AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Enten det er alvorlig ment eller humoristisk ment. Glemmer ikke den gangen jeg som er sykepleier og kollegaen min som er helsefagarbeider var inne på et beboer-rom på sykehjemmet vi jobbet på. Dette var en ny beboer og vi skulle presentere oss, også med yrkestittel. Så kommer det fra den mannlige beboeren: «Jaha, så dere har begge utdannet dere til å bli «offentlig godkjent rumpevasker»? Vi klarte ikke å holde oss alvorlige, så vi brøt sammen i latterkrampe. Dette var i 2011, mulig tiden har forandret seg. Andre som har hatt noen opplevelser der man ble «krenket» i jobbsammenheng? Anonymkode: 4ce94...26b
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Ja, veldig ofte, men lite direkte til meg, men ofte i media, kommentarfelt, forumer, osv osv. Finnes store konspirasjonsteorier om hva vi driver med, og er urovekkende mange som tror på disse selv om virkeligheten er en vitterlig annen. Det er nok mange der ute i landet som tror at vi er hekser som jobber på provisjon per barn og at vi selger dem rundt til høyeste byder. Føler meg litt krenket på vegne av hele yrkesgruppen og innsatsen vi gjør. Jobber i barnevernet Anonymkode: e4025...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Å bli krenket (i første, andre eller tredje grad) tilhører woke generasjonen. Så ja, noen av mine yngre, venstrevridde kollegaer tar det ille opp at Magne på Luksusfellen sier «du bruker penger som en full sjømann». 🙄 Jeg tror til og med Sjømannsforbundet gikk ut og reagerte offentlig på det, noe som er ironisk iom at de fleste medlemmene deres ikke er sjømenn i det hele tatt. Anonymkode: 2011e...2b1 1
visp Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å bli krenket (i første, andre eller tredje grad) tilhører woke generasjonen. Så ja, noen av mine yngre, venstrevridde kollegaer tar det ille opp at Magne på Luksusfellen sier «du bruker penger som en full sjømann». 🙄 Jeg tror til og med Sjømannsforbundet gikk ut og reagerte offentlig på det, noe som er ironisk iom at de fleste medlemmene deres ikke er sjømenn i det hele tatt. Anonymkode: 2011e...2b1 Herregud, det hadde jeg glemt! Akkurat den der tok kaka
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Ja, jeg blir litt krenka når jeg med 3 års høyskoleutdanning og to år med videreutdanning blir kalt «barnehagetante» Anonymkode: c5d6a...097 5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Veldig ofte. Jeg er veterinær. Vi er visst pengegriske mordere som ikke er glade i dyr. 🙄 De skulle satt seg inn i hvor lite veterinærer tjener, når man tar lengde på utdanningen, ansvar og arbeidsmengde med i betraktning! 🙄 Det er ingen som blir veterinær pga lønna. Jeg er sjeleglad jeg ikke jobber klinisk, de får mye dritt slengt etter seg i sosiale medier. Anonymkode: 33b6b...5ea 1 5
Teknoil Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Aldri skjedd, kommer aldri til å skje, yrkestittel er ikke noe jeg definerer meg etter, kun en jobb. Litt usikker om jeg noensinne har følt meg krenket over noe som helst, er litt vel mange meninger der ute, men jeg respekterer ikke særlig mange av dem. Hvordan kan jeg da føle noe som helst over det?
