AnonymBruker Skrevet 18. november #1 Skrevet 18. november Jeg har en Iphone 14. En apple watch 10. En macbook air M4. En Asus gaming laptop. En Ipad pro 2018. Hvor mange ladekabler tror dere jeg trenger å ha liggende for å drifte mine 5 enheter? Skulle ønske jeg kunne bruke én kabel til å lade alt. Vil det bli mulig i nær fremtid? Anonymkode: a1e58...d86
Okapi Skrevet 18. november #2 Skrevet 18. november Det er jo allerede mer eller mindre mulig. Omtrent alle nye greier lader med USB-C nå. Apple slepte beina etter seg til EU satte ned foten, men nå er også de der med alle sine nyere dingser. Mener det ble krav om USB-C-lading på laptoper i år, men det har vært semistandard ganske lenge uansett. For min del er det på kanten til en dealbreaker om en batteridreven dings ikke lader med enten USB-C eller rett og slett bruker vanlige AA/AAA-batterier. Personlig bruker jeg en OnePlus Nord 4, en iPad A16, en Kindle Paperwhite, diverse headset fra Sony og JBL, blåtannhøyttaler fra Marshall, kamera fra Panasonic Lumix, spillkonsoller fra Nintendo, Anbernic og Retroid, kontrollere fra Sony og 8bitdo, og ymse andre dingser. Alt det der lader med USB-C. (Har jo også en del gamle greier som lader med micro-USB og proprietære plugger, men da snakker vi om ting fra 2017 og tidligere, som ikke brukes sånn i det daglige.) 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. november #3 Skrevet 18. november Sønnen har samme ladekabel til mac-en som til de nye iphone, mens jeg har nyere mac og en helt annen ladekabel. Så det finnes i alle fall. Anonymkode: 87118...d95
AnonymBruker Skrevet 18. november #4 Skrevet 18. november Som OKAPI skriver, det er vedtatt i EU at alle slike enheter som selges framover skal ha en felles ladekontakt, uansett merke og produsent. Valget falt på USB-C som er den Samsung og en rekke andre har brukt i mange år allerede. Apple er også tvunget til å følge denne standarden. Anonymkode: 7f607...13d
TomKrus Skrevet 18. november #5 Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som OKAPI skriver, det er vedtatt i EU at alle slike enheter som selges framover skal ha en felles ladekontakt, uansett merke og produsent. Valget falt på USB-C som er den Samsung og en rekke andre har brukt i mange år allerede. Apple er også tvunget til å følge denne standarden. Anonymkode: 7f607...13d Alle nye produkter uansett hva det er for noe som skal lades vil få USB C, og det er på veldig mange produkter på plass allerede. Også nyere apple produkter. De som sitter med gammel elektronikk finnes det små adaptere som løser problemet/ eller minimerer det. Inntil man en gang i fremtiden kjøper nytt.
AnonymBruker Skrevet 18. november #6 Skrevet 18. november Hvis du går bort fra Apple kan du oppleve det allerede idag. Anonymkode: 2600c...4b2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå