AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Var til en Spesialist Periodonti i går for første undersøkelse. Det kostet 5300 kr. Helfo dekker 1200 kr. Og behandling er ikke startet ennå. Lurer på hvor mye det koster 🙉 Anonymkode: 953fe...f9a 1 2
Mardina Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Derfor jeg ikke har vært hos tannlegen på mange år. Det er dumt, jeg vet..... Men økonomien min klarer ikke det + at jeg har veldig tannlegeskrekk 😔 Om jeg skulle dratt, så er jeg avhengig av at man tar hensyn til min tannlegeskrekk. Og jeg vil helst ha med meg en jeg er trygg på. 2 1
K.B. Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Det er en av de tydeligste skillene mellom fattig og rik. Tannlege burde vært en del av helsevesenet som en helhet for lenge siden. At vi fortsatt har denne dobbeltstandarden er vanvittig. 18 5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Mardina skrev (Akkurat nå): Derfor jeg ikke har vært hos tannlegen på mange år. Det er dumt, jeg vet..... Men økonomien min klarer ikke det + at jeg har veldig tannlegeskrekk 😔 Om jeg skulle dratt, så er jeg avhengig av at man tar hensyn til min tannlegeskrekk. Og jeg vil helst ha med meg en jeg er trygg på. Samme her. Dette er ett skikkelig innhugg i økonomien. Men jeg måtte til tannlegen for ett par måneder siden pga skikkelige smerter. Hun sa at tannen må rotfylles og det koster over 8000 kr. Jeg hadde ikke råd, så hun trakk den. Det koster 2000 kr. Men så skremte hun meg med at jeg har en tannkjøttsykdom og at det er fare for løse tenner. Derfor dro jeg til Spesialist Periodonti. Trodde faktisk at helfo dekket mer. Tannhelse er ikke for alle Anonymkode: 953fe...f9a 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Mardina skrev (5 minutter siden): Derfor jeg ikke har vært hos tannlegen på mange år. Det er dumt, jeg vet..... Men økonomien min klarer ikke det + at jeg har veldig tannlegeskrekk 😔 Om jeg skulle dratt, så er jeg avhengig av at man tar hensyn til min tannlegeskrekk. Og jeg vil helst ha med meg en jeg er trygg på. TOO kan mulig være noe for deg da. Anonymkode: fe317...f90 1
Snok1 Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden K.B. skrev (1 minutt siden): Det er en av de tydeligste skillene mellom fattig og rik. Tannlege burde vært en del av helsevesenet som en helhet for lenge siden. At vi fortsatt har denne dobbeltstandarden er vanvittig. Hvem skal betale for dette? Hvor mye mer ønsker du å betale i skatt for dette? Hvor mye mindre forsvar og politi er du villig til å akseptere? 6 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (Akkurat nå): Hvem skal betale for dette? Hvor mye mer ønsker du å betale i skatt for dette? Hvor mye mindre forsvar og politi er du villig til å akseptere? Bsre å maxe handlingsregelen. Anonymkode: fe317...f90
Snok1 Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bsre å maxe handlingsregelen. Anonymkode: fe317...f90 Handlingsregelen må strammes inn. Les perspektivmeldingen. 1
Mardina Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TOO kan mulig være noe for deg da. Anonymkode: fe317...f90 Takk, det skal jeg undersøke nærmere 😊
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Kostet 18k for meg. Over 2 behandlinger. Anonymkode: 0b9c3...471 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Mardina skrev (5 minutter siden): Takk, det skal jeg undersøke nærmere 😊 Er lang ventetid men verdt det om du får det. Det sparte meg for 134.000. Anonymkode: fe317...f90
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (7 minutter siden): Handlingsregelen må strammes inn. Les perspektivmeldingen. Oljefondet øker. Bare å maxe den. Anonymkode: fe317...f90 2
K.B. Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden Snok1 skrev (7 minutter siden): Hvem skal betale for dette? Hvor mye mer ønsker du å betale i skatt for dette? Hvor mye mindre forsvar og politi er du villig til å akseptere? Akkurat som vi betaler helseutgifter over skatteseddelen eller, så betales dette på samme måte. Det er da rimelig åpenbart. Dårlig tannhelse påvirker også resten av helsen din, så å si at tennene er en egen del, du kan like så godt argumentere for at hjertet eller bena er en egen del og burde ikke dekkes.. Tannlegene har en egen interesse i å holde det slik. Tannleger i privat praksis har ofte godt over en million i året, mener du virkelig det er nødvendig? Tannlege er alt for dyrt og mens vi jobber med å få det inn som en del av helsetilbudet, så skulle det vært stønadsordninger som gjør at folk får tatt vare på helsa si på en forsvarlig måte. 9 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden Jeg syn det er bra tannbehandling ikke er dekket av det offentlig, folk må kunne ta ansvar for noe selv. De fleste med elendige tenner har det fordi de har rævva hygiene, og det skal ikke være samfunnets ansvar. Anonymkode: 9a01a...7b8 4 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kostet 18k for meg. Over 2 behandlinger. Anonymkode: 0b9c3...471 Så mye? Hva gjorde de da? Jeg må ha 4 behandlinger. Anonymkode: 953fe...f9a
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden Periodontitt går vel på egenandel hos Helfo og frikort etter hvert. Anonymkode: 61bee...3b5 2
K.B. Skrevet 10 timer siden #17 Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syn det er bra tannbehandling ikke er dekket av det offentlig, folk må kunne ta ansvar for noe selv. De fleste med elendige tenner har det fordi de har rævva hygiene, og det skal ikke være samfunnets ansvar. Anonymkode: 9a01a...7b8 Det er for det meste genetikk som hva som helst annet, igjen bruk gjerne samme argumentet om slag, hjertesykdom osv. Folk må bare skjerpe seg og skaffe seg bedre gener.. Argumentet ditt er så dumt at jeg er genuint bekymret over at du mest sannsynlig vis har stemmerett.. Endret 10 timer siden av K.B. 10 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Periodontitt går vel på egenandel hos Helfo og frikort etter hvert. Anonymkode: 61bee...3b5 Og hva er grensen for frikort? 100 000 kr? Skulle ikke forundre meg om det var så høyt Anonymkode: 953fe...f9a
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva er grensen for frikort? 100 000 kr? Skulle ikke forundre meg om det var så høyt Anonymkode: 953fe...f9a Frikort er frikort. Anonymkode: fe317...f90 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Skrevet 10 timer siden Må jeg søke hos helfo selv? Anonymkode: 953fe...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå