Gå til innhold

Jeg tror min partner har gitt opp på meg

Fremhevede innlegg

Skrevet
MizzVic skrev (16 timer siden):

Pusle hjemme og å gå til psykolog, mens man er dott etter kona. Det er turn off. Dessverre.

Denne personen snakker ikke for alle damer ts. Det er det motsatte for meg. 

Psykolog=du tar deg selv og din psykiske helse på alvor. 

Du pusler hjemme=stor turn on.

Du er huslig og du følger opp barna=drømmemannen.

Vi damer er nok så forskjellige.

Men jeg hadde foretrukket mann og barn foran så mange sysler. Ihvertfall så lenge jeg likte mannen. Var mannen opptatt eller ikke så opptatt av meg, eller jeg ikke likte han lenger så hadde jeg søkt ut i verden.

Anonymkode: d37b6...a7e

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg forstår vinkelen, men det er jo smålig.
Du sier dere som kvinner, reagerer dere på slikt?

Jeg som kvinne hadde gått i fra deg hvis du gjorde den du siterer her foreslår.👇

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ikke kom hjem etter jobb og ikke svar når hun ringer. Du får si at du er opptatt. 

Mye rare råd å få her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Denne personen snakker ikke for alle damer ts. Det er det motsatte for meg. 

Psykolog=du tar deg selv og din psykiske helse på alvor. 

Du pusler hjemme=stor turn on.

Du er huslig og du følger opp barna=drømmemannen.

Vi damer er nok så forskjellige.

Men jeg hadde foretrukket mann og barn foran så mange sysler. Ihvertfall så lenge jeg likte mannen. Var mannen opptatt eller ikke så opptatt av meg, eller jeg ikke likte han lenger så hadde jeg søkt ut i verden.

Men det er ikke det TS kone vil ha. Det sier hun jo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Denne kvinnen elsker deg ikke, men orker ikke å forandre på familiesituasjon pga barn og økonomi. Uten deg hadde hun ikke klart å ha disse hobbyene. Hun bruker deg og du er snill og håper på noe mer. Når ungene blir store, er hun fri. Få litt selvrespekt og begynn å ta vare på deg selv.

Anonymkode: 222f5...eab

Dessverre tror jeg dette er en realitet. Det er egoistisk og behandle partneren sin sånn som ts blir behandlet. Han er iferd med å miste seg selv.

Anonymkode: cf9aa...6a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Perfume skrev (På 19.11.2025 den 8.23):

Som kvinne kan jeg bare si hva jeg tror, siden jeg ikke er i hennes hode. 

Men ut fra hva du sier hun har sagt, ville jeg antatt hun er ferdig med deg. Jeg tror ikke hun klarer være mer tydelig, selv om hun burde det. Hun ønsker kanskje ikke såre deg. 

Jeg sier det fordi jeg selv kunne sagt noe sånt dersom jeg var ferdig. Man skulle jo da ønske man ikke var det. Kanskje blir det også mer " virkelig" når man sier det høyt. Det er utenfor komfortsonen, det er ikke lenger trygt. 

Hun sier hun ikke elsker deg mer. Det stemmer nok. Men kanskje hun ikke helt vet grunnen selv?  

Men en ting tror jeg :

Hvis man er med noen man ikke elsker.. Det går mot brudd.. ( fordi man ønsker det men ikke klarer å ta steget), og mannen blir passiv, masete, klengete eller bare går rundt og er lei seg... Så hjelper det ingenting. Det skader mer. Men om en mann tenker da på seg selv mer, gjør sine ting, viser at man aksepterer å ikke bli elsket osv, og ikke bare er så tilgjengelig... Da er det lettere å se mannen i et bedre lys. Vet ikke om det er psykologisk, men det blir litt sånn " du vil ha det du ikke kan få" hvis mannen plutselig setter seg selv høyest. Det er mye mer tiltrekkende! 

Andre råd har jeg dessverre ikke.. Siden man bare har din side. Vi vet ikke hvorfor hennes kjærlighet har rent ut i sanden... Det kan jo skje av seg selv.. Det kan skje etter å ha selv følt seg usynlig osv osv. Tusen grunner.. 

Jeg ser at mange gir de samme rådene om å slutte å være så tilgjengelig. Men han havnet faktisk i dette trøbbelet med å være utilgjengelig for konen. Hun prøvde å snakke med han og han ble defensiv og stengte ned. Og han var utilregnelig for henne. Han ga henne ikke blomster eller oppmerksomhet på noen måte. Han behandlet henne som en romkamerat og ikke som en kone han elsket og ønsket å beholde.

Synes han skal bare fortsette med det han holder på med og se hva som skjer. I verste fall har han ihvertfall jobbet masse med seg selv og vet hva han skal gjøre og ikke gjør til neste dame. 

Altså han gjør alt nå som han ikke gjorde da hun fremdeles elsker han. Jeg hadde også mistet følelsene hvis han var som han har forklart her. Jeg synes ikke det er rart at det skjedde.

Idealmannen er jo faktisk mannen til Bollestad som gir blomster til konen sin hver fredag, til og med i nedstengte corona. Man løper TIL en sånn mann, ikke fra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ser at mange gir de samme rådene om å slutte å være så tilgjengelig. Men han havnet faktisk i dette trøbbelet med å være utilgjengelig for konen. Hun prøvde å snakke med han og han ble defensiv og stengte ned. Og han var utilregnelig for henne. Han ga henne ikke blomster eller oppmerksomhet på noen måte. Han behandlet henne som en romkamerat og ikke som en kone han elsket og ønsket å beholde.

Synes han skal bare fortsette med det han holder på med og se hva som skjer. I verste fall har han ihvertfall jobbet masse med seg selv og vet hva han skal gjøre og ikke gjør til neste dame. 

