Snok1 Skrevet 13 timer siden #21 Skrevet 13 timer siden K.B. skrev (9 minutter siden): Akkurat som vi betaler helseutgifter over skatteseddelen eller, så betales dette på samme måte. Det er da rimelig åpenbart. Dårlig tannhelse påvirker også resten av helsen din, så å si at tennene er en egen del, du kan like så godt argumentere for at hjertet eller bena er en egen del og burde ikke dekkes.. Tannlegene har en egen interesse i å holde det slik. Tannleger i privat praksis har ofte godt over en million i året, mener du virkelig det er nødvendig? Tannlege er alt for dyrt og mens vi jobber med å få det inn som en del av helsetilbudet, så skulle det vært stønadsordninger som gjør at folk får tatt vare på helsa si på en forsvarlig måte. For å gjenta spørsmålet: Hvem skal betale for dette? Vil du ha høyere skatt eller mindre forsvar og politi? 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #22 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så mye? Hva gjorde de da? Jeg må ha 4 behandlinger. Anonymkode: 953fe...f9a Renset… med ultralyd og noe greier. Men gikk fra lommer på 4-5mm og 8 på den verste til under 2 og 3 på alle. Har klart å holde det i sjakk siden. Anonymkode: 0b9c3...471 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #23 Skrevet 13 timer siden Snok1 skrev (Akkurat nå): For å gjenta spørsmålet: Hvem skal betale for dette? Vil du ha høyere skatt eller mindre forsvar og politi? Artig at det finnes bare de få alternativene. Anonymkode: fe317...f90 5 1
Snok1 Skrevet 13 timer siden #24 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Oljefondet øker. Bare å maxe den. Anonymkode: fe317...f90 Oljefondet øker fordi vi har strammet inn på handlingsregelen. Nå må vi stramme inn ytterligere, hvis ikke blir renta enda høyere og alle nordmenn blir i realiteten trygda.
GrønnNellik68 Skrevet 13 timer siden #25 Skrevet 13 timer siden Mardina skrev (30 minutter siden): Derfor jeg ikke har vært hos tannlegen på mange år. Det er dumt, jeg vet..... Men økonomien min klarer ikke det + at jeg har veldig tannlegeskrekk 😔 Om jeg skulle dratt, så er jeg avhengig av at man tar hensyn til min tannlegeskrekk. Og jeg vil helst ha med meg en jeg er trygg på. De jeg går til er eksperter på tannlegeskrekk og har spesial utdanning innenfor feltet. Men nå har jeg ikke spesielt skrekk da men vet de er kjent for å være flinke på det da. Men ja dyrt er det.. siste to åra har jeg sluppet billig unna med null høl da. 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #26 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syn det er bra tannbehandling ikke er dekket av det offentlig, folk må kunne ta ansvar for noe selv. De fleste med elendige tenner har det fordi de har rævva hygiene, og det skal ikke være samfunnets ansvar. Anonymkode: 9a01a...7b8 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her inne. Jeg er sunn, slank, trent og frisk og tar selvfølgelig vare på tennene mine på samme måte som resten av kroppen. Likevel har jeg dårlige tenner og har brukt tusenvis av kroner på å fikse dem. Eneste gang jeg har vært på sykehus er da jeg fødte barna mine. Og bruker helsevesenet kun ved gynekologisk undersøkelse hvert femte år. Synes det er blodig urettferdig at mine plager ikke blir dekket, mens folk med elendig helse pga dårlig livsstil har klippekort i helsevesenet. jeg har dessuten dårlig syn i tillegg, så bruker mange tusen i året på å se ordentlig. Anonymkode: 27425...ca2 7 1
Snok1 Skrevet 13 timer siden #27 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Artig at det finnes bare de få alternativene. Anonymkode: fe317...f90 Hvem mener du skal betale? Hvorfor er det så vanskelig å svare på ett spørsmål. Jeg forsøker å hjelpe deg med et par alternativer. Føl deg fri til å komme med egne løsninger som dekkt inn kostnaden. Ikke lat som om penger er gratis. 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #28 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Renset… med ultralyd og noe greier. Men gikk fra lommer på 4-5mm og 8 på den verste til under 2 og 3 på alle. Har klart å holde det i sjakk siden. Anonymkode: 0b9c3...471 Hvor mye dekket helfo da? Trodde man kun skal betale egenandel? Anonymkode: 953fe...f9a
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #29 Skrevet 13 timer siden Snok1 skrev (1 minutt siden): Oljefondet øker fordi vi har strammet inn på handlingsregelen. Nå må vi stramme inn ytterligere, hvis ikke blir renta enda høyere og alle nordmenn blir i realiteten trygda. Slett ikke. Vi ser hvor lett det var å finne penger til Ukraina. Milliarder på milliarder som aldri var på tale for 5 år siden, og alt går like fint. Men dette er avsporing. Jeg svarer ikke mer på dette. Anonymkode: fe317...f90 2
Snok1 Skrevet 13 timer siden #30 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slett ikke. Vi ser hvor lett det var å finne penger til Ukraina. Milliarder på milliarder som aldri var på tale for 5 år siden, og alt går like fint. Men dette er avsporing. Jeg svarer ikke mer på dette. Anonymkode: fe317...f90 Du har ingen konstruktive svar. Mottatt.
