AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #121 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Da er du veldig naiv. Barn får med seg ofte mer enn voksne ubevisst... Likevel kan det komme som et sjokk, for de tror det er normalen, og at det er slik det skal være... Koblingen mellom det bevisste og ubevisste kognitivt. Det kan faktisk gi utslag og komme til uttrykk i andre situasjoner. Det har jeg opplevd mange ganger. Det gjelder å være oppmerksom og våken. Barn er sensitive. Anonymkode: 138fa...192 Ikke umulig. Vi har en busy hverdag med treninger/kamper/cuper og lekser/prøver, gode middager med latter og kos. At mor er mye på teateret er det bare minsten som reagerer på per nå, eldstemann er ok med det. Og at jeg holder masken i relasjonen til mor, og hun er "fornøyd" med status quo . Så tror jeg ikke at det så mye å få med seg. For all del, kanskje jeg er naiv. Men jeg prøver bare å gjøre det beste ut av situasjonen Anonymkode: c082c...82c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #122 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke umulig. Vi har en busy hverdag med treninger/kamper/cuper og lekser/prøver, gode middager med latter og kos. At mor er mye på teateret er det bare minsten som reagerer på per nå, eldstemann er ok med det. Og at jeg holder masken i relasjonen til mor, og hun er "fornøyd" med status quo . Så tror jeg ikke at det så mye å få med seg. For all del, kanskje jeg er naiv. Men jeg prøver bare å gjøre det beste ut av situasjonen Anonymkode: c082c...82c Selvfølgelig gjør du det. Det er ikke det det går på. Følelseslivet er komplisert. Rasjonelt sett så kan de på en måte tenke at alt er bra og som det skal være. Emosjonelt sett så kan de merke det, og det er ofte her det kan gi utslag... Endringer, avstand, distanse osv... Mange foreldre overkompenserer ubevisst på bakgrunn av dette. Barna tror på noe som er normalen, når realiteten er en helt annen...Rasjonelt sett. Anonymkode: 138fa...192
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #123 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har lest og må si at jeg har tenkt alt det du sier her. 1) gikk du glipp av biten hvor hun sier at hun ikke elsker meg lengre? Eller skal jeg bare godta det. 2) Dette er helt sant, men livet må jo gå rundt. Per nå henger jeg i en tynn tråd, mens hun er ute å lever sitt paralelle liv. 3) det har jeg også tenkt på, at det er mange faktorer i bilde, men handling taler jo mer enn ord her eller? 4) Jeg har vært meget forståelsesfull og behjelpelig i alt jeg kan. At jeg er selvsentrert , kanskje. Men hvor lenge ville du ha vært i limbo og leve i en uvisshet om at partneren kan gå? Anonymkode: c082c...82c Men du er jo utelukkende opptatt av dine egne behov, slik jeg ser det. Hun trenger armslag og litt frihet, til å finne mening i livet sitt akkurat nå. Du trenger at hun elsker deg. Jeg forstår deg, men du kan aldri tvinge frem slike følelser. Om du elsker henne og virkelig vil ha forholdet må du sette dine behov på vent akkurat nå. Anonymkode: 32361...278 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #124 Skrevet 2 timer siden https://www.babyverden.no/parforholdet/far-samlivet-a-vare/ Her er det mange gode tips og inspirasjon for et godt samliv som vil komme hele familien til gode. Vil oppfordre alle til å lese denne. Anonymkode: 138fa...192
