Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Myrmica skrev (1 minutt siden):

Jeg synes vi kan øke den årlige egenandelen en god del, og så kan vi få tannlegetjenester inn som en del av andre offentlige helsetjenester.

Og så kan vi godt kutte statsstøtte til religion og livssynssamfunn, og bruke de pengene på helse i stedet. 

Endelig et konkret forslag. Takk! Jeg liker delen med bredere dekning og høyere egenandel. Bre tenkt!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Derfor jeg ikke har vært hos tannlegen på mange år. Det er dumt, jeg vet..... Men økonomien min klarer ikke det + at jeg har veldig tannlegeskrekk 😔

Om jeg skulle dratt, så er jeg avhengig av at man tar hensyn til min tannlegeskrekk. Og jeg vil helst ha med meg en jeg er trygg på.

Jeg fikk gratis «tannlegepsykolog» etter tannlegen henviste meg. Da fikk jeg behandling dekker som del av opplegget.

Anonymkode: 849a4...d64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (11 minutter siden):

Nei ofte mellom 20-30% 

Hvorfor er det ulikt?

Anonymkode: 953fe...f9a

Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Avkastning er nå 38 % på. Så de er like dyrt kanskje dyrere en inntektsskatt fra lønn

Dette gir ikke mening.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det ulikt?

For de private tannlegene eller annet privat tar den prisen de ønsker selv, men staten har sin faste sats

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Renset… med ultralyd og noe greier.

Men gikk fra lommer på 4-5mm og 8 på den verste til under 2 og 3 på alle. Har klart å holde det i sjakk siden. 

Anonymkode: 0b9c3...471

Hvordan foregår den behandlingen? Er det smertefullt?

Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Dette gir ikke mening.

Nei men slik ble det nye skattereglene i år. Men en kan fortsatt investere i coin., der er de 22% fortsatt.

så et fond i dag med 10% ish avkastning er en dårlig invisteri g hvis du heller har et lån å betale ned

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er villig til å gi noen hundre milliarder mindre til ukraina. 

Anonymkode: 92e11...7fb

Du er klar over at krigen gjør Russland opptatt der borte? At Ukraina tar "en for laget"?

Anonymkode: c2f75...ae9

• Hjerte 1
Skrevet
Snok1 skrev (35 minutter siden):

Jo. Les forslaget til statsbudsjett. Ingen endring her, selv rett etter valget. Dette er demokrati. Vi får det vi stemmer på.

Hva har det med saken å gjøre? Politikk er i konstant endring og partier som er for at tannhelse skal være en del av resten av helsevesenet. Akkurat nå er det Rødt, SV og Sp som er for gratis tannhelse, mens AP og MDG er for en løsning som gradvis inkluderer større og større grupper. Til og med Høyre og Venstre er for en bedre modell i dag, så ditt syn er definitivt et mindretall.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har universitet med tannlegeutdanning i nærheten kan du ta kontakt med de for rimeligere undersøkelser og behandling. 

Anonymkode: 2b2f4...563

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Derfor jeg går årlig til tannpleier/ tannlege for en sjekk. Da kommer ikke de store utgiftene.

Anonymkode: 5a8ba...2fd

Samme her. Går hver 6 mnd.

Jeg betaler mellom 200-800 kr hos tannpleier (avhengig av hva som gjøres). Jeg er heldig som får dekt mye av Helfo.

Anonymkode: 20f03...bdf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Derfor jeg går årlig til tannpleier/ tannlege for en sjekk. Da kommer ikke de store utgiftene.

Anonymkode: 5a8ba...2fd

Jeg går til sjekk hver 3 mnd, har stort sett hull hver gang. Tennene mine har vært dårlige i flere år pga munntørrhet fra medisiner og syksommer. Jeg gjør alt. Pusser tenner to ganger om dagen med spesial tannkrem anbefalt fra tannlegen, må bruke Munnskyllvann med fluor hver dag + ta fluor tabletter. Fortsatt dukker det opp jevnlig hull i tannkjøttgropa under tannkjøttet stort sett på tenner. Mange tenner har blitt trekt gjennom årene (har 16 igjen), det har vært flere rotfyllinger, fyllinger osv. Mye av tennene mine nå er kroner eller bruer.   Ingenting av tannpleie ser ut til å fungere. Så jeg har som regel femsifret beløp å betale til tannlegen hvert år..