Altså han gjør alt nå som han ikke gjorde da hun fremdeles elsker han. Jeg hadde også mistet følelsene hvis han var som han har forklart her. Jeg synes ikke det er rart at det skjedde.

Idealmannen er jo faktisk mannen til Bollestad som gir blomster til konen sin hver fredag, til og med i nedstengte corona. Man løper TIL en sånn mann, ikke fra.

Utilgjengelig skulle det stå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han ga henne ikke blomster eller oppmerksomhet på noen måte. Han behandlet henne som en romkamerat og ikke som en kone han elsket og ønsket å beholde.

Hei!
Ikke helt korrekt - men ja.

Gjorde alltid kjæreste tingene, men ikke like stor frekvens og med like stor etusiasme som idag.
Jeg har alltid hatt stor respekt og kjærlighet for min partner, men ikke vært flink å vise det og si det.

Det er vel dette jeg retter opp, og viser med intensjon at det er henne jeg vil ha.

Jeg tar fullt ansvar for min del i dette, og jeg håper hun også gjør det samme.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er nok den veien jeg vil ta, for da kan jeg stå inne for de verdiene jeg har.
Jeg vil ikke spille spill med en person jeg har vært med i 18 år, og har kjent i over 20 år.

Utifra de bøkene jeg har lest, handler det mye om å bryte mønsteret vi har havnet i. Den lille oppmerksomheten og det lille ekstra.

Hun har nok sitt og jobbe med, men det kan ikke jeg gjøre noe med. Det er hennes ansvar å ta tak i.

Takk for ditt skråblikk, det settes pris på.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg tenker vel litt det samme. 

Jeg føler at jeg kjenner TS og kona. Det er mulig jeg bare lager en virkelighet her fra det jeg selv kjenner. Men en mann som er ganske så følelsemessig utilgjengelig, og der han følger opp guttene sine fotballtreninger. Ingen jenter. Jeg tror mor har følt seg veldig ensom og overkjørt i mange år. Og det har dødd litt mellom dem. De bare har barn sammen, og han kjører sitt manne-løp, og hun gjør sine greier. 

Men nå så jeg at de skulle til Italia. Det var en bursdagsgave til henne. Og jeg vet han hater "syden" og alle slike ting. Han vil heller på fotballturer. Men da hun sa det, så strålte hun og mannen smilte fornøyd. Så noe har skjedd. Det er en bevegelse der de drar mot hverandre. Det var fint å se. 

Du har nok gjort alt det du "skulle" for å være en god far TS, men hun har nok følt seg ensom, og hun deler sorgen over moren heller enn å snakke om ekteskapet. Hun er i en slags fase, og jeg tror du gjorde noe veldig dumt med å ikke være der for henne ordentlig når moren døde.

Det er jo fint at hun trives med teatergruppa. Har du støttet henne i å dra å se på, gjort noe for henne der? Har du og ungene spurt henne om hvordan det går? Hva hun har gjort? Bedt henne ut på date for å se et bra teaterstykke? 

Anonymkode: 583d2...d16

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er i en slags fase, og jeg tror du gjorde noe veldig dumt med å ikke være der for henne ordentlig når moren døde.

Takk for din feedback.
Det er vanskelig det med sorg, jeg var der hver dag for henne. Spurte henne hver dag, om det var noe mer hun trengte fra meg.

Jeg tok hånd om alt, slik at hun kunne følge opp sin mor.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo fint at hun trives med teatergruppa. Har du støttet henne i å dra å se på, gjort noe for henne der?

Absolutt, hvert å sett stykker. En av barna har vært med i oppsetninger.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du og ungene spurt henne om hvordan det går?

Ja, det gjør vi. Vi støtter henne vi, men hun er impulsiv. 

Tar gjerne valg(Takker ja til nye ting, uten å sjekke om det passer)
Fordi hun er så glad for at hun kan være med.

Det er hennes lidenskap. Men det er det ingen tvil om.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bedt henne ut på date for å se et bra teaterstykke? 

Hun drar ofte med de på teateret, om det er noe lokalt som de vil støtte.

Jeg har vært i London tidligere med henne på show. Så alt er ikke så svart.

Det er vel bare vendingen det har tatt, personlig har det godt utrolig inn på meg at hun sier at hun ikke elsker meg lengre.

Det strider internt med hva jeg anser som kjærlighet, jeg trodde jeg var elsker for den jeg er. Ikke for hva jeg gjør. Vi har vært sammen lenge, og ting har jo godt veldig bra egentlig. Men det har jo selvfølgelig kommet opp ting som måtte taes tak i.
Det er derfor at jeg er litt shellshocket på hvordan de siste 10-12 månedene har utartet seg.

AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (På 19.11.2025 den 16.40):

Men det er ikke det TS kone vil ha. Det sier hun jo.

Har ikke fått med meg at hun sagt det om han. Men at hun vil ut og gjøre ting selv som hun nå gjør.

Hvis ikke hun vil ha en mann sånn som han er, så må hun jo slippe han fri så han kan finne en som er fornøyd med han som han er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har ikke fått med meg at hun sagt det om han. Men at hun vil ut og gjøre ting selv som hun nå gjør.

Hvis ikke hun vil ha en mann sånn som han er, så må hun jo slippe han fri så han kan finne en som er fornøyd med han som han er. 

Hun har vel ikke sagt det, men den personen med innlegget har tolket det slik.

Hun har vel sagt som nevnt tidligere, det har jo jeg gjort. (mot det bedre) får jeg håpe.

Det kan jo hende at hun ikke ville ha noen av versjonene.

Det eneste jeg kan stå innefor er jo at jeg gjør en innsats og hun joiner den visjonen fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...