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #125 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Tenker på dette hverdag, jeg liker å tro at barna ikke ser det med voksen øyne. Vi er kjærlig og gode med hverandre med barna tilstede, jeg tipper det hadde vært ett sjokk for de om det hadde røket til. Anonymkode: c082c...82c Slutt med de anglesismene, skriv norsk. Vanskelig å ta deg seriøst, tipper du har kopiert dette fra et amerikansk forum. Kan du ikke si hvilken amatørteatergruppe i Norge som har 8 forestillinger i året? "det hadde røket til" du liksom. Anonymkode: 6a786...657 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #126 Skrevet 2 timer siden Selvfølgelig merker de at mor er mer vekke. Men de sier ingenting. Barn er ekstra sårbare, derfor oss voksne må beskytte deres interesser. Anonymkode: 222f5...eab 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #127 Skrevet 1 time siden Er du egentlig interessert i å tilbringe tid med henne? Jeg synes det høres ut som at du også prioriterer alt annet enn å jobbe for å forbedre samlivet. Du velger heller å sitte og se på at tenåringer driver med hobbyen sin, enn å tilbringe tid med din egen kone. Eller er du bare veldig kjedelig og har et veldig lavt behov for å være sosial? Anonymkode: f8cef...72b 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #128 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Selvfølgelig merker de at mor er mer vekke. Men de sier ingenting. Barn er ekstra sårbare, derfor oss voksne må beskytte deres interesser. Anonymkode: 222f5...eab For ikke å snakke om ekstremt lojale... Anonymkode: 138fa...192
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #129 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Slutt med de anglesismene, skriv norsk. Vanskelig å ta deg seriøst, tipper du har kopiert dette fra et amerikansk forum. Kan du ikke si hvilken amatørteatergruppe i Norge som har 8 forestillinger i året? "det hadde røket til" du liksom. Anonymkode: 6a786...657 Aner ikke hva du prater om, jeg har dyslexi om det hjelper. Jeg doxxer ikke teateret. Det er mellomstort teater i en storby Anonymkode: c082c...82c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #130 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (På 18.11.2025 den 11.58): Vi går i parterapi, men det er bare svar som "jeg vet ikke" eller "jeg er ikke der enda" Jeg prøver så godt jeg kan å være den beste mannen hun kan få, men det ser ut som ingenting er godt nok. Anonymkode: c082c...82c Jeg ville ha byttet parteapeut. Om vedkommende ikke får henne til å komme med mer enn sånne setninger så har dere rett og slett en terapeut som ikke passer for dere. Har vært 2 runder i terapi selv, og de gir seg ikke før de kommer mer inn til kjernen av problemene, eller finner hva som kan løse opp i ting. Anonymkode: bef99...0a6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #131 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er du egentlig interessert i å tilbringe tid med henne? Jeg synes det høres ut som at du også prioriterer alt annet enn å jobbe for å forbedre samlivet. Du velger heller å sitte og se på at tenåringer driver med hobbyen sin, enn å tilbringe tid med din egen kone. Eller er du bare veldig kjedelig og har et veldig lavt behov for å være sosial? Anonymkode: f8cef...72b Absolutt er jeg interessert i det, at jeg setter min barn høyt, betyr ikke at jeg ikke setter min kone høyere. Det er vel omvendt, at hun velger å prioritere andre og annet enn meg. Jeg har ikke veldig behov for å være sosial, men jeg elsker å tilbringe tid med familien og partneren min. Anonymkode: c082c...82c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #132 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville ha byttet parteapeut. Om vedkommende ikke får henne til å komme med mer enn sånne setninger så har dere rett og slett en terapeut som ikke passer for dere. Har vært 2 runder i terapi selv, og de gir seg ikke før de kommer mer inn til kjernen av problemene, eller finner hva som kan løse opp i ting. Anonymkode: bef99...0a6 Ja, hun fryser til. Og vil bare ikke si noe. Vi har holdt egne timer med han for å finne ut hva som er issuet for oss begge, da hadde hun fokusert med på tapet av moren enn det evenutelle tapet av ekteskapet. Anonymkode: c082c...82c