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #31 Skrevet 13 timer siden Mardina skrev (35 minutter siden): Derfor jeg ikke har vært hos tannlegen på mange år. Det er dumt, jeg vet..... Men økonomien min klarer ikke det + at jeg har veldig tannlegeskrekk 😔 Om jeg skulle dratt, så er jeg avhengig av at man tar hensyn til min tannlegeskrekk. Og jeg vil helst ha med meg en jeg er trygg på. Bor du i nærheten av Bergen? Anonymkode: af269...5ed
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #32 Skrevet 13 timer siden Danmark har vel gratis tannlege .. om det ikke har endret seg. Men de betaler 50% i skatt..hva velger du? Anonymkode: 32e26...cff 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #33 Skrevet 13 timer siden Snok1 skrev (30 minutter siden): Hvem skal betale for dette? Hvor mye mer ønsker du å betale i skatt for dette? Hvor mye mindre forsvar og politi er du villig til å akseptere? Jeg er villig til å gi noen hundre milliarder mindre til ukraina. Anonymkode: 92e11...7fb 1
Soft mann Skrevet 13 timer siden #34 Skrevet 13 timer siden Snok1 skrev (30 minutter siden): Hvem skal betale for dette? Hvor mye mer ønsker du å betale i skatt for dette? Hvor mye mindre forsvar og politi er du villig til å akseptere? Eg betaler ca 80% av lønn i avgifter og skatt, så i Norge burde det var tannlegen som kom hjem til deg gratis. så bare eg baetaler inn ca 700000kr til staten i skatt og avgifter, Men eg har Fa…… ikke råd til tannlegen
Soft mann Skrevet 13 timer siden #35 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er villig til å gi noen hundre milliarder mindre til ukraina. Anonymkode: 92e11...7fb Slik at krigen kommer her i stede😳 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #36 Skrevet 13 timer siden Derfor jeg går årlig til tannpleier/ tannlege for en sjekk. Da kommer ikke de store utgiftene. Anonymkode: 5a8ba...2fd 3 2
Snok1 Skrevet 13 timer siden #37 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er villig til å gi noen hundre milliarder mindre til ukraina. Anonymkode: 92e11...7fb Da må du velge et nytt storting, og i neste omgang må di sette av tusen milliarder mer til Forsvaret. Deg om det.
Snok1 Skrevet 13 timer siden #38 Skrevet 13 timer siden Soft mann skrev (3 minutter siden): Eg betaler ca 80% av lønn i avgifter og skatt, så i Norge burde det var tannlegen som kom hjem til deg gratis. så bare eg baetaler inn ca 700000kr til staten i skatt og avgifter, Men eg har Fa…… ikke råd til tannlegen Da må du planlegge skatten bedre og styre forbruket ditt der avgiftene er lavere, men det er din prioritering. Storsamfunnet hilser og sier takk, forresten.
Soft mann Skrevet 13 timer siden #39 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Periodontitt går vel på egenandel hos Helfo og frikort etter hvert. Anonymkode: 61bee...3b5 Som vanlig når det gjelder alt statlig så har de en annen sats for å dekke tannlege. ex staten mener en tannlege koster 1000kr timen, så de dekker det det du må betale er ca 3000kr som tannlegen tar, men du får dekket 1000kr da. state opperer ofte med to summer, den eg må betale, og hva de betaler
Mardina Skrevet 13 timer siden #40 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er lang ventetid men verdt det om du får det. Det sparte meg for 134.000. Anonymkode: fe317...f90 Jeg får bare undersøke og se hva som skjer. Takk for tipset 😊 GrønnNellik68 skrev (9 minutter siden): De jeg går til er eksperter på tannlegeskrekk og har spesial utdanning innenfor feltet. Men nå har jeg ikke spesielt skrekk da men vet de er kjent for å være flinke på det da. Men ja dyrt er det.. siste to åra har jeg sluppet billig unna med null høl da. Kjæresten min går til en tannlege som er god på folk med tannlegeskrekk. Så det blir nok til at jeg hører der og at han blir med meg. Jeg har også vært heldig med at jeg har hatt så mye vondt i tennene gjennom årene. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor du i nærheten av Bergen? Anonymkode: af269...5ed Nei. Blir nok til at jeg enten undersøker i Oslo eller der jeg bor. Jeg er helt avhengig av at tannlegeskrekken min blir tatt hensyn til. Ellers er det ingen som får nærme seg munnen min. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå