Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På fredag var samboeren min på en fest hvor h*n tok kokain. H*n fortalte meg dette i dag. Vi har 3 små barn sammen. Det er 3 år siden forrige gang h*n gjorde dette som jeg vet om.. H*n angrer og sier h*n ikke skal gjøre det igjen. Hvordan ville du reagert? Glad h*n fortalte det men vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Burde jeg ta med barna og gå? Er det så svart-hvitt? 

Anonymkode: 4a66e...f1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3 år siden forrige gang, så han har drevet med dette imens dere hadde barn? Var det mye før? 

nei, jeg hadde nok ikke gått etter en gang, men det kommer og litt an på om han var avhengig / brukte mye før og hvor og når. Gikk det ut over deg og barna? Hadde han narkotika liggende hjemme? 

Anonymkode: fd4a0...37a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

At du gidder og bruke tida di på han.. 

Hvem vil være med en narkis. 

Anonymkode: bdcc1...03c

AnonymBruker
Skrevet

Nei kun sporadisk på fest, aldri gått ut over meg eller barna bortsett fra redusert dagen etter. (Men det er man jo etter en fest generelt) 

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg sett på som uproblematisk. 

Anonymkode: 9fb51...f58

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ut ifra det du skriver, og med forbehold om at det er "mer"; nei, jeg hadde ikke "tatt med barna og gått".

Anonymkode: 9e86b...12c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ut ifra det du skriver, og med forbehold om at det er "mer"; nei, jeg hadde ikke "tatt med barna og gått".

Ops. Ikke er noe "mer"*

AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker du å lære ungene dine når de blir litt større? At det er helt greit å bruke kokain og dop på fest, for pappa gjør jo det?

Bra han forteller om det selv, men dette er jo tydeligvis noe han ønsker å gjøre innimellom, og da hadde jeg sagt at det kan han godt gjøre, men det blir ikke med meg som partner.

Anonymkode: 55daa...76d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At du gidder og bruke tida di på han.. 

Hvem vil være med en narkis. 

Anonymkode: bdcc1...03c

Tiden din*

Anonymkode: afc04...449

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva ønsker du å lære ungene dine når de blir litt større? At det er helt greit å bruke kokain og dop på fest, for pappa gjør jo det?

Bra han forteller om det selv, men dette er jo tydeligvis noe han ønsker å gjøre innimellom, og da hadde jeg sagt at det kan han godt gjøre, men det blir ikke med meg som partner.

Anonymkode: 55daa...76d

Det er garantert en dame. Eller så hadde ikke ts skrevet som han gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du skal ikke ta med barna og gå. Men du må være tydelig på at dette ikke er akseptabelt, og at det ikke må skje igjen. Jeg hadde bedt om samtaleterapi. Det er alvorlig.

Anonymkode: 41d8f...562

AnonymBruker
Skrevet

For meg så er det helt uaktuelt. Hadde jeg vist at min mann drev på slik bare om det var på fest også så hadde jeg godt. Jeg har aldri sett min mann full heller. Vi har vært sammen i 25 år. Så jeg har en som har lik verdier som meg på det punktet. Men er dette noe du ikke ser på som problem så er det jo greit. Du må se og kjenne på hva som føles rett for deg. 

Anonymkode: e667b...47e

Skrevet

Hei ts. Det finnes en pårørendetelefon for pårørende til rus. Se ivareta.no 80040567

Nå trengs du mer enn noen gang for barna dine. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor angrer h*n?

For meg hadde det i utgangspunktet vært en liten sak. H*n var ærlig, sier h*n angrer, og det er lenge siden sist. Har h*n hatt problemer med rus tidligere ville jeg vært skeptisk og på vakt, men ville sett det an. Alle har lov å drite seg ut, det som er viktig er hvordan man ordner opp i eventuelle problemer som følger av det. 

Anonymkode: 29490...72d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja, si det - for meg ville det vært en dealbraker men for andre uproblematisk. I ditt tilfelle når du nesten sette deg ned å kjenne på hva du føler og tenker om dette. Jeg ville hatt problemer med å stole på at dette kun var ett engangstilfelle og vært konstant redd for at det skulle skje igjen på grunn av historien så jeg ville valgt å ta en hard linje. 

Anonymkode: 34a38...118

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Burde jeg ta med barna og gå? Er det så svart-hvitt? 

Dere bor ikke i Oslo vest?

Anonymkode: 6dcfc...500

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tålt det.

Anonymkode: be518...6a8

AnonymBruker
Skrevet

Helt uproblematisk med sporadisk rusbruk hvert 3.år!

Anonymkode: 72c0a...b9d

• Liker 4
Skrevet

Gi gult kort, skjer det igjen så stikker du. Ikke verdens største krise å ta kokain, men i mitt hode er det uaktuelt etter at man har blitt foreldre. Så siste sjanse imo.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke gått, for han fortalte det til deg fordi han angrer og ønsker å være åpen og ærlig med deg. Det har skjedd én gang på tre år, og det skjedde ikke planlagt, men impulsivt på en fest. Alle gjør feil 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...