Jente50 Skrevet mandag kl. 16:18 #1 Skrevet mandag kl. 16:18 Jeg har bare hatt Huawei telefoner siden jeg oppdaget de gode kameraene og brukervennligheten. Har en p30 pro som er ganske gammel, men funker. Men nå er den helt avleggs og har ikke 5G og jeg må ha ny. Har prøvd Samsung, men likte den ikke. Er nok litt sær og vil ha Android. Ønsker nå å kjøpe for eks Xiaomi 15 ultra slik at jeg har en god telefon lenge. Bruker den også i ENK som jeg driver. Har noen tips eller erfaringer?
AnonymBruker Skrevet i går, 14:31 #2 Skrevet i går, 14:31 Jeg var trofast Huawei bruker selv. Prøvde Samsung, men jeg taklet ikke det dårlige batteriet. Så jeg har en Xiaomi Red Note 13 pro nå. Det er ikke like bra kamera som Huawei, men det er brukbart. Ellers er jeg veldig fornøyd med den, spesielt batteritida som er viktig for min del. Anonymkode: fd1bc...0b0 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:40 #3 Skrevet i går, 14:40 Jente50 skrev (På 17.11.2025 den 17.18): Jeg har bare hatt Huawei telefoner siden jeg oppdaget de gode kameraene og brukervennligheten. Har en p30 pro som er ganske gammel, men funker. Men nå er den helt avleggs og har ikke 5G og jeg må ha ny. Har prøvd Samsung, men likte den ikke. Er nok litt sær og vil ha Android. Ønsker nå å kjøpe for eks Xiaomi 15 ultra slik at jeg har en god telefon lenge. Bruker den også i ENK som jeg driver. Har noen tips eller erfaringer? Hadde huawei selv, veldig fornøyd. Gikk over til galaxy, ok telefon det også. Men skjørt glass i forhold, men gått bra med panzer glass. Min meste blir nok en nokia, av svært mange grunner Anonymkode: 73003...6de 1
DoorKnob Skrevet i går, 14:43 #4 Skrevet i går, 14:43 Har egentlig ingen anbefaling til deg, men vil bare si at Huawei P30 Pro er den beste telefonen jeg også har hatt 😛 1
AnonymBruker Skrevet i går, 14:48 #5 Skrevet i går, 14:48 Jente50 skrev (På 17.11.2025 den 17.18): Jeg har bare hatt Huawei telefoner siden jeg oppdaget de gode kameraene og brukervennligheten. Har en p30 pro som er ganske gammel, men funker. Men nå er den helt avleggs og har ikke 5G og jeg må ha ny. Har prøvd Samsung, men likte den ikke. Er nok litt sær og vil ha Android. Ønsker nå å kjøpe for eks Xiaomi 15 ultra slik at jeg har en god telefon lenge. Bruker den også i ENK som jeg driver. Har noen tips eller erfaringer? Og hva er det som ikke fungerer når man mangler 5G? Det handler vel bare om datahastighet, men hva i all verden for slags industrielle krav er det du har til datahastighet hvis ikk 4G holder en stund til? Anonymkode: 4a729...bd7
AnonymBruker Skrevet i går, 17:47 #6 Skrevet i går, 17:47 Jente50 skrev (På 17.11.2025 den 17.18): Jeg har bare hatt Huawei telefoner siden jeg oppdaget de gode kameraene og brukervennligheten. Har en p30 pro som er ganske gammel, men funker. Men nå er den helt avleggs og har ikke 5G og jeg må ha ny. Har prøvd Samsung, men likte den ikke. Er nok litt sær og vil ha Android. Ønsker nå å kjøpe for eks Xiaomi 15 ultra slik at jeg har en god telefon lenge. Bruker den også i ENK som jeg driver. Har noen tips eller erfaringer? Samsung har android de også. Anonymkode: bb4f9...b84
Jente50 Skrevet 8 timer siden Forfatter #7 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Og hva er det som ikke fungerer når man mangler 5G? Det handler vel bare om datahastighet, men hva i all verden for slags industrielle krav er det du har til datahastighet hvis ikk 4G holder en stund til? Anonymkode: 4a729...bd7 Jeg trodde det hadde med dekning å gjøre?
Jente50 Skrevet 8 timer siden Forfatter #8 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Samsung har android de også. Anonymkode: bb4f9...b84 Ja, men dessverre dårlig erfaring med de.
Jente50 Skrevet 8 timer siden Forfatter #9 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Og hva er det som ikke fungerer når man mangler 5G? Det handler vel bare om datahastighet, men hva i all verden for slags industrielle krav er det du har til datahastighet hvis ikk 4G holder en stund til? Anonymkode: 4a729...bd7 Det virker også som om noen apper ikke fungerer på telefonen. Jeg har for eks Vipps Bedrift og den nyeste appen der vil ikke starte.