De store utgiftene kan oppstå selv om man går til tannlegen hvert år, halvårm hvert kvartal. Noen har dårlige tenner, andre får nesten aldri hull.

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 timer siden):

Hvordan planlegge skatt. Det er det svært mange som vil vite tenker eg

Planlegge skatt? Hvis du skatter 80% så går jeg ut i fra at du tjener en hel del - og at du da VET hvor mye du skal skatte av hva, eller går til en regnskapsfører. Hallo

Anonymkode: 8c52f...b20

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TOO kan mulig være noe for deg da.

Anonymkode: fe317...f90

Med jævla lang ventetid tid. Ventet i 2 år nå på hjelp derfra. Fikk beskjed om ca 2 til 3 år vente tid før en fikk hjelp

Anonymkode: 49d7a...8ba

Skrevet
K.B. skrev (1 time siden):

Hva har det med saken å gjøre? Politikk er i konstant endring og partier som er for at tannhelse skal være en del av resten av helsevesenet. Akkurat nå er det Rødt, SV og Sp som er for gratis tannhelse, mens AP og MDG er for en løsning som gradvis inkluderer større og større grupper. Til og med Høyre og Venstre er for en bedre modell i dag, så ditt syn er definitivt et mindretall.

Vent og se på statsbudsjettet. Ingen store reformer er varslet. 

Skrevet (endret)
Soft mann skrev (1 time siden):

Nei men slik ble det nye skattereglene i år. Men en kan fortsatt investere i coin., der er de 22% fortsatt.

så et fond i dag med 10% ish avkastning er en dårlig invisteri g hvis du heller har et lån å betale ned

Du står fritt til å velge egne investeringer. Dette var ett av tisen eksempler. Lykke til.

Endret av Snok1
Skrevet
Snok1 skrev (Akkurat nå):

Du står fritt til å velge egne investeringer. Lykke til.

Husk at investeringer er bare for de rike.

så kan man spørre hvem er rik? Det enkle svar er de som hsr råd til å investere. 

de som må bruke alt på livsopphold har ikke de rikes mulighet.

det er akkurat dette som gjør forskjellen mellom rik og fattig som en logaritmisk skala .

selvsagt mange rike som kaster bort penger på ferier og kafeer, i stede for og investere . Så de er i en klasse som kan velge.

hvor mye hadde du i avkastning som nå er 38%skatt på🤔

AnonymBruker
Skrevet

Vi prioriterar tannlege og går til tannpleiar kvar 6 mnd.Her velger vi tannlege før frisør. Ja, det er dyrt, men tannlege treng vi. 

Anonymkode: 03b23...eb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (44 minutter siden):

Jeg går til sjekk hver 3 mnd, har stort sett hull hver gang. Tennene mine har vært dårlige i flere år pga munntørrhet fra medisiner og syksommer. Jeg gjør alt. Pusser tenner to ganger om dagen med spesial tannkrem anbefalt fra tannlegen, må bruke Munnskyllvann med fluor hver dag + ta fluor tabletter. Fortsatt dukker det opp jevnlig hull i tannkjøttgropa under tannkjøttet stort sett på tenner. Mange tenner har blitt trekt gjennom årene (har 16 igjen), det har vært flere rotfyllinger, fyllinger osv. Mye av tennene mine nå er kroner eller bruer.   Ingenting av tannpleie ser ut til å fungere. Så jeg har som regel femsifret beløp å betale til tannlegen hvert år..

De store utgiftene kan oppstå selv om man går til tannlegen hvert år, halvårm hvert kvartal. Noen har dårlige tenner, andre får nesten aldri hull.

Men d-vitamin kan hjelpe

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (47 minutter siden):

Men munntørrhet og div sjukdommar gir rett til lavare sats hos tanlegen gjennom helfo.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...