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Vi som jobber i butikk blir sett ned på daglig. Selv om mange av oss både har høyere utdanning i det vi jobber med og lønnes deretter. Anonymkode: 4c7f9...7af 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden Bussjåfør. Vil ikke si krenket, men sett ned på. Lønna står ikke i forhold til ansvar i det hele tatt. Samfunnet setter jo høyere de som kjører søpla di, enn de som kjører barna dine til/fra skole (målt i lønn). Anonymkode: f1d1c...3d4 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ja, jeg blir litt krenka når jeg med 3 års høyskoleutdanning og to år med videreutdanning blir kalt «barnehagetante» Anonymkode: c5d6a...097 Jeg blir og krenket av dette. Jeg blir faktisk mest krenka av andre barnehagelærere som mener det er så koselig å bli kalt barnehagetante og det burde vi alle også mene, og ta som en æresbetegnelse. Nope. Jeg er ikke disse barnas tante. Og når unge folk, typ under 35 skal spørre meg om jeg jobber i den barnehagen de akkurat gikk inn i, og presterer å si «Unnskyld, er du tante her?» Anonymkode: fbd12...768 1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Jeg blir ikke krenket, men jeg blir provosert når jeg blir kalt for assistent eller SFO-ansatt. Jeg har faktisk en utdannelse som barne- og ungdomsarbeider. Anonymkode: 80597...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Altså, jeg jobber i barnevernet. Vi er som kjent alle plaget med lav iq, dårlig utdannelse, rasisme, synseføling og ondskap der vi daglig stjeler barn og plager folk. Opplever det ikke krenkende, da. Det er mye følelser i omløp. Anonymkode: 1032e...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden Som lærer på et vis når folk regner med at jeg retter tekster for dem. Anonymkode: 9ea98...063 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden Jeg som lærer blir provosert at alle som vitser om hvor lang ferie vi har. Vi har 5 ukers ferie som alle andre. Resten er avspasering etter et helt skoleår med overtidsjobbing. Anonymkode: fbd12...768 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg blir ikke krenket, men jeg blir provosert når jeg blir kalt for assistent eller SFO-ansatt. Jeg har faktisk en utdannelse som barne- og ungdomsarbeider. Anonymkode: 80597...7bc Hvorfor er det provoser de å bli kalt SFO-ansatt om du jobber på SFO? Eller gjør du ikke det? Anonymkode: fbd12...768
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Veldig ofte. Jeg er veterinær. Vi er visst pengegriske mordere som ikke er glade i dyr. 🙄 De skulle satt seg inn i hvor lite veterinærer tjener, når man tar lengde på utdanningen, ansvar og arbeidsmengde med i betraktning! 🙄 Det er ingen som blir veterinær pga lønna. Jeg er sjeleglad jeg ikke jobber klinisk, de får mye dritt slengt etter seg i sosiale medier. Anonymkode: 33b6b...5ea Jeg er veterinær som jobber klinisk. 😅 stns det er interessant at disse som jobber som barnehagelærere er veldig krenka. De skulle prøvd en uke som veterinær. Ikke bare er vi griske, grådige og i klørne på både big pharma og forindustrien; det er fullstendig lov å hetse oss som stand med fult navn. I tillegg er vi idioter som bare ikke skjønner det de har skjønt (som de faktisk ikke har skjønt fordi de ikke har forutsetninger for å forstå) og vi finner bare på diagnoser hvis vi har lite å gjøre eller fordi man er sånn eller slik. Det er få yrkesgrupper som tar imot mer hets spør du meg. Anonymkode: bb522...08a
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden Det går mange rykter der ute om at vi kun motiveres av makt og penger. Med våre karakterer kunne mange av oss heller ha blitt politi, sivilingeniør, siviløkonomer, osv. Det er ikke slik at offentlig ansatte ikke aaaner at internett finnes, og ikke aaaner at det finnes bedre betalte jobber der ute. Det finnes egne grupper på Facebook, Instagram og TikTok som har ett eneste mål: å drite ut og å sjikanere ansatte i barnevernet. Lærere, barnehageansatte, helsesøstre og ansatte i NAV dras med i dragsuget. Folk poster fullt navn, telefonnummer, bostedsadresse. Folk fisker frem de minst flatterende bildene de kan finne, og sauser sammen en historie uten rot i virkeligheten. Det styggeste jeg har sett er folk som legger ut informasjon om hva barna til navngitte saksbehandlere i barnevernstjenesten heter, og hvor de går på skole hen og hva de gjør på fritiden. Veldig mange forstår ikke at latente trusler også er trusler. Har heldigvis sett mindre av slikt i det siste. De sprøeste knekkebrøda har lært seg at slikt ikke skal deles offentlig, kun i chat. Anonymkode: 4743e...f0a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå