Gå til innhold

Dere som driver med periodisk faste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når på dagen spiser dere og hva er en typisk dagsmeny? Spiser dere likt i helger også? 

Anonymkode: e7769...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Når på dagen spiser dere og hva er en typisk dagsmeny? Spiser dere likt i helger også? 

Jeg holder ikke på med periodisk faste med vilje, men gjør visst det likevel.

Spiser lunsj ca 11-12, salat eller knekkebrød som regel. Middag helst 19-20, og så noe mellom der. Eller jeg bytter om jeg spiser middag tidligere. Det kan være knekkebrød, frukt, riskaker, brød, snacks, hva som helst. Middag er litt for ofte ferdigpizza, men også ferdige supper, salat, fisk/kjøtt med grønnsaker fra bunnen, grøt, taco, mækkern…

Prøver å holde meg på ca 1800 kcal per dag, for å gå ned litt i vekt. 

Anonymkode: 189d8...45e

Skrevet

Lunsj 11-12, middag kl 17:30-18. Hvis jeg er sulten, blir det noe lett i 14-15-tiden. 

Spiser helt vanlige ting. Brød, egg, pålegg, salat og vanlig hjemmelaget middag. Mye grønt, en del avokado. Sliter med å spise mer enn 1400 kalorier dessverre, så prøver å få i meg litt nøtter også.

Anonymkode: 05c1d...935

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2025 den 18.04):

Lunsj 11-12, middag kl 17:30-18. Hvis jeg er sulten, blir det noe lett i 14-15-tiden. 

Spiser helt vanlige ting. Brød, egg, pålegg, salat og vanlig hjemmelaget middag. Mye grønt, en del avokado. Sliter med å spise mer enn 1400 kalorier dessverre, så prøver å få i meg litt nøtter også.

Blir du sulten/ slapp i mellom måltidene? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2025 den 17.09):

Eg spiste sist på søndag klokken 15.

tenker eg skal spise på lørdag eller søndag. Så blir det mye grønsaksupper fremover

AnonymBruker
Skrevet

Spiser dere bare to måltider?

Anonymkode: 0c72b...23c

AnonymBruker
Skrevet

Spiser frokost ca 9.30.

som oftest smoothie av mye grønnsaker og protein.

lunsj 11.30 som regel salat

Middag ca 17. kan være alt mulig

spiser ren og sunn mat. Ingenting mellom måltider.

Anonymkode: d52b7...7cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiser frokost ca 9.30.

som oftest smoothie av mye grønnsaker og protein.

lunsj 11.30 som regel salat

Middag ca 17. kan være alt mulig

spiser ren og sunn mat. Ingenting mellom måltider.

Frokost 8.30 mente jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Spiste mellom 12-20 tidligere. Nå spiser jeg middag og kveldsmat. Mye proteiner, grønt, frukt, fiber og sunt fett.

Anonymkode: 6628b...874

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Blir du sulten/ slapp i mellom måltidene? 

Noen ganger, men det er da at jeg må spise et ekstra måltid. Spiser jeg en solid "frokost", eller lunsj blir det teknisk sett mtp tidspunktet på dagen, så holder jeg meg fint energimessig frem til middag. Spiser jeg derimot dårlig ved første måltid, krasjer jeg litt midt på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser første måltid ved 18-19-tida, andre måltid rundt 21 og siste måltid rundt 23.  

Anonymkode: 2e2b1...949

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (14 timer siden):

Eg spiste sist på søndag klokken 15.

tenker eg skal spise på lørdag eller søndag. Så blir det mye grønsaksupper fremover

Du spiser 1-2 ggr i uken😂?

Anonymkode: 481dd...b57

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du spiser 1-2 ggr i uken😂?

Denne uken så blir de kanskje bare en gang. Kommer an på hva som skje på Lørdag😅

AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (1 minutt siden):

Denne uken så blir de kanskje bare en gang. Kommer an på hva som skje på Lørdag😅

Dette er jo sykelig!! Jeg har lest i andre tråder at du er ekstrem mht renslighet osv også, du har det tydeligvis ikke godt med deg selv og du må søke hjelp NÅ 🧡

Anonymkode: a9ff2...261

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Soft mann skrev (2 minutter siden):

Høres da helt vanvittig ut? Spise 1 gang i uken??

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo sykelig!! Jeg har lest i andre tråder at du er ekstrem mht renslighet osv også, du har det tydeligvis ikke godt med deg selv og du må søke hjelp NÅ 🧡

Har gått veldig fint de andre gangene eg har gjort de

https://www.fammed.wisc.edu/files/webfm-uploads/documents/outreach/im/handout_detoxplan.pdf.

mange fordeler med det. Men som alltid så er de ca 50% som sier dette er dårlig og den andre50% sier det er bra.

funker bra for meg da🤷🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres da helt vanvittig ut? Spise 1 gang i uken??

Ja, men neste uke spiser eg en gang til dagen…… da hovedsakelig supper med mye/mest grønnsaker

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I forhold til renslighet, så er eg vel ganske vanlig,  hygiene så tenker eg kanskje litt mer over ting, en kanskje andre gjør, men er ikke ekstremt tenker eg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser mellom 11.30 og 18.00, spiser to middagsmåltider, og en kaffe med melk. I helgene sklir det noen ganger litt ut iom at det kan vøre litt snacks på kvelden, men prøver å holde det til en dag.

Anonymkode: 1000e...013

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg spiser mellom 11.30 og 18.00, spiser to middagsmåltider, og en kaffe med melk. I helgene sklir det noen ganger litt ut iom at det kan vøre litt snacks på kvelden, men prøver å holde det til en dag.

Anonymkode: 1000e...013

Er dette for og holde vekten eller gå ned i vekt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...