Sofiei Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Var ihuga Huaweitilhenger. Men til slutt røyk den jo. Endte opp med Google pixel 9. Er i grunnen veldig fornøyd med den. 2
TBL12 Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Jente50 skrev (På 17.11.2025 den 17.18): Jeg har bare hatt Huawei telefoner siden jeg oppdaget de gode kameraene og brukervennligheten. Har en p30 pro som er ganske gammel, men funker. Men nå er den helt avleggs og har ikke 5G og jeg må ha ny. Huawei P30 Pro støtter 4G, og Android 10, EMUI 10. Om du ikke ønsker å bytte finnes det brukte telefoner å få kjøpt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/438168262?srsltid=AfmBOoqKL7ECAPYrQnPMtZsRjwJRPA58Ryz0ct9HADHzSXNMFy78Btym Forskjellen på 4G og 5G er ikke noe en merker ved vanlig bruk. Forskjellen mellom 2G, 3G og 4G er noe helt annet. 3G nettet er stengt, Telia har nesten stengt sitt 2G nett. Telenor stenger 2G om 2 år. 1
Jente50 Skrevet 46 minutter siden Forfatter #12 Skrevet 46 minutter siden TBL12 skrev (45 minutter siden): Huawei P30 Pro støtter 4G, og Android 10, EMUI 10. Om du ikke ønsker å bytte finnes det brukte telefoner å få kjøpt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/438168262?srsltid=AfmBOoqKL7ECAPYrQnPMtZsRjwJRPA58Ryz0ct9HADHzSXNMFy78Btym Forskjellen på 4G og 5G er ikke noe en merker ved vanlig bruk. Forskjellen mellom 2G, 3G og 4G er noe helt annet. 3G nettet er stengt, Telia har nesten stengt sitt 2G nett. Telenor stenger 2G om 2 år. Har det ikke noe med dekning å gjøre? Jeg trodde at hvis jeg var et sted der 5g var utbygd så ville dekningen min forsvinne... Og så er den litt treg, men jeg er opptatt av miljø og vil egentlig ikke kjøpe ny mobil før jeg må. Eneste jeg kunne tenke meg er større lagring.
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #13 Skrevet 30 minutter siden Å ta farvel med min P30 etter fem-seks år var nesten som kjærlighetssorg... Xiaomi 14 er ok, så det er sikkert 15 også, men det er mange småting jeg ergrer meg over hver gang jeg bruker den. Det er ingenting som måler seg med P30 selv så mange år senere, dessverre. Skal kjøpe ny Huawei når jeg flytter til våren Anonymkode: 3ed9a...887
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden #14 Skrevet 28 minutter siden Jeg har Huawei P30 . Dekningen din forsvinner ikke der det er 5G, har jeg aldri hørt noe om. Det er bare at folk som har 5G kan benytte seg av det. Det er svært liten forskjell. P3 serien regnes som 4.5 på en måte, fordi den støtter VolTe og noe annet også, men jeg husker ikke og skjønner ikke alt. Hvis telefonen fungerer, så bare bruk den til den ryker. P30 pro er en dritbra telefon, især i sin prisklasse. Du vil neppe finne noe lignende nå i samme prisklasse. En annen ting å vurdere er at Google muligens skal nekte deg å bruke tredjeparts-apper i 2026 (dvs apper utenfor Play butikken). De færreste Hvermansen bruker andre app-portaler, men hovedsaken er at Google skal bestemme hva du gjør på din telefon (samtidig som de leser SMS, ser gjennom galleriet ditt etc). Huawei er ett av få håp som kan stoppe dette, fordi de selv bestemmer over telefonene sine, og Gogle har lite råderett over kinesiske varer. Hadde vært temmelig kjipt om en måtte kjøpe en ny android som ikke bare er dårligere enn P30, men også jernlåst til Google og hva de mener du skal ha lov til på din telefon. Som et eksempel, jeg har en mensen-app som ikke ligger i Play store, fordi jeg vil ikke ha en app som gir ut info til Google og selger dataen min til 700000 stk. Om Google får bestemme, må den fjernes og jeg må bruke en mensen-app som for eks gir reklame, lar Google få se alt i appen og selger dataen min. Anonymkode: ec732...afe
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #15 Skrevet 18 minutter siden Det er vel også plass til minnekort på P30 seriene? Men de bruker egne kort, så SD passer ikke, de heter NM fra Huawei. Men er usikker på om det er forskjell Europa. Hvis du har for lite plass på mobilen er det kanskje på tide å overføre filene til en ekstern harddisk. Man trenger ikke over 10 tusen bilder på selve telefonen. Anonymkode: ec732...afe
Noa Skrevet 15 minutter siden #16 Skrevet 15 minutter siden Gå for merket Honor, det er i praksis Huawei (datterselskap). Har selv Honor Magic 7 Pro, beste telefonen jeg har hatt. https://www.tek.no/test/i/GyXd3V/honor-magic7-pro-test Magic 8 Pro er rett rundt hjørnet....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå