Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei ,sønnen min på 17 mnd går fortsatt ikke enda utenom når han støtter seg til for eks bordet .Han var prematur og lav fødselsvekt .Gått til fysio siden han var 2,5 mnd og hun er ikke bekymret .Han er eneste som ikke går av barna på avdelingen sin i barnehagen og jeg bekymrer meg veldig . Noen som har noen erfaring? Mvh mamma 42

Anonymkode: 798cd...671

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke være bekymret. 

Anonymkode: 9ad13...18f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min niese er 3 mnd for tidlig født, og hun begynte å gå som 23mnd gammel. Vi var bekymret også, men det var ikke de i  helsefagpersonellet.  Så tror det skal gå helt fint! Men de premature kan være veldig sent ut ute ❣️

AnonymBruker
Skrevet

Min, ikke-premature, gutt gikk da han var nesten 19 mnd, og da trengte han noe å reise seg etter, klarte ikke reise seg midt på gulvet. Er i dag 15 år og helt upåfallende motorisk. Om fysio ikke er bekymret ville jeg stresset helt ned. 

Anonymkode: a2923...79b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei ,sønnen min på 17 mnd går fortsatt ikke enda utenom når han støtter seg til for eks bordet .Han var prematur og lav fødselsvekt .Gått til fysio siden han var 2,5 mnd og hun er ikke bekymret .Han er eneste som ikke går av barna på avdelingen sin i barnehagen og jeg bekymrer meg veldig . Noen som har noen erfaring? Mvh mamma 42

Anonymkode: 798cd...671

Lytt til helsepersonellet. 

Anonymkode: 912e0...105

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis fysioterapeuten ikke er bekymret så trenger ikke du å være det heller, men jeg forstår hvordan du føler det.

Min eldste var prematur, og selv om hun begynte å åle tidlig så satte hun seg ikke opp og krabbet som andre. Hun bare ålte rundt på magen, selv om hun kunne reise seg og gå med støtte rundt bord og møbler. Fikk beskjed om at det bare skjedde en dag, og det gjorde det. Krabbefasen vår var kort, for derfra gikk hun til å gå på knærne, men hun ble 15-16 måneder før hun faktisk gikk.

Vi gikk på to babysvømmingskurs, og der ble vi kjent med en annen mamma og sønnen hennes. Våre barn var like gamle. Husker hun var bekymret fordi han ikke ålte da min begynte å krabbe, han krabbet litt da hun gikk..Det var milevis av forskjell, og jeg følte jo min hadde vært sen, men hun fikk også beskjed om at det kom til å komme. Det var ingenting galt.

I dag er de fire år, og helt jevne. Godt språk, god motorikk, og ingenting å sette fingeren på.

Det er veldig vanskelig å ikke bekymre seg, men jeg ville stolt på fysio😊

Anonymkode: 4baf5...336

AnonymBruker
Skrevet

Barn er så forskjellige når det kommer til utvikling. Noen er premature, noen er forsiktige, noen er bedagelige. Det er sikkert et punkt hvor man bør bli bekymret, men du er ikke der enda. Datteren min var helt normalt utviklet, født på termin, hun gikk ikke før ved 16 mnd. Yngste gikk da hun var 10,5 mnd. 

Anonymkode: 467fe...a82

AnonymBruker
Skrevet

Min terminfødte gutt begynte å gå da han var 18 mnd. Helt normalt. 

Anonymkode: 879fc...70a

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Min terminfødte gutt begynte å gå da han var 18 mnd. Helt normalt. 

Anonymkode: 879fc...70a

Samme. Han har vært langt fremme på noen områder, og bak på andre. Helt vanlig.

Anonymkode: f4f30...ddd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...