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #133 Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Aner ikke hva du prater om, jeg har dyslexi om det hjelper. Jeg doxxer ikke teateret. Det er mellomstort teater i en storby Anonymkode: c082c...82c Så en naturlig setning for deg å si er : jeg har hatt en realisasjon om at hun har gitt opp på meg og at forholdet vårt holder på å ryke til. Ok. Anonymkode: 6a786...657 1
Goodtimes Skrevet 42 minutter siden #134 Skrevet 42 minutter siden Jeg skal svare deg ut fra introen til denne tråden. Å være i et langvarig forhold kan på sikt sørge for at man tar ting litt forgitt. Man lever i familiebobla og er bare sammen og sørger for at hverdagen bare går sin gang. Når du har fått beskjeden ''jeg elsker deg ikke lenger'', så tror jeg det er vanskelig å komme seg på hesten i forhold til den kjærlige delen av forholdet. Dere funker nok fint som en familie, men that's it. Ut fra det jeg leser. I mitt tilfelle så hadde jeg trivdes godt om vi bare bodde under samme tak og at det var det. Jeg liker nærheten til dama mi og kunne ikke forestilt meg et liv uten. Da sørger jeg for at vi alltid har det lille ekstra som bevarer spenningen i forholdet og at hun føler seg sett. På denne måten tror og håper jeg at forholdet vil vare og at det alltid vil være en liten gnist mellom oss. Angående parterapi: Egen erfaring er at dette ikke funket overhodet med eks og det ble bare et pengesluk som man ikke fikk noe tilbake for. Det satt en tredje person der og fortalte ting som vi allerede visste...
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #135 Skrevet 22 minutter siden I denne situasjonen er kona ikke interessert i det lille ekstra.. TS, hva vil du oppnå med denne tråden? Du sier at du lever i et dødt forhold med et fint familieliv. Det er ingen andre enn deg som kan fikse denne situasjonen. Parterapeuter kan noen ggr ødelegge. Du må snakke med konen din, ingen andre kan gjøre det for deg. Og hvis det er slik at hun ikke elsker deg så må du svelge så lenge du vil bo med henne. Lær å lev et liv uten varme og intimitet. Eller kn du godta at hun må klare seg selv alene. Hun er voksen med foreldreansvar. Anonymkode: 222f5...eab
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #136 Skrevet 15 minutter siden Om det er noe grunner å holde sammen i dette ekteskapet er vel barna. Er mor på teaterøving så ofte så må barnevernet inn eller må du ha ekstra samvær med de, mens mor har helger. Anonymkode: 222f5...eab
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #137 Skrevet 15 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I denne situasjonen er kona ikke interessert i det lille ekstra.. TS, hva vil du oppnå med denne tråden? Du sier at du lever i et dødt forhold med et fint familieliv. Det er ingen andre enn deg som kan fikse denne situasjonen. Parterapeuter kan noen ggr ødelegge. Du må snakke med konen din, ingen andre kan gjøre det for deg. Og hvis det er slik at hun ikke elsker deg så må du svelge så lenge du vil bo med henne. Lær å lev et liv uten varme og intimitet. Eller kn du godta at hun må klare seg selv alene. Hun er voksen med foreldreansvar. Anonymkode: 222f5...eab Var egentlig for å få ting ut av brystet og kanskje høre om lignende erfaringer. Og ja, du kommer med gode poeng. Anonymkode: c082c...82c
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden #138 Skrevet 3 minutter siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var egentlig for å få ting ut av brystet og kanskje høre om lignende erfaringer. Og ja, du kommer med gode poeng. Anonymkode: c082c...82c Jeg kjenner flere menn som holder ut i slike forhold. De sover på hver sine rom og de reiser hver for seg. Mannen er den som fikser det praktiske hjemme, middager osv, damen er holder på med sitt. De har ikke sex. Ingen intimitet. De tar ikke opp ting fordi de er redde for smellet. Fine familier der ungene merker også...ingenting. Høyutdannet folk. Alt er fasade, fordi det er viktigst at det ser bra ut på utsiden. Anonymkode: 222f5...eab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå