AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:21 #1 Skrevet tirsdag kl. 08:21 Lyst å kalle sønnen min det samme som søstra mi sin gutt. Alltid likt det navnet. Blir selvfølgelig mellomnavn da siden de ikke kan hete det samme . Vi møtes ofte, men det er 12 år mellom dem. Er dette ok ? Bør jeg spørre først og ta det derfra ? Eller er det ok å bare bestemme det. Vil jo ikke bli så mye brukt. Som om han heter Henrik. Og jeg vil bruke Per Henrik . Anonymkode: e710f...af3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:27 #2 Skrevet tirsdag kl. 08:27 Det er helt ok, navn blir ikke oppbrukt. Anonymkode: ef48b...278 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:27 #3 Skrevet tirsdag kl. 08:27 Vi har gjort det. Våre har samme fornavn og bruker det samme i dagliglivet, selv om begge har to navn. Det er 14 år i mellom dem. I dag som voksne er de gode venner og tilbringer mye tid sammen. Begge to er oppkalt etter tippoldefar, oldefar og bestefar. I tillegg heter mannen min det samme. Anonymkode: 6c85a...592 2
moomino Skrevet tirsdag kl. 08:27 #4 Skrevet tirsdag kl. 08:27 Selv syns jeg rart at søskenbarn skulle ha samme navn. Men ser i min familie der er et navn som går igjen på eldste sønn som kommer i forskjellige dobbelt navn 2
Uanonym bruker Skrevet tirsdag kl. 08:40 #5 Skrevet tirsdag kl. 08:40 Jeg synes også det er litt rart med søskenbarn med samme navn, med mindre navnet er oppkalling etter en besteforelder e.l. Men det er jo ikke ulovlig - ingen eier et navn. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:44 #6 Skrevet tirsdag kl. 08:44 Er det oppkalling, da? Hvis ikke er det litt rart. Om dere bare skal ha et navn, liksom, og ender på akkurat det. Jeg har fettere som heter Erik, Jon Eirik og Lars Erik - men de er alle oppkalt etter sin bestefar Erik. Det synes jeg fungerer fint. Anonymkode: de553...4b7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:51 #7 Skrevet tirsdag kl. 08:51 Ikke oppkalling . Jeg har bare alltid likt det navnet og føler litt det er vårt. Søstra mi kan bli litt sur for sånt. Men tror hun kommer over det . Men skal jeg spørre eller bare si vi har valgt det: tror jeg faller på å bare si at vi har valgt det Anonymkode: e710f...af3
Mei88 Skrevet tirsdag kl. 08:56 #8 Skrevet tirsdag kl. 08:56 Så du mener din sønn blir oppkalt etter sin fetter? 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:33 #9 Skrevet tirsdag kl. 10:33 Ingen eier et navn og mange søskenbarn heter det samme. Likevel er det noe annet om dette er en familienavn som går i familien, da er det mer innafor etter min mening. Hvis det er sånn han må hete William for det er så fiiint så tenker jeg du like gjerne kan finne noe annet. Min venninne har en pappa som heter Olaf en bror som heter Olaf og tror du ikke hun har giftet seg med en Olaf også, han har dog et navn til. Anonymkode: 172be...e88
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:34 #10 Skrevet tirsdag kl. 10:34 Ikke oppkalt : samme navn. Har tenkt lenge å ha det Anonymkode: e710f...af3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:39 #11 Skrevet tirsdag kl. 10:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke oppkalling . Jeg har bare alltid likt det navnet og føler litt det er vårt. Søstra mi kan bli litt sur for sånt. Men tror hun kommer over det . Men skal jeg spørre eller bare si vi har valgt det: tror jeg faller på å bare si at vi har valgt det Anonymkode: e710f...af3 Må si at jeg skjønner søsteren din her! En ting hadde vært om det var oppkalling, men det er ikke en gang det - du bare FØLER at navnet er ditt selv om søsteren din fikk et barn og ga han/hun det navnet for TOLV år siden! Sykt 😂 Anonymkode: 33df1...465 4
Kålrota Skrevet tirsdag kl. 10:44 #12 Skrevet tirsdag kl. 10:44 Det er jo litt rart, men det må dere jo da stå i. Ikke rarere enn at en i vår familie kalte hunden det samme som søsterens barn.
Seff Skrevet tirsdag kl. 10:54 #13 Skrevet tirsdag kl. 10:54 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke oppkalling . Jeg har bare alltid likt det navnet og føler litt det er vårt. Søstra mi kan bli litt sur for sånt. Men tror hun kommer over det . Men skal jeg spørre eller bare si vi har valgt det: tror jeg faller på å bare si at vi har valgt det Anonymkode: e710f...af3 Men hva er egentlig poenget med å ha et favorittnavn og så bruke det som fornavn nummer 2, når det ikke kommer til å bli brukt i det daglige? Det er jo kun i kontakt med det offentlige at dette navnet vil vises. 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:12 #14 Skrevet tirsdag kl. 11:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det oppkalling, da? Hvis ikke er det litt rart. Anonymkode: de553...4b7 Her hadde jeg tenkt å spørre om du hadde lest overskriften, men: AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke oppkalling . Jeg har bare alltid likt det navnet og føler litt det er vårt. Søstra mi kan bli litt sur for sånt. Anonymkode: e710f...af3 Så hadde visst heller ikke TS selv lest overskriften. Anonymkode: ef48b...278 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:49 #15 Skrevet tirsdag kl. 11:49 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Her hadde jeg tenkt å spørre om du hadde lest overskriften, men: Så hadde visst heller ikke TS selv lest overskriften. Anonymkode: ef48b...278 Tror ikke ts er blant de som kaller opp barnet da hadde det fått et navn som Jan eller Olav. Anonymkode: 172be...e88
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:14 #16 Skrevet tirsdag kl. 12:14 Ja oppkalling eller bruke samme navn. Blir jo oppkalling av søskenbarn på en måte . Men ikke den typen der felles bestemor heter det samme 😅 Anonymkode: e710f...af3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:56 #17 Skrevet tirsdag kl. 19:56 Av alle tusenvis av mulige navn å velge blant, så må du velge det samme som det søsteren din valgte? 🙄 Anonymkode: 275d0...9a6 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:05 #18 Skrevet tirsdag kl. 20:05 Synes det er stygt gjort av det. Særlig når dere har mye kontakt. Forstår kjempe godt om hun blir sur. Du er garantert yngst og vant til å få viljen din… Anonymkode: a6d6a...7d7 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:40 #19 Skrevet tirsdag kl. 20:40 Ingen eier navn, det er helt ok å velge samme navn , hvertfall hvis det ikke er et veldig spesielt navn. I min familie er det veldig mange Anne, Anna, Ane og Ann, med et til navn . Alle oppkalt etter mormor, både hennes barn, barnebarn og oldebarn. Anonymkode: 03a9f...b5f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:28 #20 Skrevet onsdag kl. 08:28 Ikke greit om søsteren din ikke synes det er det. Anonymkode: ec2ef...578 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå