Supernaut Skrevet tirsdag kl. 15:51 #1 Skrevet tirsdag kl. 15:51 Norge blir lagt i bakken av EU-toll, og hva gjør den norske regjeringen? Absolutt ingenting. Først får EU det for seg å straffe norsk industri, så forventer de at vi skal garantere for et gigantlån til Ukraina. Neste steg blir vel at EFTA erklærer Norgespris-strømstøtten ulovlig fordi den strider mot EØS-avtalen. Det samme mønsteret hver gang: EU dytter, Norge bøyer nakken. Politikerne våre er så veike at de knapt tør blunke i Brussel-retning uten å spørre om lov. Koster tollen norsk industri 1–2 milliarder i året? Trekk det rett fra EØS-kontingenten. Man betaler ikke for tilgang til et indre marked som i praksis stenger døra. Dette bildet sier vel alt. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/0VwwAE/ekspert-etter-eu-toll-norge-maa-kjempe 1 3
Tror og ser det Skrevet tirsdag kl. 16:07 #2 Skrevet tirsdag kl. 16:07 Norge har selv 280 til 475 prosent toll på ost, melk og kjøttvarer som EU har klaget på mange ganger. Toll på ferrolegeringer er antagelig bare et svar på den norske tollen. Regjeringen kan kun gjøre en sak og det er å fjerne all norsk toll og forlange det samme av EU. 1
fotosyntesen Skrevet tirsdag kl. 16:07 #3 Skrevet tirsdag kl. 16:07 Jeg tror vi skal inn i EU uansett. Som jeg skrev i en annen tråd, når EU-hateren Audun Lysbakken har fått seg jobb i Brüssel tror jeg han vet noe vi ikke vet. 4
Stina234 Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Dette er nok atter et spill fra Støre, Stoltenberg og co for å få forhandlingskort for medlemskap i EU. 4 2
K.B. Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Stina234 skrev (4 minutter siden): Dette er nok atter et spill fra Støre, Stoltenberg og co for å få forhandlingskort for medlemskap i EU. Ja, det er et planlagt sjakktrekk! Lol, hvor tar du dette fra?
Stina234 Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden K.B. skrev (45 minutter siden): Ja, det er et planlagt sjakktrekk! Lol, hvor tar du dette fra? Ganske logisk egentlig. De kunne valgt en mye hardere linje, Norge har mange forhandlingkort på hånden men de velger ikke å bruke dem. Se til Island for eksmpel, de reagerte mye hardere med mye mindre forhandlingskort. 4 1
K.B. Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Stina234 skrev (54 minutter siden): Ganske logisk egentlig. De kunne valgt en mye hardere linje, Norge har mange forhandlingkort på hånden men de velger ikke å bruke dem. Se til Island for eksmpel, de reagerte mye hardere med mye mindre forhandlingskort. Du svarte ikke på spørsmålet mitt.. Jeg er i og for seg enig med deg at det ser ut som majoriteten i AP nå er for EU medlemskap, men at det er et spill for å få dette til politisk, hva slags dekning har du for det? For meg ser det ut til at andre industriland har jobbet for å utestenge Norge, inspirert av Trumps tariff galskap..
Stina234 Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden K.B. skrev (2 timer siden): Du svarte ikke på spørsmålet mitt.. Jeg er i og for seg enig med deg at det ser ut som majoriteten i AP nå er for EU medlemskap, men at det er et spill for å få dette til politisk, hva slags dekning har du for det? For meg ser det ut til at andre industriland har jobbet for å utestenge Norge, inspirert av Trumps tariff galskap.. Joda det er mye rett i det, særlig øst-europeiske land kjører en hard linje for å beskytte sitt indre marked. Forløperen til tollen er utenfor AP og co sin kontroll. Hvordan politikerne kjører det norsk standpunktet deriomot er velresidert av AP. Det er ingen tilfeldighet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå