Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg hadde ikke før i senere tid fått vite at adhd var en greie, og nå er jeg litt i stuss om jeg kan ha det eller om det skulle være verdt å gå inn å snakke om det for evaluering? 
kanskje noen her har det og vil dele?

Her er ihvertfall litt om meg -

Da jeg var kid og gikk på barneskolen så var jeg ganske rolig og stille egentlig. Kan ikke huske så mye fra den tiden, men jeg vet at jeg synes skole var kjedelig. Føler jeg satt i de fleste timene og tenkte «håper det er over snart» eller «hold ut» spesielt veldig teoretiske fag. 
Husker jeg også sa at det føltes ut som ordene gikk inn i hverandre noe jeg egentlig gjorde med vilje om dere skjønner? 
Hvorfor er jeg ikke helt sikker på ihvertfall. Ble etterhvert plassert i noen fag i en klasse for seg selv med andre som hadde «problemer»

Var ikke diagnosert med noe som helst. Alt var bare antakelser på dysleksi eller noe. Følte meg uansett bare lat eller uoppmerksom. Så var det jo super kjedelig. 
ville heller ut å leke med pinner sammen  med kompisen min som var noen lunde spesiell. Noe som gjorde meg ikke så veldig populær i senere tid, men vi hadde det veldig gøy og han var fantastisk person. 
Uansett uten å fortelle hele livs historien så har vel fortiden gjort meg endel lav selvtillit og det har gått med meg videre til en hvis grad.

Viljen til å faktisk gjøre noe for meg selv er veldig lav.

Kan fint jobbe under noen med påtvunget rutiner, men det gjør meg sinnssyk og trist. Kan være vanskelig å snakke med andre eller føler at jeg ikke er nok eller kan nok innenfor arbeid noe som er en av mine største utfordringer å faktisk ha en jobb. 
Har hat endel prosjekter som jeg har startet selv. Begynner og kjører på en stund så plutselig detter alt fra hverandre. Samme med relasjoner. Ganske vanskelig å opprettholde eller lage nye relasjoner. 

Anonymkode: 698ea...4b0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Jeg hadde ikke før i senere tid fått vite at adhd var en greie, og nå er jeg litt i stuss om jeg kan ha det eller om det skulle være verdt å gå inn å snakke om det for evaluering? 
kanskje noen her har det og vil dele?

Her er ihvertfall litt om meg -

Da jeg var kid og gikk på barneskolen så var jeg ganske rolig og stille egentlig. Kan ikke huske så mye fra den tiden, men jeg vet at jeg synes skole var kjedelig. Føler jeg satt i de fleste timene og tenkte «håper det er over snart» eller «hold ut» spesielt veldig teoretiske fag. 
Husker jeg også sa at det føltes ut som ordene gikk inn i hverandre noe jeg egentlig gjorde med vilje om dere skjønner? 
Hvorfor er jeg ikke helt sikker på ihvertfall. Ble etterhvert plassert i noen fag i en klasse for seg selv med andre som hadde «problemer»

Var ikke diagnosert med noe som helst. Alt var bare antakelser på dysleksi eller noe. Følte meg uansett bare lat eller uoppmerksom. Så var det jo super kjedelig. 
ville heller ut å leke med pinner sammen  med kompisen min som var noen lunde spesiell. Noe som gjorde meg ikke så veldig populær i senere tid, men vi hadde det veldig gøy og han var fantastisk person. 
Uansett uten å fortelle hele livs historien så har vel fortiden gjort meg endel lav selvtillit og det har gått med meg videre til en hvis grad.

Viljen til å faktisk gjøre noe for meg selv er veldig lav.

Kan fint jobbe under noen med påtvunget rutiner, men det gjør meg sinnssyk og trist. Kan være vanskelig å snakke med andre eller føler at jeg ikke er nok eller kan nok innenfor arbeid noe som er en av mine største utfordringer å faktisk ha en jobb. 
Har hat endel prosjekter som jeg har startet selv. Begynner og kjører på en stund så plutselig detter alt fra hverandre. Samme med relasjoner. Ganske vanskelig å opprettholde eller lage nye relasjoner. 

Anonymkode: 698ea...4b0

Ut fra det du skriver her så er det ingenting som skriker ADHD. Og jeg vet ikke helt hva du mener med å gå inn og snakke for en evaluering, men om det du mener er en utredning så er ikke det noe man får sånn helt uten videre med mindre du velger å gå privat og betale for det ut av egen lomme.

Anonymkode: 70604...4f4

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig for oss å vite om du har ADHD. Det er mye som ligner på ADHD og det fremkommer heller ikke fra innlegget hvor hardt du er rammet. 

Det koster rundt 250 kroner å snakke med fastlegen. Jeg tror de pengene er en god investering.  Når du går til fastlegen så kan det være lurt å ha tenkt litt over hva du skal si til vedkommende.  Fastlegen kommer til å spørre om eksempler på hvor hardt du er rammet, om du har slitt med dette fra du var barn.  Tror også du bør konkretisere hva du sliter med sosialt. Om du sliter pga dårlig selvtillit, fordi du sliter med å forstå de sosiale reglene og andres perspektiv eller  om det handler om at du har valgt feil menn, osv. 

Jeg skriver også dette fordi autisme er kjennetegnet med å slite sosialt. Mange med autisme har også ADHD. Men det kan  også være at du sliter sosialt pga dårlig selvtillit og ikke har noen diagnoser. 

Anonymkode: 7636d...15d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...