AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Barnet bor 50/50 mellom oss. Vi har et veldig godt og fint samarbeid, og et godt vennskap. Men det er en ting som virkelig plager meg. Hjemme hos far lukter det vondt. Han har 2 hunder og 1 katt, og det er ofte veldig innestengt. Det lukter rett og slett kjipt (litt som våt hund, eller sikkel/ pust fra hund, sur klesvask og noe som minner om salmiakk). Den dagen barnet kommer hjem til meg lukter jeg hjemmet hans fra henne på lang avstand, og jeg tenker at dette må være veldig sjenerende for henne, og jeg vet at det er vanskelig å vite hvordan man selv lukter. Det er også problemer med vasking av hår, hvor han ikke veileder henne om hun ikke har fått vasket ut all balsam eller shampo, som gjør at håret ser fett og grisete ut selv om hun dusjet dagen før. Det fører til at hun nesten alltid må dusje dagen hun kommer hjem til meg, som i utgangspunktet ikke er et problem, men hun protesterer jo en del på dette da hun dusjet hos han dagen før. Det er også manglende hjelp med å børste håret ordentlig bak, som skaper store floker, og manglende vask av ansiktet på morgenen. Har forsøkt å ta det opp med han, men han er uenig med meg og ser det ikke selv. Mine foreldre og min venninne har også reagert på lukten av henne når hun kommer fra han, uten at jeg har sagt noe om dette til noen av dem - så det er ikke bare meg. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: dc9cb...168
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 1cd1e...11c
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 1cd1e...11c Straks 7 år Anonymkode: dc9cb...168
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Så lenge far ikke vil høre på det du sier så kommer du faktisk ingen vei. Mine barns far var litt samme ulla, men de var bare hos ham annenhver helg. Jeg sendte de i barnehagen/skolen i rene klær og med stramme fletter på fredag, og så returnerte de til meg på søndag med de samme klærne (trusa og) og de mest bustete flettene du kan tenke deg. Hjalp ikke å si noe, så jeg måtte bare lage rutine med å dusje de før og etter samvær. Ikke minst måtte barna lære seg å ta hånd om egen hygiene. Verste var feriene mens de forstatt var ganske små. Jeg sendte med nok klær til i alle fall en uke for to ukers ferie, også hadde de kanskje bytta et plagg eller to og truse 3-4 ganger. Heldigvis vokste de til så det var ikke mange årene det var sånn. Men vi måtte ha mye fokus på at de skulle greie selv i hverdagen også hjemme hos meg. Anonymkode: fbf2c...4a9 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Det er jo omsorgssvikt å ikke vaske barna og ikke gre håret i den grad at det blir sånne klumper! Du må nesten ta en alvorsprat om at hvis det ikke bedrer seg så kan dere ikke ha 50/50 for han evner jo ikke å ta vare på barnet. Anonymkode: 45ca2...f75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå