALLE et løft, så skjønner du ikke mye.. Du får flytte til Trumpistan.. 1
Myrmica Skrevet 10 timer siden #58 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (59 minutter siden): Hvem skal betale for dette? Hvor mye mer ønsker du å betale i skatt for dette? Hvor mye mindre forsvar og politi er du villig til å akseptere? Jeg synes vi kan øke den årlige egenandelen en god del, og så kan vi få tannlegetjenester inn som en del av andre offentlige helsetjenester. Og så kan vi godt kutte statsstøtte til religion og livssynssamfunn, og bruke de pengene på helse i stedet. 2
Snok1 Skrevet 10 timer siden #59 Skrevet 10 timer siden K.B. skrev (1 minutt siden): Ikke alle er interessert i å betale for andres: "liste med tusenvis av sykdommer og skader" Jo. Les forslaget til statsbudsjett. Ingen endring her, selv rett etter valget. Dette er demokrati. Vi får det vi stemmer på.
Soft mann Skrevet 10 timer siden #60 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (Akkurat nå): De aller fleste i Norge investerer i egen bolig. Og svært, svært mange investerer på siden. Fond, aksjer, egen virksomhet, bitcoin, gull, veteranbiler……. Bolig er for de flestennøkkelinvesteringen, men enkelte nekter å se muligheter. Avkastning er nå 38 % på. Så de er like dyrt kanskje dyrere en inntektsskatt fra lønn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå