Gå til innhold

Er det irriterende med piggdekk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har hatt piggdekk i alle år og og prøver å utsette det så lenge som mulig for å ikke ødelegge veien osv..jeg jeg MÅ ha piggdekk fordi biken min er så svak, med kun 106hk og klarer ikke opp bakken for å komme meg ut av nabolaget og ut i veien. 

Men, jeg føler alle stirrer når jeg kommer kjørende med bilen hver bidige dag. Enten jeg drar til butikken, skolen og henter barna osv. I gatene for å komme meg til min egen gate står folk og stirrer stygt på meg. Jeg vet det bråker og er ødeleggende for veien, men jeg har ikke råd til ny sterkere bil og bilen min kommer ikke de bakkene omkring med bare vanlig vinterdekk. Jeg føler meg uggen hver gang jeg sitter meg opp i bilen og kjører, kontra sommeren 😵‍💫

Anonymkode: 60a78...98a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis folk vil stirre stygt på piggdekka mine så kan jeg stille meg opp så de kan få tatt et bilde. Jeg bor opp på toppen av bratte bakker hvor folk på piggfritt ikke alltid kommer seg opp og må parkere halveis. Så polerer de isen blank, og da er min piggdekk bil fin å ha til å lage litt spor i isen så det blir feste igjen.

Anonymkode: e530b...fec

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Du bruker neppe 106hk fordi det er glatt. Har du vurdert piggfritt, eller?

Anonymkode: 24f0e...f8a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er nok noe du innbiller deg.

Svært få bryr seg om dekkene på andre sine biler.

• Liker 19
Skrevet

Hahaha ja den var god. Spesielt 106 hester😂😂

Skrevet

De fleste veier på vinteren trenger at en del kjører med piggdekk for at ikke veien skal bli polert. Hilsen ‘vegvesenet og div myndigheter’. Kjør med hevet hode og god samvittighet!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men, jeg føler alle stirrer når jeg kommer kjørende med bilen hver bidige dag. 

De uten pigg kan være glad for at det er noen som kjører der med pigg.

Anonymkode: 4661e...e98

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei

Jeg har hatt piggdekk i alle år og og prøver å utsette det så lenge som mulig for å ikke ødelegge veien osv..jeg jeg MÅ ha piggdekk fordi biken min er så svak, med kun 106hk og klarer ikke opp bakken for å komme meg ut av nabolaget og ut i veien. 

Men, jeg føler alle stirrer når jeg kommer kjørende med bilen hver bidige dag. Enten jeg drar til butikken, skolen og henter barna osv. I gatene for å komme meg til min egen gate står folk og stirrer stygt på meg. Jeg vet det bråker og er ødeleggende for veien, men jeg har ikke råd til ny sterkere bil og bilen min kommer ikke de bakkene omkring med bare vanlig vinterdekk. Jeg føler meg uggen hver gang jeg sitter meg opp i bilen og kjører, kontra sommeren 😵‍💫

Motorkraft har ingen som helst betydning for valg av piggdekk eller piggfritt, så det trenger du ikke å tenke på.

Pigg hjelper imidlertid godt på dersom det er is eller hard/isete snø der du skal kjøre. Er det løs snø, har pigger liten eller ingen betydning, for da har uansett ikke piggene noe fast underlag å gripe tak i. Da er pigfritt like bra. På bar vei, er som regel piggfritt bedre enn piggdek.

Så, hvis det ofte er isete opp denne bakken din, kan det være fornuftig med piggdekk, men ellers er piggfritt det beste i de fleste tilfeller. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg bor i nord, så svaret er nei. 

Anonymkode: 10ba3...c6d

• Liker 2
Skrevet

Du ødelegger ikke veien, du hjelper alle på piggfritt å komme bedre fram.

Vi må ha en viss andel biler på pigg for å raspe opp veien de piggfrie polerer.

Så fortsett på pigg, jeg kommer aldri til å bytte bort.

Anonymkode: 268ff...0f2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja det er irriterende. Blir vekket av naboen hele vinteren på grunn av høye lyden. Det er også stor sjanse for å få steinsprut av folk med piggdekk på motorvei.

Anonymkode: 4098a...538

• Liker 1
Skrevet

Bråker det sånn da? Har ikke jeg hørt ... 

Anonymkode: 98430...5d4

• Liker 1
Skrevet

Merket forskjell i dag. Mere støy på veiene her i dag.

Anonymkode: 89cdc...272

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Stirrer folk når du kommer kjørende så er det ikke på grunn av dekkene dine

Anonymkode: 4a40e...867

• Liker 9
Skrevet

haha! Jeg driT..  da i om folk syns dekka mine bråker. Flytt til spania,der er det sikkert mindre piggdekk! Jeg er ikke her for å gå stille i dørene. 

Anonymkode: 1e009...322

• Liker 4
Skrevet

Ingen stirrer stygt på deg. Du føler det sånn fordi du er bekymret for å plage andre. ❤️ Det er fint, men du vet du trenger piggdekk. Tror du ikke du er mer til plage hvis du blir stående fast midt i bakken? (Ikke at det er noen stor krise heller.) Pigg på vinter er helt normal lyd, ikke bråk. Det får være måte på hvor selvutslettende vi skal være. Du har lov å eksistere!

Anonymkode: 6f3bd...75f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ts her.

Piggdekkene er fint når det er glatt og is på veiene ja. Men det er ikke det nå. Den første snøen kommer ikke før om ca 1 uke her hos meg. Jeg skiftet til piggdekk igår, det er helt normalt tørt asfalt nå. 

Folk stirrer og det er ikke noe jeg innbiller meg. Det er helt forskjellig fra når jeg har sommerdekk. 

Og jo, bilen min er piss svak for å si det sånn. Det klarer ikke opp bakken. Mens samboer sin bil går opp som om det var sommer og han bruker ikke piggdekk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her.

Piggdekkene er fint når det er glatt og is på veiene ja. Men det er ikke det nå. Den første snøen kommer ikke før om ca 1 uke her hos meg. Jeg skiftet til piggdekk igår, det er helt normalt tørt asfalt nå. 

Folk stirrer og det er ikke noe jeg innbiller meg. Det er helt forskjellig fra når jeg har sommerdekk. 

Og jo, bilen min er piss svak for å si det sånn. Det klarer ikke opp bakken. Mens samboer sin bil går opp som om det var sommer og han bruker ikke piggdekk.

Men hvordan vet du at den ikke kommer seg opp bakken med gode piggfrie dekk, hvis du har hatt piggdekk i alle år?

Anonymkode: e2e7f...555

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig nysgjerrig på hvor du bor? Hvor i landet så mange folk stirrer stygt på biler med piggdekk?

Jeg har virkelig vanskelig for å tro at det faktisk skjer.

• Liker 2
Skrevet

Når snøen kommer hører man dem ikke lenger. 

Anonymkode: 83a77...c9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...